Cu Sony la Raliul Sibiului 2018 și Trofeul Opel Brașov

Postat de: F64 F64

Există nu pot, în fotografie? Când vine vorba de încercat anumite genuri de imagine, de multe ori găsim scuze în echipamentul nostru și ne impunem anumite bariere, doar pe baza faptului că ceea ce deținem noi, nu este potrivit sau creat pentru acel gen de fotografie.

Ei bine, în următoarele rânduri, îți voi prezenta experiența mea la Raliul Sibiului 2018 și Trofeul Opel Brașov, cu un setup nu tocmai ideal pentru acest gen de fotografie, și anume Sony A7RII și obiectivul Sony 85mm f/1.4 GM, care deși fac parte din gama de top a celor de la Sony, fac echipa bună mai degrabă într-un studio sau în cadrul unui eveniment.

Încă de la început am știut ca nu va fi la fel de „simplă” treaba, cum a fost la Transilvania Rally 2018 cu Sony A9 și Sony 24-70mm f/2.8 GM, cu un body făcut special pentru acest gen de fotografie, și un obiectiv cu o viteză de focus remarcabilă.

Practic, tot ce mă avantaja înainte, acum îmi era împotrivă. Lucrurile au mers din ce în ce mai bine, cum m-am obișnuit cu ideea ca focus tracking-ul nu se ridică la același nivel cu A9, iar 85mm-ul nu este în sine un obiectiv foarte rapid când vine vorba de focus. Până am găsit setările corecte de focus, primele cadre nu au fost grozave, mașinile fiind nefocalizate, dar apoi, totul a mers într-o direcție pozitivă. Prima zi de la Sibiu, ne-a propus 4 probe interesante, urcare și coborâre pe Transfăgărășan, poate cel mai potrivit drum pentru un raliu pe asfalt, in România.

După primele două probe, au urmat alte două probe speciale pe noapte, în Dobârca, care au făcut fotografia dificilă, însă a deschis porțile către altceva.

Sony
(c) Mihnea Tatu

Văzând că rezultate obținute cu mașinile nu se ridicau la așteptările mele, am întors spatele către drum si într-o noapte fără lună și fără vreun nor pe cer, am fotografiat Calea Lactee, care se putea distinge cu ochiul liber, deasupra mea. De data asta am schimbat obiectivul, cu un Samyang 12mm f/2.0 și am setat aparatul în modul crop, pentru a putea folosi acest obiectiv fără vignetare.

Sony are acest mod care permite utilizarea obiectivelor APS-C pe senzorii Full Frame si body-ul folosește astfel doar jumătate din suprafața senzorului. Jumătate de senzor, rezoluția scade la jumătate, însă aici intervine avantajul A7R II-ului, care are 42.4 MP, jumătate ar fi 21.2, ceea ce înseamnă cu doar 3 MP mai putini decât A9, ceea ce nu am considerat a fi o problemă atât de mare.

Rezultatul a fost neașteptat și pentru mine, a fost prima mea tentativă de astrofotografie, iar setările au fost „ghicite” mai degrabă.

Sony
(c) Mihnea Tatu

Descoperirea acestei funcții a dus însă la un avantaj și mai mare, încât, când utilizam 85mm-ul și îmi doream puțin mai mult zoom, comutam aparatul în modul crop, si obțineam o distanță focală de aproximativ 130mm, așa ca începând de atunci, pe durata celor două evenimente am tot schimbat între aceste două moduri, fără a fi deranjat de pierderea rezoluției imaginii, care oricum este suficientă pentru web.

În concluzie, părerea mea este că indiferent de ce obstacole crezi că întâmpini în fotografie, mai ales din punctul de vedere al echipamentului, important este sa încerci, și sa combați orice neajunsuri materiale, prin creativitate, și perseverenta!

Articol și fotografii de Mihnea Tatu.




test - array(0) { }

Lasă un comentariu

Adresa de E-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Top