Cum să faci fotografii de copertă reușite pentru conturile de social media?
- F64
- 9minutes read
Prezența ta în mediul online este tot mai vizibilă, îți creezi conturi pe noi rețele sociale și postezi frecvent conținut pe Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok. Primul detaliu pe care-l observă ceilalți la pagina ta este fotografia de copertă (cover photo), ce ocupă aproape un sfert din ecran.
Iată cum să realizezi fotografii de copertă pentru conturile tale de social media, ca să fie originale și relevante.
Alege dimensiunea potrivită pentru fotografii de copertă și tipurile corecte de fișiere
Odată descărcate imaginile realizate cu aparatul foto, le poți edita în programul tău preferat și redimensiona conform cerințelor fiecărei platforme. Iată care sunt dimensiunile standard pentru imaginile pe care le postezi pe Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.
- Fotografia de copertă: 851 x 315 px
- Fotografia de profil : 170 x 170 px
- Imagine din postare (link): 1200 x 628 px
Alege fișiere PNG, exact pe dimensiunea bannerului Facebook (851 x 315). Folosește șabloane pentru realizarea de cover photos pe Facebook.
Instagram:
- Poza de profil: 320 x 320 px
- Imaginea de portret: 1080 x 1350 px
- Imaginea pătrată (square): 1080 x 1080 px
- Imaginea landscape: 1200 x 628
LinkedIn:
- Imaginea de copertă: 1584 x 396 px
- Fotografie de profil: 130 x 130 px
- Imagine din postare (link): 520 x 272 px
Twitter:
- Imaginea de copertă: 1500 x 1500 px
- Poza de profil: 150 x 150 px
- Imaginea din postare: 506 x 253 px
Asigură-te că fotografia ta de copertă respectă regulile privind dimensiunile, că este în concordanță cu termenii de utilizare ai rețelei sociale (nu încalcă drepturile de autor sau reglementările privind siguranța oamenilor, decența, dreptul la intimitate, nu reprezintă material publicitar) și că se potrivește cu celelalte elemente vizuale din profilul tău de utilizator.
Respectă recomandările de fotografiere pentru cover photos
Cu siguranță vei folosi telefoane și gadget-uri pentru realizarea fotografiilor de copertă, pe care de cele mai multe ori le postezi instantaneu. Utilizezi funcționalitățile smartphone-ului și filtrele disponibile în aplicații software de editare a imaginilor direct de pe dispozitivele mobile.
Dar, ca să realizezi cover photos de nivel profesional, trebuie să respecți reguli de fotografiere și să utilizezi obiective foto adecvate fiecărei situații.
Folosește o imagine simplă cu un punct focal clar
Lucrează cu un aparat mirrorless compact și performant, care să-ți permită focalizarea corectă a imaginii. Concentrează-te pe un punct de interes vizual și construiește în jurul lui întreaga compoziție a fotografiei.
Nu uita că este vorba despre o “copertă”, care trebuie să spună lucruri relevante despre tine și despre activitatea ta – dacă este vorba despre un cont de firmă sau o pagină de produse și servicii.
Corelează fotografia de copertă cu fotografia de profil
Reține că fotografia de copertă nu apare singură pe ecran, atunci când cineva îți accesează profilul pe rețelele de social media. Este însoțită de fotografia de profil și trebuie să se potrivească cu aceasta, în cadrul unui mesaj vizual coerent.
Dacă postezi fotografii de vacanță pentru cover, este recomandat ca și poza de profil să te prezinte într-o stare de spirit relaxată, iar vestimentația să fie în ton cu atmosfera de concediu.
Un profil business va fi pus în valoare de o fotografie de copertă cu mesaj inspirațional, de exemplu scene din natură, imagini urbane ș.a. Folosește filtre foto pentru fotografii de peisaj, ca să realizezi poze interesante, ce pot să-ți consolideze reputația online.
Ia în considerare vizualizarea fotografiei de copertă de pe dispozitive mobile
Peste 80% dintre accesările de rețele sociale sunt efectuate de pe dispozitive mobile (smartphone, tabletă ș.a.). Asigură-te că alegi imagini de copertă care arată bine și pe ecrane mici.
Evită detaliile fine care se pot pierde la rezoluții reduse și mesajele scrise peste fotografie. Verifică modul în care arată poza de copertă atunci când este rotită pe ecranul telefonului mobil, în mod landscape.
Pe desktop, fotografiile de copertă Facebook sunt mai dreptunghiulare și se pretează pentru imagini cu lățimi mari. Pe mobil însă, poza este mai pătrată și se recomandă fotografii spre format portret, în loc de landscape.
Dimensiunile fotografiilor pe rețelele de social media sunt relativ reduse, în jur de 100 kb. Pozele mari sunt micșorate automat, așa că este nevoie de prelucrarea imaginilor înainte de postare, dacă vrei să păstrezi calitatea detaliilor.
Dacă nu știi, este momentul să înveți cum să faci editare foto, pentru calibrarea celor mai bune imagini pe conturile tale de social media. Folosește echipamente PC și editare foto, ca să beneficiezi de toate facilitățile pentru prelucrarea pozelor în vederea utilizării pe dispozitive mobile.
Folosește-ți creativitatea pentru crearea unor fotografii de copertă memorabile
Tool-urile rețelelor sociale, mai ales Instagram, te ajută să-ți organizezi fotografiile și să le evidențiezi ca poze de copertă. Vei schimba frecvent un cover photo cu altul, în funcție de imaginile pe care vrei să le evidențiezi și de story-urile pe care le ai de transmis.
Este o ocazie excelentă să-ți arăți măiestria de fotograf, pentru că, până la urmă despre asta este vorba: “scrii cu imagini” detaliile pe care vrei să le comunici followerilor și prietenilor virtuali.
Alege de fiecare dată cea mai bună cameră foto pentru momentul din zi în care fotografiezi. Ia în considerare condițiile meteo, caracteristicile de relief și efectele vizuale pe care vrei să le obții.
Joacă-te cu lumina difuză, creează o ramă naturală pentru fotografii de copertă, învață cum să pui hashtag-uri utile pentru evidențierea imaginilor de cover. Încearcă photo covers de 360° sau imagini panoramice. Îi vei impresiona pe cei care îți accesează profilul de pe rețelele social media.
Fie că este vorba despre fotografii de călătorie, din vacanțele tale peste mări și țări, de fotografie de stradă sau compoziții de interior, poți folosi tehnica fotografică pentru realizarea la nivel profesionist a fotografiilor de copertă.