Samyang 35mm f1.4 AS UMC – montura Sony alpha

Am folosit acest obiectiv pe o camera Sony a99. Prin amabilitatea F64 am reusit sa testez acest obiectiv si sa-mi fac o parere vis-a-vis de performantele acestuia. Din pacate, conditiile meteo nu au fost cele mai bune pentru a testa la maxim obiectivul. Cu camera Sony a99 este foarte usor de efectuat focusul manual. Functia de peaking focus arata cu acuratete planul care este in focus in timp ce rotesti inelul.
Constructie:
Calitatea materialelor din care este asamblat este una foarte buna. Obiectivul se echilibreaza foarte bine cu camera folosita, iar cei 35mm pe un full frame au fost mai mult decat suficienti pentru a-l declara un obiectiv perfect pentru fotografierea de zi cu zi. Cand a fost nevoie de o focala mai larga am folosit Samyang 14mm f2.8, dar asta este o cu totul alta poveste … 🙂
Distorsiuni:
Obiectivul are distorsiuni vizibile, dar avand in vedere ca 14mm pe o camera full frame reprezinta un unghi spectaculos, ne asteptam la asa ceva. Pentru peisaje distorsiunile nu prezinta nici-un fel de problema.
Bokeh:
Personal, imi place bokeh-ul intre f1.4 – f2.8 De la f4 la f22 efectul rezultat este cam dur.
1-f1.4

1-f1.4

1-f1.4 - Crop

1-f1.4 – crop

2-f2

2-f2

2-f2 - Crop

 2-f2 – crop

3-f2.8

3-f2.8

3-f2.8 - Crop

3-f2.8 – crop

4-f4

4-f4

4-f4 - Crop

4-f4 – crop

5-f5.6

5-f5.6

5-f5.6 - Crop

5-f5.6 – crop

6-f8

6-f8

6-f8 - Crop

 6-f8 – crop

7-f11

7-f11

7-f11 - Crop

7-f11 – crop

Claritate:
Acest obiectiv este o surpriza extrem de placuta – dar asteptata –  avand in vedere ceea ce au scos pe piata cei de la Samyang pana sa apara acest obiectiv: 8mm f3.5 , 14mm f2.8 , 85mm f1.4
Claritatea se observa chiar de la f1.4, dar devine buna pe la f2. La f2.8 obiectivul performeaza excelent in centrul cadrului si trebuie inchis pana la f5.6 pentru a avea rezultate identice si in colturi. De la f8 incepe sa se simta efectul difractiei, dar este o diafragma perfect utilizabila pentru peisaje cand ai nevoie de profunzime de camp.


Vignetarea:
Se poate observa la f1.4, dar e ca si inexistenta la f2 – f2.8. La fotografia de peisaj este neglijabila si rareori vom folosi f1.4 la peisagistica.
Flare:
Conditiile meteo nefavorabile nu mi-au permis sa fac teste elocvente pentru a vedea daca are sau nu probleme la expunerea directa la soare. Banuiesc ca daca e la fel de bine tratat ca si obiectivul Samyang 14mm f2.8, nu va avea prea multe probleme cand fotografiem cu soarele-n cadru.
Aberatii cromatice:
Am remarcat prezenta mai puternica pana la f4. Intre f5.6 – f8 poate aparea in anumite situatii de contrast extrem dar este foarte putin vizibila si se corecteaza foarte usor din soft.

Concluzie:
Cu toate ca ma asteptam sa fie un obiectiv de calitate, Samyang 35mm f1.4 mi-a lasat o impresie mai mult decat buna. Laudat de toata lumea, am fost curios sa vad in ce masura laudele sunt intemeiate, eu avand deja Samyang 8mm f3.5 si Samyang 14mm f2.8 la data testarii. De la calitatea constructiei la cea optica, totul a fost incantator. Avand in vedere si pretul de piata, consider ca este cel mai la indemana 35mm avand in vedere raportul calitate/pret. Desigur, poate exista o problema cu manual focusul la cei care nu sunt invatati cu acest mod de lucru sau la cei ale caror camere foto nu au functia peaking. Insa pentru camerele dslt Sony este mai mult decat indicat. Desi am trecut si cateva minusuri in dreptul lui, Samyang 35mm f1.4 exceleaza in restul aspectelor si-l recomand 100% .
Puncte forte:
+ calitate optica exceptionala atat in centru cat si pe marginea cadrului
+ constructie foarte buna, din materiale compozite de calitate ridicata
+ distorsiuni minore
+ control bun CA
+ ergonomie buna si se echilibreaza perfect pe camera utilizata
+ cursa foarte fina a inelului de focus
+ se pot folosi diafragmele intermediare (f3.5; 6.3; 7.1 etc) spre deosebire de obiectivele wide care nu permit asa ceva
Puncte slabe:
–          parasolarul si sistemul de prindere poate duce la pierderea acestuia
–          capacul obiectivului e oarecum dificil de montat cand parasolarul e pe obiectiv
–          un joc (extrem de slab) din montura (asemeni obiectivelor m42 montate cu adaptor)
Echipament utilizat:
[products ids=1042442]

Alți fotografi au mai citit și:

1 Comment

  • S-a amestecat cite ceva din alt review: "Obiectivul are distorsiuni vizibile, dar avand in vedere ca 14mm pe o camera full frame reprezinta un unghi spectaculos, ne asteptam la asa ceva. Pentru peisaje distorsiunile nu prezinta nici-un fel de problema."
    Obiectivele Samyang ofera o claritate deosebita in raport cu pretul, acesta fiind – sa recunoastem – cel mai urmarit criteriu de catre cei mai multi. Dar fara focus peaking sau Live View devine o loterie focusarea la f/1.4-f/2 pe celelalte monturi, nefiind bine calibrate in raport cu focalizarea la infinit si confirmarea de focus, ceea ce nu este cazul cu celelalte obiective manuale Cosina-Voigtlander sau Zeiss. Asta da minus, alaturi de faptul ca-i cam lung pentru un 35mm – restul de minusuri nu le-am experimentat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.