Prin Austria, Germania și Italia cu echipament Canon

După un an și jumătate m-am gândit că aș vrea să revin în Austria, și am pus bazele unui nou trip de data aceasta realizându-l cu automobilul. Am reușit să bifez și unele zone montane din Dolomiți, Italia sau Germania pe parcursul acestui roadtrip. Obiectivul era să ajung la câteva lacuri, probabil unele din cele mai frumoase din Europa.

M-am bazat pe camera mea, Canon EOS 6D,  alături de obiectivele Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM respectiv Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III, obținute de la F64. Două obiective deja clasice ce nu ar trebui să lipsească din trusa unui fotograf amator sau profesionișt, sosite la 3-a generație în prezent.

Specificații tehnice

  • Distanta focală – 16-35mm
  • Plaja diafragmă F2.8 – F22
  • Raport mărire – 0.25×
  • Distanță minimă de focus – 280mm
  • Stabilizare de imagine – Nu
  • Diametru maxim – 89 mm
  • Nr. lamele diafragma – 9
  • Format Obiectiv – Full Frame
  • Zoom / Focala fixa Zoom
  • Tip Obiectiv Ultra Wide
  • Filet filtru 82mm
  • Colier pentru trepied Nu
  • Tip focalizare Autofocus/Manual focus
  • Diafragma Maxima f/2,8
  • Focala Zoom – 16-35mm
  • Montura Obiectiv – Canon EOS

Folosisem în decursul anilor la evenimente sau în fotografia de peisaj, Canon 16-35 f / 2.8 L II, o lentilă L de la Canon, destul de bună pentru necesitățile mele, dar cu câteva neajunsuri în ceea ce privește calitatea generală a imaginilor. Generația a 3-a pare că le-a acoperit, însă voi descrie mai jos în urma folosirii sale pe parcursul a 5 zile în Austria, Italia și Germania.

Canon 16-35 f/ 2.8 L III este creat pentru uz profesional, iar acest obiectiv va aduce imagini superbe, fotografilor de pretutindeni, la cele mai importante evenimente din lume, peisaje, fotografie arhitecturală sau călătorii în cele mai dificile locuri.

Construcție

Canon 16-35mm f2.8 L III USM, a crescut din nou puțin în raport cu vechiul model, are 790g, cu vreo 100 in plus față de generația II, este foarte bine construit, este izolat la umezeala si praf pentru condiții de vreme rea având un inel de cauciuc spre partea din spate a obiectivului care completează o parte din etanșare. În general, este construit foarte solid și este protejat și de un parasolar generos. 

Se caracterizează printr-un inel roșu din partea de sus tipic lentilelor L. În cea mai mare parte, corpul este dominat de două inele mari: unul pentru focalizare și celălalt pentru zoom.

În partea frontală se poate atașa un filtru de 82 mm destul de folositor în fotografia de peisaj, când dorești să faci expuneri lungi la o cascadă de exemplu sau la un apus de soare ce are în compoziția cerului, nori.

Construcția lentilei are în compoziție 16 lentile în 11 grupuri. Obiectivul se simte bine în mână, dă senzația de premium și că ai dat o sumă de bani destul de mare dar oarecum pe nivelul așteptărilor (9000lei). Canon a lucrat și la capitolul rezistență, limitând numărul de grupuri implicate în procesul de  zoom. De asemenea mi s-a părut mai plăcut folosirea zoom-ului în comparație cu modelul vechi, acesta se miscă mai fluid.

Autofocus

Combinația cu EOS 6D a fost destul de decenta. Am obținut rezultate bune, dar bazate pe punctul central în majoritatea ocaziilor de fotografiere, dar există și varianta recompunerii cu atenție. Pe punctele de focalizare externe, performanța va încetini puțin (asta în cazul folosirii unui aparat precum Canon 6D).

Calitatea imaginii

Prețul poate  fi o barieră pentru unii, dar fotografii ce își doresc această lentilă vor găsi calitatea imaginii pe care acest obiectiv o va oferi dacă plătești 9000 lei. 

Canon EF 16-35mm f / 2.8L III USM oferă o calitate remarcabilă a imaginii, depășind cu mult predecesorul său, într-un obiectiv foarte bine construit. Într-un scenariu real, calitatea generală pe care o oferă acest obiectiv este într-adevăr extraordinară. Culorile sunt plăcute, tipice Canon, separarea de fundal este foarte bună, bokeh-ul este unul frumos dar nu unul cremos la diafragma sa maximă și la focala de 35mm, deoarece este o lentilă ultra-wide. Dar portretele realizate au fost plăcute vizual.

La 16 mm, obiectivul pare să funcționeze cel mai bine atunci când se deschide larg la F2.8. Claritatea și calitatea generală a imaginii este absolut impresionantă la capătul larg, iar obiectivul oferă performanțe generale excepționale. Tot la 16 mm, se obține un bokeh, dar puțin, însă e foarte spectaculos dacă subiectul este foarte aproape de lentilă.

Obiectivul gestionează destul de bine distorsiunea la 16mm, dar cel mai bine s-a observat la 35mm unde stă mai bine ca obiectivul din generația 2. .

La focale mijlocii, sharp-ul stă destul de bine, la fel și bokeh-ul Mai jos sunt câteva exemple.

Fotografie la 23mm f/2.8
Fotografie la 26mm f/2.8

Unul dintre punctele atractive ale lentilei în fotografia de peisaj o constituie așa numitele “sun-stars”, ce pot fi realizate cu o setare a aparatului încăt diafragma să fie mai închisă. Rezultatul este foarte frumos vizual, ce De-a lungul anilor a devenit un highlight pentru această lentilă L de la Canon. 

(c) Matei Edu

Aberații cromatice

La acest capitol, se comportă extrem de bine, chiar și atunci când este larg deschis. Obiectivul gestionează distorsiunea în mod similar cu Mark II la capătul larg, dar Mark III are o distorsiune puțin mai mică la capătul tele.

Orice denaturare care a fost văzută se poate corecta cu ușurință în Adobe Lightroom. 

Claritate

Este printre cele mai sharp lentile produse de Canon și de pe piață. Diferența între generația anterioară (mark 2) și aceasta este una destul de mare, colțurile nu au fost niciodată foarte sharp. La generația 3-progresele sunt vizibile.

(c) Matei Edu - Fotografie la 16mm f/2.8
(c) Matei Edu - Fotografie la 35mm f/2.8, ISO 100, 1/250s

Plusuri

  • Calitate excelentă a imaginii până la colțuri
  • Rezistent la intemperii
  • Corp bine construit din materiale de calitate foarte bună, ce se simte foarte bine în mână
  • Autofocus rapid
  • Luminozitate ridicată și constantă pe toată plaja focală

Minusuri

  • Scump
  • Un pic mai mare și mai greu

Concluzie

Canon 16-35mm f2.8 L III USM este un obiectiv foto fantastic. Orice fotograf care îl va folosi va obține imagini foarte bune fantastice, este un obiectiv dedicat fotografiei de peisaj, evenimente, arhitectură ba chiar și potretelor. 

Există multe lucruri care fac acest obiectiv minunat: calitatea de construire. Este mare, dar este bine construit și poate rezista la multe abuzuri. Totuși, acesta este și un obiectiv de lucru, așa că trebuie să fie capabil să reziste la activități dinamice, solicitante.

Calitatea imaginii este în general foarte bună. Senzorii Canon ajută la crearea acesteia fiind foarte versatilă.  Cele mai mari îmbunătățiri pot fi observate atunci când obiectivul este deschis la aproape fiecare distanță focală, în special în colțuri, are o deschidere excepțional de bună la 16mm, claritatea, este printre cele mai bune de pe piață.

Performanța excepțională a lentilei Canon 16-35mm f2.8 L III USM  și că a reușit să corecteaze problemele majore văzute la predecesorul său, merită dacă se dorește a se face un upgrade, deoarece este unul major față de generația a 2-a, însă prețul de 9000 lei s-ar putea să-i descurajeze pe o parte dintre fotografi. Totuși rămâne un obiectiv impresionant.

Mai multe imagini cu acest obiectiv realizate în Dolomiți, Lacul Pragser Wildsee.

Highline 179, Austria

(c) Matei Edu
(c) Matei Edu

Lacul Plansee, Austria

(c) Matei Edu
(c) Matei Edu

Lacul Konigsee, Germania

Castelul Hohenwerfen, Austria

(c) Matei Edu
(c) Matei Edu
(c) Matei Edu

Lacul Hallstatt 

(c) Matei Edu
(c) Matei Edu

Noaptea in Hallstatt 

Canon EF 70-200mm F2.8L IS III USM

Alături de obiectivul Canon 16-35mm f2.8 L III USM, în această călătorie am avut și un tele obiectiv, În persoana lui Canon EF 70-200mm F2.8L IS III USM.

Acest obiectiv reprezinta o evoluție a modelului precedent și dispune de o constructie optică formată din 23 elemente în 19 grupuri cu straturi de fluor si un strat “Air Sphere” pentru a îmbunatati calitatea imaginii. Are o constructie robusta  și pune la dispozitie un stabilizator de imagine în 3.5 trepte ceea ce îl face foarte bun pentru fotografia la timpi de expunere ceva mai lungi din mână. Obiectivul este ideal pentru o gama larga de aplicatii: fotografie de tip wildlife, peisaj, evenimente tip nunți sau festivaluri, dar și portrete.

Specificatii Canon EF 70-200mm F2.8L IS III USM

  • Distanta focala – 70-200mm
  • Plaja diafragme  f/2.8 – f/32
  • Stabilizare de imagine – Da
  • Nr. lamele diafragma – 9
  • Format Obiectiv – Full Frame
  • Zoom / Focala fixa – Zoom
  • Tip Obiectiv – Tele
  • Filet filtru – 77mm
  • Colier pentru trepied – Da
  • Tip focalizare – Autofocus
  • Diafragma Maxima – f/2.8
  • Focala Zoom – 70-200mm
  • Montura Obiectiv Canon EOS

Obiectivul EF 70-200mm f / 2.8L IS III USM este o poveste diferită în întregime, cu singurele actualizări ale obiectivului de la omologul versiunii II fiind noile acoperiri ale elementelor de lentilă (Super Sprectra Coating) și Air Sphere Coating pentru a reduce flare-ul în lumina de fundal. 

Retușurile finale sunt acoperirea cu fluor exterior atât pe partea din față, cât și pe cea din spate pentru a ușura curățarea și menținerea lentilei.

În ceea ce privește dimensiunea și greutatea sa, Canon EF 70-200mm F2.8L IS III USM măsoară 20 cm în lungime și cântărește 1,48 kg.

Construcție

Calitatea de construcție este excelentă, cu un design rezistent la intemperii care protejează lentila de praf și umiditate. Cele 23 de elemente din 19 grupuri sunt realizate din sticlă de înaltă calitate, cu un element fluorit și cinci elemente de sticlă cu dispersie ultra-scăzută.

Două upgrade-uri le-am observant la această lentila: în primul rând, acoperirea cu fluor aplicată pe elementelor optice din față și din spate. Acest lucru ajută la respingerea umidității și a grăsimii și facilitează curățarea. În al doilea rând, ASC-ul de înaltă tehnologie Canon (Air Sphere Coating) a fost adăugat la unul dintre elementele interne.

Prin urmare, interiorul este căptușit cu sfere de aer pentru a da un indice de refracție ultra-scăzut și o performanță anti-reflectoare rezultând în eliminarea efectului de ghosting.

Focus

Când vine vorba de focalizarea automată, acest obiectiv este foarte rapid. Este, de asemenea destul de silențios, datorită tehnologiei USM (Ultra Sonic Motor). Focalizarea este internă, iar focalizarea manuală este posibilă atunci când este setată prin intermediul comutatorului Focus de pe butonul obiectivului.

Butonul de focalizare are două setări, 1,2 m-infinit și 2,5 m infinit, ceea ce ajută la accelerarea focalizării automate dacă știi cât de departe este subiectul de la obiectiv. 

Reducerea vibrațiilor încorporate este activată de comutatorul Stabilizator de pe butonul obiectivului, care oferă aproximativ 3.5 opriri de compensare. Sistemul de operare are două moduri – modul 1 este potrivit pentru fotografia generală, iar modul 2 este cel mai bun pentru fotografii ce necesită dinamism (fotografie de sport, evenimente tip concerte).

Aberațiile cromatice

Sunt văzute în mod obișnuit ca franjuri purpurii sau albastre de-a lungul marginilor contrastante, sunt impresionant de bine controlate cu acest obiectiv.

Bokeh

Bokeh-ul este descris în termeni calitativi, este unul cremos, deoarece izolează foarte bine subiectul de fundal. Canon a folosit o diafragmă cu iris cu 8 lame rotunjite cu deschidere pentru o redare plăcută a evidențierii scăzute. Mai jos veți găsi câteva exemple.

 

(c) Matei Edu - 70mm, f/2.8, ISO 200, 1/1600s
(c) Matei Edu - 200mm, f/2.8, ISO 100, 1/1000s
(c) Matei Edu - 100mm, f/2.8, ISO 200, 1/4000s

Claritate

La 70mm în testele de claritate, concluzia este una bună, este destul de sharp încât să satisfacă nevoile de detaliu ale oricărui fotograf, cu precizarea că la f/2.8 pe colțurile imaginilor se vede un oarecare softness dar plăcut ochiului, însă zona central rămâne sharp. Mai jos de f/4, 5.6 este sharp, chiar foarte sharp. 

Stabilizarea este foarte bună, am testat-o în condiții de fotografiere însă cel mai mult m-a impresionat cum se descurcă pe timp de noapte, în lumină scăzută, când am fost nevoit să măresc timpul de expunere. Mai jos sunt câteva exemple:

(c) Matei Edu - Noaptea in Hallstatt, Canon 70-200mm f/2.8, USM III, 70mm, f/2.8, ISO 5000, f1/40s
(c) Matei Edu -

Claritatea este impresionantă în sectorul mijlociu al intervalului de zoom (100, 135mm), chiar și atunci când fotografiați cu deschidere largă la f / 2.8.

Iar in sectorul final 200mm, chiar de la f/2.8 se comporta excelent

(c) Matei Edu - 200mm, f/2.8, ISO 125, 1/500s
(c) Matei Edu - Crop

Concluzie

Noul EF 70-200mm F2.8L IS III USM este o actualizare a venerabilului obiectiv Canon F2.8 70-200mm pentru utilizatorii profesioniști, înlocuind versiunea Mark II vechi de 9 ani, prin introducerea unui număr mic de îmbunătățiri minore, mai ales acoperiri noi ale lentilelor pentru a ajuta la reducerea flăcării / fantomelor și pentru a ajuta la menținerea lentilei curate.

Așa că, deși există puține motive pentru ca proprietarii versiunii anterioare să se grăbească și să cumpere această nouă ediție, orice proprietar Canon în căutarea unui obiectiv F2.8 70-200mm excelent ar trebui să adauge cu siguranță Mark III la lista lor de cumpărături.

Acestea fiind spuse, alternativele terțelor părți ale lui Tamron și în special Sigma au redus cu siguranță diferența față de obiectivul emblematic al Canon, în special Sigma 70-200mm f / 2.8 DG OS HSM Sports pe care l-am revizuit recent.

Deși este mai mare și mai greu decât Canon EF 70-200mm F2.8L IS III USM (și cele mai multe alte lentile comparabile), Sigma 70-200mm f / 2.8 Sports oferă o claritate fantastică și o calitate a imaginii, o calitate excelentă de construire și un set de caracteristici excepționale și performanță, totul la un preț mult mai ieftin decât noul obiectiv Canon, ceea ce, în opinia noastră, face ca obiectivul F2.8 70-200mm să fie bătut.

Dacă doriți să respectați opțiunea pentru prima parte (totuși (și puteți beneficia de o valoare mai bună de revânzare în viitor), atunci cu siguranță nu veți greși cu EF 70-200mm F2.8L IS III USM, care oferă O performanță optică completă decât predecesorul său, datorită noilor acoperiri de lentile, oferind în același timp setul de caracteristici și calitatea construită.

Articol și fotografii de Matei Edu

related products

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.