Albert Dros – Fotografiere de peisaje pitorești cu Sony A7R III

Postat de: F64 F64

Ai multe de făcut chiar și înainte de-a pleca de-acasă. Albert nu lasă aproape nimic la voia întâmplării și începe etapa de planificare cercetând locații de la distanță. „Poți să găsești aproape orice locație pe Instagram sau pe Imagini Google. Astfel, ar trebui să-ți faci o idee despre zona și tipul de lumină pe care l-ai putea avea.”

Planificarea și pregătirea

(c) Albert Dros

Există, bineînțeles, unele zone ale lumii care nu au fost fotografiate pentru expunere pe rețele de socializare, iar Albert ne-a spus că elimină acest impediment folosind Google Earth pentru a-și face o idee generală despre teren, căutând poteci și căi de acces.

Lumina naturală este, de asemenea, foarte importantă pentru Albert, care ne-a spus că orice fotograf de peisaj trebuie să știe din ce direcție și în ce moment va apărea sau va apune Soarele sau Luna. Astfel, recomandă folosirea aplicației PhotoPills pentru a vedea traiectoria Lunii și a Soarelui și modul în care vor afecta lumina.

Alegeți soluții externe

(c) Albert Dros

Ați putea crede că o distanță focală de 24 mm ar trebui să fie punctul de plecare pentru fotografiile de peisaj, dar pentru a le conferi imaginilor o notă personală, Albert preferă să folosească distanțe focale extreme, precum 12 mm și 400 mm. Pe lângă Sony α7R III, folosește obiectivul G Lens FE 12-24mm f/4 și obiectivul G Master FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS. Fotografierea la 400 mm presupune puțină creativitate și imaginație pentru a vedea potențiale subiecte la distanţă, în timp ce fotografierea la 12 mm implică prim-planul imaginii. „Când te apropii de pământ având o distanță focală de 12 mm, începi deodată să vezi toate liniile și detaliile care pot fi folosite ca subiecte de prim-plan. La 12 mm, prim-planul devine atât de mare, încât ai impresia că ești absorbit în imagine.”

Culoarea este esențială

(c) Albert Dros

Având formare în design grafic, probabil nu e de mirare că culoarea și contrastul sunt deosebit de importante pentru Albert atunci când caută să-și compună cadrele. Acesta ne-a spus că îl interesează culorile care se completează reciproc, de exemplu, albastru și portocaliu. „O mare albastră cu un cer portocaliu se potrivesc de minune, dar pot exista și lucruri mici în prim-plan care să completeze culoarea cerului. Adesea, caut un obiect mic pe care să-l folosesc în compoziții în încercarea de a evidenția culorile din fundal, de exemplu, o floare mică sau o piatră.”

Expunere și focalizare

În ce privește expunerea, Albert creează uneori o panoramă verticală, cu expunere diferită în părțile de sus și de jos. De exemplu, este posibil să dorească să subexpună partea de sus pentru a evidenția cerul, iar apoi să folosească o expunere mai luminoasă decât cea normală pentru partea de jos a imaginilor pentru a obține cât mai multe detalii posibil în zonele întunecate. În mod similar, pentru o fotografiere nocturnă, partea de sus cu cerul și cea de jos cu pământul pot fi expuse diferit pentru a surprinde cerul nopții și peisajul superb în toată măreția lor. Apoi, combină imaginile într-o panoramă în Adobe Photoshop, rezultând o imagine cu un interval de expunere uriaș, în special când folosește o cameră precum Sony α7R III.

(c) Albert Dros

Și pentru a se asigura că prinde în cadru orice focalizează din prim-plan până în fundal, Albert folosește adesea o tehnică denumită „îmbinare a focalizării”. Aceasta presupune efectuarea unei serii de imagini cu același subiect folosind puncte de focalizare diferite. Când ai un subiect foarte aproape de obiectiv, poate fi dificil să-l focalizezi împreună cu obiecte din depărtare, chiar și cu o diafragmă mică. Pentru a rezolva această problemă poți pur și simplu să focalizezi în puncte diferite, precum cel mai apropiat, cel mai îndepărtat și câteva puncte intermediare, apoi să „îmbini” imaginile diferite într-un software precum Adobe Photoshop.

În ce privește editarea, concluzia lui Albert este că fotografii nu ar trebui să fie îngrijorați de acest proces. „Oamenii spun adesea că există prea multă prelucrare în fotografie sau chiar că o imagine poate părea falsă, în special când e vorba despre răsărit sau apus. Dar eu când îmi editez imaginile, îmi place să le procesez pentru a scoate ce-i mai bun dintr-o scenă.”

Albert este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă!

Tu ce aparat folosești pentru fotografia de peisaj? Lasă-ne un comentariu!




test - array(0) { }

Lasă un comentariu

Adresa de E-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Top