Falling Series – realizează fotografii cu oameni în cădere

Postat de: F64 F64

Avem încă mulți oameni creativi în țară, chiar dacă cei cu potențial pleacă pe capete în alte locuri unde pot fi apreciați, unde se pot susține din pasiunea lor. Unul dintre oamenii aceștia creativi este Alex Axon. Suntem fani ai fotografiilor pe care le face, iar inițial căzusem de acord să ne trimită fotografii dintr-un alt proiect al său, și anume “Riding The Ghost Train”, dar ne-a surprins într-un mod foarte plăcut și cu “Falling Series”.

 

——————

Cam așa a pornit proiectul “​Falling Series​”, cu un actor principal mai mult decât dedicat și un fotograf cu un obiectiv clar: să pună proiectul acesta pe picioare indiferent de circumstanțe.

Logistica bine pusă la punct și un research atent au fost absolut esențiale pentru reușita proiectului. Aveam nevoie de “ceva” pe care personajul să se arunce la pământ, din picioare, fără să se lovească. Ceva care să absoarbă la maxim impactul unui om de 85kg care cade orizontal, direct cu fața sau cu spatele și fără să atenueze căderea cu mâinile. O saltea ar fi fost prea subțire, cred că ar fi durut. Vreo 20 de izoprene legate între ele ca să formeze un fel de saltea foarte groasă? Sau poate o saltea din aceea de burete pe care aterizează parașutiștii la punct fix. Aia ar fi ideală, absoarbe extrem de bine impactul unui om care cade de la câțiva metri buni, darămite de la 1-1.5m! Ok, dar de unde fac eu rost de așa ceva? În cele din urmă ne-am oprit la un bean bag extra-large, pe care aveam să îl cărăm cu noi prin tot Bucureștiul.

Stabilirea specificațiilor

A urmat apoi stabilirea tematicii vizuale a întregului proiect și, în funcție de asta, criteriile de selecție ale cadrelor plus alte chestiuni de care va trebui să ținem cont:

  • Fotografiile vor avea ca subiect principal un om care cade. Nu un personaj care levitează, sau care zboară. Cineva care cade.
  • Privitorul trebuie să simtă că în secunda următoare personajul se izbește de pământ, fără să aibă posibilitatea să se redreseze. De aici vor rezulta și pozițiile în care se va arunca.
  • Mediul va fi unul urban și suprafața pe care cade, asfalt sau ciment. Nu pământ, nu iarbă, nu nisip – ar fi scăzut mult dramatismul fotografiei.
  • Ideal ar fi ca să existe trecători în cadru, care să interacționeze vizual cu subiectul, pentru a crește veridicitatea. În același timp, cadrul să nu fie foarte aglomerat, deoarece ar fi putut face dificilă postprocesarea.
  • Toate pozele vor fi făcute pe o vreme înnorată, pentru ca lumina să fie extrem de difuză și moale. Scopul acestui criteriu ar fi absența umbrelor (care ar putea îngreuna postprocesarea) și iluminarea uniformă a subiectului.
  • Voi folosi doar lumina naturală, pentru a crește, din nou, autenticitatea imaginii.
  • Pozițiile vor trebui să fie cât mai diferite de la cadru la cadru și cât mai spectaculoase. Subiectul trebuie să fie cât mai aproape de sol, pentru a crește impactul vizual.