Instagram – un ghid al hashtag-urilor pentru fotografi
Un fenomen social, o cultură vizuală și un mod diferit de a privi fotografia, Instagram nu este o scurtătură pentru fotografii mai bune și validare instantanee. Aici poți afla știri, te poți decide unde să te duci în vacanță, să urmărești o nuntă frumoasă, dar cel mai important, poți să îți educi gusturile din punct de vedere vizual. Algoritmul Instagram te ajută să descoperi exact ce te interesează și talente în locuri nebănuite.
Dacă inițial fotografia era o artă exclusivistă, doar la îndemâna celor cu pregătire tehnică, în 1948 Edwin H. Land a adus pe piață Polaroid, prima cameră cu developare instantanee, provocând o adevarată revoluție a acestei arte, o democratizare a ei. Altă formă de instantaneu a devenit fotografia digitală, care poate modfica și șterge cu o viteză imposibilă pe film. Dacă farmecul developarii, care se aștepta ca o surpriză, a dispărut din mainstream, Instagram reunește digitalul cu magia Polaroidului. Fiind un fel de „declarație de dragoste” pentru această cameră, formatul imaginilor editate cu această aplicație este pătrat și oferă filtre similare cu cele ale vechiului Polaroid.
Câștigul cel mai mare al lui Instagram este latura socială a aplicației, aspectul cel mai important al acestei ere hiper-conectate. N-a adus doar tehnici noi, ci a lăsat loc pentru emoție și colaborare. Prin descoperirea de fotografi și trenduri vizuale, prin agregarea de talente atât din rândul profesioniștilor cât și al începătorilor, a dat un avânt vizual lumii. Așa cum Twitter a „democratizat” jurnalismul și opinia publică, Instagram a „democratizat” domeniul vizualului. De altfel, “feed”-ul tău te definește, indicând pe cine urmărești și ce fel de fotografii postezi.
De asemenea, recomandăm de urmărit chiar contul @instagram care prezintă constant membri interesanți, nu neapărat fotografi, ci și jurnaliști sau organizatori de evenimente. Într-una din ultimele lor postări, au menționat fotojurnaliști din întreaga lume care își împărtășesc munca și pe Instagram, ca de exemplu @dguttenfelder de la Associated Press, primul membru Instagram cu imagini din Coreea de Nord.
Organizarea pe hashtag-uri și de ce sunt acestea importante
Folosirea Instagram-ului nu implică exclusiv fotografierea cu telefonul prin app, multe imagini fiind manipulate prin Snapseed, Pixlr, Hipstamatic sau făcute cu un DSLR sau mirrorless și editate în Photoshop, dar Instagram e singurul care oferă elementul social intern. Succesul lui se măsoară prin milioanele de utlizatori activi strânși. Organizarea lnstagram este pe bază de“#hashtag”-uri care funcționează asemenea unui “tag” pe Facebook sau a unui cuvânt cheie introdus pentru căutare pe Google. Aceste “hashtag”-uri pot fi create de către un utilizator cu subiect specific ca #discovertasmania sau pot fi generale precum #beauty, #romania sau #instagood. Ele devin astfel canale de broadcasting sau frecvențe radio, unde se pot găsi preferințe sau subiecte comune. Cu cât este mai specific “hashtag”-ul, cu atât sunt mai mari șansele de a găsi ce urmărești, de exemplu #architexture, #streetphotography sau #macrophotography.
Scurt ghid de hastag-uri
Poate te întrebi în primul rând de unde nebunia asta cu hashtag-urile și de unde poți știi ce să folosești.
Înainte de orice, trebuie să înțelegi că, datorită acestui sistem, imaginile tale pot ajunge la foarte, foarte mulți oameni și pasionați de același tip de imagini pe care le faci și tu, spre deosebire de postarea fără hashtag-uri, care presupune că doar cei care te urmăresc deja pot vedea ce postezi.
Apoi, ar trebui să afli că sunt două tipuri de hashtag-uri, cele căutabile (searchable) și cele prin care aplici cumva cu fotografiile tale spre a fi luat în vizor de anumite pagini sau reviste etc. (submittable hashtag).
Când îți tăguiești imaginea cu un hashtag de tip searchable, acest lucru le permite oamenilor să îți găsească imaginea filtrând ceea ce le apare în bara de căutare. Spre exemplu, să spunem că ai o imagine cu o zi la piscină și ai utilizat hashtag-ul #swimmingpool. Oamenii interesați de acest hashtag au șanse mult mai mari să îți găsească fotografia prin intermediul barei de căutare.
Hashtag-urile de tip submmitable, pe de altă parte, sunt cele prin intermediul cărora aplici efectiv la a-ți trimite imaginile spre a fi luate în considerare de către o publicație/pagină etc
Folosind spre exemplu hashtag-ul #myfeatureshoot implică faptul că fotografia ta va fi una dintre miile de imagini pe care pagina Feature Shoot Instagram o poate alege spre a o împărtăți cu fanii ei, dacă editorilor le va plăcea ceea ce văd.
Există pagini dedicate pentru anumite genuri sau tipuri de fotografie, la fel cum există pagini generaliste. Important este, în funcție de ceea ce îți place să faci, să urmărești care ce tip de imagini preferă și să îți adaptezi postările dar și hashtag-urile în funcție de asta.
Iar acum începe munca, să observi ce hashtag-uri folosesc alții, să afli către ce pagini ai putea propune fotografii șamd.
Ca să îți sărim în ajutor, mai jos redăm câteva dintre cele mai folosite astfel de hashtag-uri în funcție de diverse genuri fotografice.
Sperăm să îți fie de folos și, de asemenea, să îți împărtășești imaginile către cât mai multe comunități din care te vei putea inspira la rândul tău și, de ce nu, lega prietenii sau chiar colaborări.
Fotografia de călătorie/vacanță
- Hashtag-uri de tip searchable: #intotheworld, #tinypeopleinbigplaces, #bestplacestogo, #cityview, #travelphotographer, #traveldeeper, #welltravelled, #travelmemories
- Hashtag-uri de tip submittable: #dametraveller, #moodygrams, #passionpassport, #lifeofadventure, #stayandwander, #mytinyatlas, #ourplanetdaily
Fotografia de portret
- Hashtag-uri de tip searchable: #portraitphotography, #portraits, #portraitperfection, #portraitoftheday, #postmoreportraits, #takeportraits
- Hashtag-uri de tip submittable: #pursuitofportraits, #portraitsmag, #postthepeople, #discoverportrait, #portrait_perfection
Fotografia alb-negru
- Hashtag-uri de tip searchable: #bwphotography, #monochrome, #blackandwhitephotography, #instablackandwhite, #blackandwhiteart, #blackandwhiteonly, #blackandwhite_perfection
- Hashtag-uri de tip submittable: #flair_bw, #bnw_captures, #bnw_life, #bnw_city, #bnwmood, #bnw_planet, #blackandwhiteisworththefight
Fotografia de stradă
- Hashtag-uri de tip searchable: #ig_street, #streetphotography, #streetphoto, #photostreet, #bnw_street, #streetview, #streetportrait, #streetphotographers
- Hashtag-uri de tip submittable: #streetleaks, #wearethestreet, #friendsinperson, #ourstreets, #streetdreamsmag, #storyofthestreet, #lensonstreet, #guardiancities
Fotografia de peisaj
- Hashtag-uri de tip searchable: #landscape, #landscapephotography, #landscapecaptures, #liveoutdoors, #landscapelovers, #landscape_hunter, #landscape_specialist, #mountainscape
- Hashtag-uri de tip submittable: #landscape_captures, #sunset_vision, #way2ill, #thegreatoutdoors, #wildernessculture
Fotografia de arhitectură
- Hashtag-uri de tip searchable: #architecturelovers, #architexture, #architecturephotography, #minimalarchitecture, #archidaily
- Hashtag-uri de tip submittable: #minimal_lookup, #skyscraping_architecture, #architectonics_world, #icu_architecture, #creative_architecture
Fotografia minmalistă
- Hashtag-uri de tip searchable: #mindtheminimal, #killerminimal, #minimalphotography, #minimalist, #ig_minimalistic, #best_minimal
- Hashtag-uri de tip submittable: #minimalmood, #learnminimalism, #canyminimal, #minimal_perfection, #paradiseofminimal
Fotografia documentară/ Fotojurnalism
- Hashtag-uri de tip searchable: #photojournalism, #photojournalist, #35mmsyndrome, #documentaryphotography #reportage, #documentary, #documentyourdays, #photodocumentary, #environmentalportrait, #onassignment, #photostory
- Hashtag-uri de tip submittable: #everydayeverywhere, #everydayasia, #everydayclimatechange, #magnum, #lensculture
Fotografia pe film
- Hashtag-uri de tip searchable: #ishootfilm, #filmisnotdead, #largeformat, #analog, #staybrokeshootfilm, #analogphotography, #keepfilmalive, #darkroom, #alternativeprocess, #shootmorefilm, #35mm, #analoguevibes,#filmcamera, #filmisalive, #grainisgood
- Hashtag-uri de tip submittable: #sharpenmyfilm, #thefilmcommunity, #analoguepeople, #istillshootfilm_official, #heyfsc
Fotografia Fine Art
- Hashtag-uri de tip searchable: #artphotography, #fineartphotography, #ihavethisthingwithshadows, #contemporaryphotography, #longexposure, #conceptualphotography, #longexpo
- Hashtag-uri de tip submittable: #fisheyelemag, #acolorstory, #rentalmag, #haftakeover, #broadmag, #randommagazines
Fotografia cu drona/ aeriană
- Hashtag-uri de tip searchable: #dronesaregood, #dronelife, #dronesarefun, #aerialphotography, #birdseyeview, #droneview, #aerialview, #dronepics, #dronephoto, #aerialphoto, #dronestagram
- Hashtag-uri de tip submittable: #droneoftheday, #droneporn, #droneglobe, #dronesdaily, #dronegear, #fromwhereidrone
Pe lângă aceste sugestii, recomandăm să urmărești membrii foarte cunoscuți în diversele comunități, să observi ce și câte hashtag-uri folosesc, plus, să ai în vedere și acele hashtag-uri generale, de tipul: #instagood, #instamood, #picoftheday, #pictureoftheday etc.
Ar mai fi util de menționat că Instagram îți permite folosirea unui număr de 30 de hashtag-uri, iar acestea pot fi introduse și ca prim comentariu, dacă nu îți place cum arată din punct de vedere vizual lângă fotografie. Este bine să indici și locul în care ai realizat imaginile, multe dintre paginile care acceptă propuneri cerând acest lucru.
Dincolo de folosirea hashtag-urilor însă, e bine și important să ai o pagină consistentă din punct de vedere al conținutului, să postezi constant, să interactionezi cu cei care îți comentează șamd.
Cei cărora le place stilul tău vor începe să te urmărească și să revină constant pe profilul tău.
Și nu uita, Instagramul este o platformă de socializare în primul rând, dar se poate transforma și într-o unealtă utilă ăn promovarea fotografiilor tale.
Tu ce hashtag-uri folosești cel mai des? Pentru ce genuri de fotografie? Le împărtășești și cu noi?
S-ar putea să te intereseze și:
- Promovare online și social media pentru fotografi – ce trebuie să știi?
- 10 sfaturi pentru un site foto de succes
- Blogul fotografului: Ghidul SEO
12 Comments
[…] Câștigul cel mai mare al lui Instagram este latura socială a aplicației, aspectul cel mai important al acestei ere hiper-conectate. N-a adus doar tehnici noi, ci a lăsat loc pentru emoție și colaborare. Prin descoperirea de fotografi și trenduri vizuale, prin agregarea de talente atât din rândul profesioniștilor cât și al începătorilor, a dat un avânt vizual lumii. Așa cum Twitter a „democratizat” jurnalismul și opinia publică, Instagram a „democratizat” domeniul vizualului. De altfel, “feed”-ul tău te definește, indicând pe cine urmărești și ce fel de fotografii postezi. – spun cei de la F64.ro intr-un articol. […]
Buna , imi doresc sa-mi vada cat mai multa lume pozele , ce sfaturi imi dati ? si ce hashtag-uri imi recomandati ? sunt nou pe instagram si nu pra ma descurc ! multumesc !
Buna, pentru a avea mai multa vizibilitate in instagram, te poti gandi la hashtag-uri care reprezinta cautari destul de frecvente si generale, de tipul: #landscape, #portrait #blackandwhite, etc, iar daca urmaresti pe instagram anumite pagini care mai promoveaza fotografi, te poti uita la hashtag-urile pe care le folosesc ei sau poti fi cu ochii in 4 pentru un hashtag pe care ei il au pentru submisii.
Hastag-urile au si partile lor negative.developerii Instagram cu fiecare update scos introduc si buguri; in momentul in care pui #hastag pe o poza , risti sa fii bombardat cu totfelul de booti spammeri primesti fara oprire cereri de prietenie chit ca pagina ta e privata si setat sa ai urmaritori doar pe care-i accepti tu
test
Minunat! Si foarte util pentru mine 🙂 Nu prea intelegeam care este ideea de hashtag, si de ce as folosi asa ceva. De exemplu, eu nu am cautat niciodata nimic folosind un hashtag. Iar acum, dupa acest articol, nici atat nu mai inteleg. Prin urmare, nu le voi mai folosi prea curand.
#dronesaregood e chiar atat de diferit de #droneoftheday? Sau…
#ishootfilm vs. #sharpenmyfilm. Daca eu inventez acum un hashtag, pt o fotografie a mea, va fi useless.
Nu m-a convins cu nimic unde e limita dintre searchable si submittable, dar e bine ca am aflat ca exista.
Buna, Adrian. Nu e vorba de o limită, e vorba ca atunci cand folosesti un hashtag de tip submittable, poti fi selectat de conturile de Instagram respective pentru a fi promovat, fotografiile tale ajungand la mult mai multa lume. Exemplu: https://www.instagram.com/lensonstreets/
De mentionat este faptul ca nu este indicat ca intr-o imagine sa se inscrie mai mult de 25 tag-uri altfel risti sa iti iei "shadow ban" pentru spam iar imaginea postata sa fie limitata la a fi vazuta doar de cei din lista ta, de asemenea mai sunt tag-uri pe care Instagram le considera ofensive sau discriminatorii si atunci iar apare posibilitatea ca imaginea sa fie limitata in a fi vizualizata, tot aici ar mai fi de adaugat un aspect, exista aplicatii pe google store sau Apple (cum ar fi Focalmark) care iti permit si te ajuta sa iti selectezi si sa iti setezi criteriile pentru a descrie / cataloga imaginea postata in functie de stilul fotografic, locatie, aparatul utilizat si genereaza automat o lista de hashtag-uri customizabile pe care le poti copia in clipboard pentru a le pune automat in descrierea imaginii pe care vrei sa o postezi.
Multumim de feedback!
Atentie si la tag-urile puse cu copy/paste dintr-un alt editor. Eu am avut surpriza ca la o postare sa nu fie publicate tag-urile (desi erau <25 si in niciun caz ofensatoare). Explicatia gasita a fost faptul ca le scrisesem in notepad si apoi dadusem copy/paste la tot grupul. Imaginea repostata si cu exact acelasi tag-uri scrise de mana a functionat perfect …
#miculparis #topromaniaphoto #viatza_la_tzara #wildcarpathia
Multumim!