(c) Mihnea Tatu

Cu micuții Sony a6000 și Samyang 12mm f2 NCS CS la schi!

Sunt unele momente în viața oricărui fotograf în care își dorește să încerce ceva nou, să se provoace pe sine, să se limiteze din punct de vedere al echipamentului și să dea frâu liber creativității. Tocmai despre asta ne vorbește Mihnea Tatu prin cuvinte și imaginile reușite făcute cu Sony a6000 și Samyang 12mm f2 NCS CS.

Despre asta a fost vorba și zilele trecute, când la Bușteni a fost organizată Cupa Buștenarului la Schi Alpin, eveniment local ce aduce în cadrul unei competiții cei mai pricepuți schiori ai orașului, începând de la cele mai fragede vârste, pana la seniori.

Sony a6000 și Samyang 12mm f2 NCS CS
(c) Mihnea Tatu

Având în vedere că schiul alpin este un sport ce în general se fotografiază cu un teleobiectiv, și profitând de faptul că regulile competiției nu sunt atât de stricte încât să nu îmi permită să mă apropii de schiori (desigur, fără a îi pune în dificultate în vreun fel), mi-am propus să fotografiez întreg evenimentul exclusiv cu micuțul Sony a6000 și obiectivul Samyang 12mm f2 NCS CS, un obiectiv manual, ce la prima vedere nu pare deloc potrivit pentru acest gen de fotografie.

Avantajul este că, obiectivul fiind unul ultra-wide, de la o distanță mai mare de 1m de subiect, focusul poate fi potrivit la infinit, iar în plină zi, într-un loc acoperit în întregime de zăpada albă ce reflectă razele soarelui, diafragma poate fi închisă până la f/8 sau f/11 fără ca viteza de declanșare să scadă sub valorile de 1/1500-1/2000s la un ISO foarte decent între 200 și 1600 , ceea ce deschide o portiță pentru fotografii inedite, ce încadrează sportivul într-un cadru peisagistic, pentru a putea spune cu adevărat o poveste, sau îți permite să te apropii foarte mult de subiect pentru a umple cadrul perfect și original, pentru un astfel de sport; perspectiva este total diferită, iar asta dă frâu liber imaginației.

Un alt plus al acestui combo, este că deși anii au trecut peste micuțul a6000 încă este capabil de foarte multe lucruri, iar cele 11 cadre pe secundă îți asigură încadrarea subiectului exact unde ți-ai dorit, iar claritatea imaginii livrate de obiectiv este una excelentă pentru prețul plătit.

Sony a6000 și Samyang 12mm f2 NCS CS
(c) Mihnea Tatu

În final, sper ca acest articol să îi încurajeze și pe cei mai sceptici să încerce acest gen de fotografie, fiindcă echipamentul nu contează atâta timp cât imaginația se găsește acolo unde îi este locul și o punem la treabă!

Articol și fotografii de Mihnea Tatu.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.