Samyang 35-150mm f/2-2.8 AF: Impresii de la Horia Bogdan
Cristina Garlesteanu
- 9minutes read
Rezoluție de excepție
Cu un design optic de ultimă generație care utilizează lentile speciale pentru 12 din cele 21 de elemente totale (în 18 grupuri), acest obiectiv oferă o performanță optică excelentă pe întreg intervalul de zoom, de la unghi larg la teleobiectiv. În plus, tehnologia „UMC (Ultra Multi-Coating)” este aplicată pentru a minimiza reflexiile și efectele de ghosting, contribuind la obținerea unor imagini naturale și clare.
Design premium și solid
Prin utilizarea unui corp metalic, calitatea construcției obiectivului a fost îmbunătățită, făcându-l mai robust. Având în vedere condițiile de fotografiere ale utilizatorilor, obiectivul este sigilat împotriva intemperiilor pentru a preveni deteriorările sau contaminarea cu praf, ploaie ușoară și zăpadă.
Bokeh superb
Diafragma largă, începând de la f/2, oferă un efect atrăgător de estompare a fundalului în zonele neclare ale imaginii. Obiectivul separă eficient subiectul de fundal, folosind o profunzime redusă a câmpului pentru a surprinde imagini unice, în care fundalul este comprimat. Bokeh-ul clar și natural, creat de cele 9 lamele ale diafragmei, face posibilă capturarea unor cadre superbe, atât ziua, cât și noaptea.
Să vedem însă impresia utilizatorului:
„Per total, îmi place obiectivul foarte mult pentru că are o versatilitate până în prezent imbatabilă, pentru mine ca fotograf de natură/peisaj. Sharpness-ul e excelent, iar împreună cu body-ul (Sony A7r5) redă o paletă foarte frumoasă de culori. AF-ul e de asemenea bun și rapid, iar profunzimea câmpului este un atu foarte mare pentru că te “împinge” la experimentare. Chiar făcusem o postare acum ceva timp, în care discutam puțin despre acest ultim aspect:
Am început să experimentez cu „shallow depth of field” în peisaje de ceva vreme, dar de când am la dispoziție obiectivul Samyang 35-150mm f/2-2.8, mă joc tot mai mult cu acest concept.
Scopul este să confer o perspectivă ceva mai accentuată în cadru (un efect 3D mai puternic) și să accentuez ceea ce desemnez eu a fi subiectul, prin faptul că alte elemente din peisaj sunt neclare intenționat. Acest lucru este ușor la focale ceva mai lungi, dar nu totdeauna la fel și la focale mai mici.
Și mai este un aspect/concept pe care încerc să-l combin: cel de „dirtying up the frame” – adică introduc intenționat anumite elemente în prim-plan care ar putea fi scoase foarte ușor printr-o poziționare puțin lateral sau mai în față, a mea ca fotograf, dar care, prin faptul că sunt acolo, lasă impresia privitorului că este mai inclus în peisaj…ca și cum ar fi acolo, lângă mine.
Nu toate aceste experimente sunt neapărat reușite, dar dacă nu perseverăm, niciodată nu vom deveni mai buni.
Ca minusuri pentru acest obiectiv ar fi mărimea și greutatea – dar aici nici nu putem fi “copii” și să credem că putem obține așa zoom mare și diafragmă deschisă și să fie tot mai mic decât un pachet de țigări – poate faptul că ai nevoie de un adaptor prin care să-i faci obiectivului un update de firmware (spre deosebire de contracandidatul de la Tamron) și eventual (deși aici e doar o chestiune super-mică) faptul că atunci când ai lens-hood-ul întors pe obiectiv, el obstrucționează acționarea butonului de Lock/Unlock.
Și ca fapt divers, dar totodată un lucru care să întărească faptul că îmi place mult acest obiectiv: după ce am apucat să-l folosesc puțin, am decis să-mi vând vechiul obiectiv Tamron 28-75mm f/2.8, care toată lumea știe că e bun, sharp, rapid și nu foarte greu. Prefer să am un reach mai mare – până la 150mm, tot cu f/2.8 – și o diafragmă mai deschisă la capătul wide și să car ceva mai mare și greu după mine.”
Câteva dintre imaginile realizate de Horia cu Samyang 35-150mm f/2-2.8 AF: