Cum să îți faci propriul podcast

Podcastul este astăzi mai prezent în viețile noastre ca niciodată, pentru că aduce în casele fiecăruia dintre noi un mix interesant de: 

  • Topicuri ce ating o listă variată de domenii, din care poți alege cu ușurință;
  • Invitați care aduc la masa discuțiilor umorul fin și o carismă molipsitoare;
  • Simplitate, în sensul, că oricine poate pune pe picioare un podcast de succes.

Dacă vrei să afli cum se pune în mișcare întreaga poveste din spatele unui astfel de show audio-video, rămai cu noi până la finalul acestui articol, pentru că avem o mulțime de lucruri interesante pe care ne dorim să le împărtășim cu tine astăzi.

De ce vor fi podcasturile din ce în ce mai populare?

Semnele sunt acum mai vizibile ca niciodată: 

  • Interesul pentru aceasta forma de entertainment se află într-o continuă creștere, atât din partea celor care vor să consume un astfel de produs, cât și din partea celor care își doresc să pornească așa ceva, cu propriile puteri;
  • Dinamica lucrurilor îi împinge pe useri către forme de content simplu de urmărit, fără a fi nevoie să țină un smartphone în mână, sau să privească în permanență către un monitor: la volan, în metrou, când facem curățenie, pe stradă, iar aceste exemple pot continua, fără probleme, la nesfârșit;
  • Userii din țara noastră au trecut deja testul fidelizării, în privința apropierii de o serie întreagă de creatori independenți de conținut; Mai mult decât atât, aceasta este o piață află încă la început de drum, departe de a fi suprasaturată cu noi podcasturi. 

Motive pentru care să începi chiar azi un podcast

Dacă ai reflectat preț de câteva secunde asupra celor trei “simptome” de mai sus, ce arată negru pe alb faptul că piața autohtonă de podcasturi are un potențial uriaș, haide acum să analizăm care ar fi principalele motive pentru care să începi chiar tu un astfel de proiect: 

  • Conținutul audio și video sunt simplu de realizat și editat; 
  • Poți vorbi despre ce îți place, iar oamenii sunt dispuși să te asculte cu drag; 
  • De aici și până la consolidarea unui adevărat fan base nu mai este decât un pas; 
  • Extinderea către un altfel de conținut media (ex: vlog) este una simplu de realizat.

Care sunt primii pași pentru începerea unui podcast?

 

Gândește-te foarte bine la topicul pe care vrei să îl abordezi în episoadele propriului podcast. Poți aborda orice temă vrei, pentru că formatul unui astfel de show îți permite să explorezi o paletă mai mult decât extinsă de subiecte: sport, nutriție, muzică și filme, jocuri etc. Chiar dacă pare o idee mult mai ofertantă (topicuri generale vs topicuri de nișă), varianta “de toate pentru toți” nu are aceeași esență ca cea a unui blog specializat pe o anumită ramură de discuții. Este mult mai greu de urmărit, iar fanii nu pot lega o anumită legătură cu podcastul respectiv, din cauza listei mari de subiecte abordate, de la episod la episod.

Al doilea lucru de care trebuie să fii interesat, atunci când vrei să începi un podcast nou, ține de formatul pe care acest show îl va avea. Cât timp va dura podcastul? Va fi un podcast de tip monolog, sau vei merge și pe varianta invitaților? Un podcast-reportaj, care să abordeze mereu subiecte contextuale, poate fi un pariu câștigător? Recomandarea noastră este următoarea: indiferent de formatul ales, consecvența atrage interes. Iar un interes crescut pentru podcastul tău îți va aduce o mulțime de beneficii. De aceea, îți recomandăm să îi obișnuiești pe fani cu un singur format, apoi să lucrezi la detalii, pentru perfecționarea sa. 

Ce face concurența? Este încă un aspect pe care să îl tratezi cu o deosebită seriozitate. Exact ca în orice alt domeniu de business, analizarea concurenței reprezintă pentru tine o oportunitate de a crește. Câte podcasturi cu același topic mai există în momentul de față? Cât de populare sunt? Care este cel mai potrivit format propus de un podcast situat pe aceeași nișă? 

 

Cum să îți faci propriul podcast – Brandingul

Dacă ai pus la punct cele 3 aspecte de mai sus, următorul pas din acest proiect complex vine să aducă și mai multă substanță în jurul ideii de “branding”. Ce îi lipsește în acest moment acestui podcast? Ai ghicit, un nume.

Alegerea acestui nume pentru podcastul tău trebuie să țină cont de o serie de aspecte: 

  • Să fie scurt; 
  • Să fie catchy; 
  • Să fie disponibil;
  • Să te reprezinte.

După ce ai găsit numele potrivit pentru podcast, cântărește și opțiunea unei identități vizuale, construite în jurul show-ului tău. Legătura cu baza ta de fani are nevoie de așa ceva, mai ales dacă vrei să fii activ și pe Facebook, Twitter, Instagram. Pentru început, un simplu logo poate fi mai mult decât suficient.

Cum să îți faci propriul podcast – Înregistrare audio-video

Am ajuns acum și la cea mai interesantă parte a acestui articol, cea în care vom discuta despre echipamentele (echipament audio + echipament video) pe care ar fi bine să le ai lângă tine, în momentul în care vrei să dai drumul primului episod din podcastul tău. 

Echipamente audio pentru podcast

 

Echipamente video pentru podcast

 

 

 

 

Cum să îți faci propriul podcast – Editare audio-video

Chiar dacă ai înregistrat și filmat primul tău podcast, până ca materialul să ajungă pe net, mai trebuie să dai OK unei etape cât se poate de importante: editarea. 

Soluții pentru editare audio podcast

Nu trebuie să utilizezi softuri de editare audio paid, pentru a edita sunetele episoadelor tale de podcast. Dacă ai Windows, îți recomandăm Audacity. Dacă lucrezi de pe Mac, cea mai bună soluție pentru această treaba este Garage Band. 

Soluții pentru editare video podcast

În cazul în care și filmezi episoadele tale de podcast, ți-am pregătit un articol interesant de pe blogul nostru, cu o listă de 12 softuri free pentru editare video.

Cum îți poți promova propriul podcast?

 

Promovarea unui podcast de succes implică, înainte de toate, timp. Așadar, vei avea nevoie de multă răbdare până ca ceva să prindă contur. Însă poți grăbi lucrurile către direcția succesului, asigurându-te că podcastul tău poate fi găsit pe Spotify, iTunes, Pocketcasts, astfel încât să poți ajunge mult mai simplu la cei interesați de lucrurile pe care le ai de spus. Dacă mergi pe această primă variantă de promovare, vei avea nevoie de un link la feed-ul RSS al podcastului, link generat apoi de propriul tău site, sau chiar de platforma de podcast pe care ai ales-o pentru promovare. 

Varianta cu platforma de promovare este și cea mai simplă, deoarece tool-uri precum Buzzsprout te ajută să îți indexezi site-ul, pas cu pas, în diferite aplicații de profil. Anumite platforme îți dau voie să înregistrezi podcastul direct pe site. Așa că intră chiar acum pe Google și scrie <<”numele aplicației / player-ului” + “submit podcast”>>, pentru a găsi rapid ceea ce cauți. 

Acum că ai urcat primul episod pe o platformă dedicată acestui tip de conținut, cum faci să afle lumea de el? Ei bine, abia acum intră în scenă rețelele de socializare. Iată ce trebuie să ai: 

  • Pagină de Facebook: Întreaga țară este pe această platformă, deci îți poți targeta mult mai simplu de aici segmentul de public de care ești interesat; 
  • Pagina de Instagram: Aici poți pune poze de genul “making of” + clipuri audio scurte;
  • Twitter: Chiar dacă nu este la fel de popular la noi ca Facebook sau Twitter, o comunitate restrânsă, dar activă, poate contribui din plin la promovarea podcastului.

Dacă ai invitați în episoadele tale, promovarea podcastului tău poate fi făcută și prin intermediul propriilor lor pagini de Social Media, așadar, promovarea “word to mouth” reprezintă aici cheia succesului. 

Dacă îți place să faci networking, conferințele, evenimentele de Social Media sunt locuri perfecte în care să le spui oamenilor din jur despre acest proiect minunat al tău. 

 

În concluzie

Podcastul prinde din ce în ce mai mult contur la noi, de la lună la lună. Să pui pe picioare un astfel de format media nu este chiar cea mai grea treabă din lume, atât timp cât ai la dispoziție două lucruri importante: o idee clară despre ce vrei să faci + tool-urile necesare pentru înregistrarea și editarea (audio-video) podcastului tău!

La  F64, te așteptăm cu o mulțime de echipamente pentru podcast.

Alți fotografi au mai citit și:

4 Comments

  • Buna. Se poate filma și edita cu telefonul? Ce fel de echipament ar fi necesar?
    Mulțumesc

    • Daca aveti un telefon/smartphone, in principiu nu va mai trebuie nimic. Puteti fotografia, filma si cu diverse aplicatii puteti si edita clipurile direct pe telefon, exista in functie de model/brand unele default care vin pe telefon (la APlle de exmeplu) sau puteti instala orice altceva din Apple Store sau Google Play. Important e sa fie suficient de nou/puternic telefonul ca sa nu dureze o vesnicie procesarea videourilor.

  • Buna seara! Am urmarit postarile dvs și cred că mă puteti ajuta in situatia mea! Am o scoala de muzica particulară și acum am funcționat cam cu greu online pe zoom.
    Ma puteti ajuta cu soluții de echipamente pentru o calitate a sunetului mai bună dat fiind faptul că în cursul online de canto , viteza sunetului cântat este diferita de cel vorbit și deseori vine cu întreruperi, distorsionat sau cu tot felul de paraziții pe sunet? Exista vreun echipament pentru o calitate superioara a sunetului in cântat în online? Multumesc anticipat pentru raspuns!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.