Peter Neill dezvăluie modul în care folosește Sony
Imaginea este totul
În industria muzicală, modul în care te prezinți este la fel de important ca și muzica pe care o produci. Peter Neill dezvăluie modul în care folosește camerele și obiectivele Sony pentru a obține fotografiile pe care le doresc muzicienii.
Nu este o coincidență faptul că unul dintre cele mai fermecătoare tipuri de fotografiere, fotografierea de muzică, este și unul dintre cele mai dificile de accesat. Prin muncă grea și determinare, Peter Neill a devenit unul dintre cei mai căutați fotografi de muzică interpretată în direct din industrie. Grație modului său de a captura artiștii în timpul interpretării, Neill a ajuns să lucreze cu unele dintre cele mai mari nume din lumea muzicii, printre care The Script, Rick Astley, Will.I.am și Justin Timberlake.
Instrumentele pe care le folosește pentru a-și realiza viziunea sunt camerele sale de încredere Sony A7R II și A7S II, precum și o varietate de obiective. Fiecare instrument din trusa lui Peter joacă un rol în surprinderea momentelor reprezentative.
„Flexibilitatea celor două camere este fantastică. Amândouă sunt extrem de capabile să realizeze atât fotografii, cât și clipuri video. De exemplu, dacă vreau să obțin fotografii sau clipuri video incredibile în condiții de lumină scăzută, performanțele camerei A7S II sunt absolut fenomenale. Iar dacă vreau să înregistrez la cea mai bună rezoluție, scot imediat camera A7R II.”
Fotografierea interpretărilor în direct este incredibil de dificilă din mai multe motive: trebuie să te bazezi pe iluminarea din sălile de concert și să ții cont de diferența de dimensiune și de configurația fiecărei locații și de perpetua provocare de a captura subiecți aflați în mișcare. Trebuie să ai capacitatea de a captura o fracțiune de secundă, atunci când un artist face ceva special.
După cum spune Peter: „Nicky Wire (cântăreț la bas pentru Manic Street Preachers) face întotdeauna niște mișcări nebune cu picioarele, iar la finalul spectacolului Danny de la The Script face mereu salturi de pe tobe. Trebuie să fii pregătit să surprinzi aceste momente.”
Din fericire, sensibilitatea ridicată a ambelor camere este incredibilă, ceea ce l-a ajutat pe Peter să fotografieze mai ușor.
„La început a fost o luptă între lumină, viteza de declanșare și valoarea ISO, dar cu ajutorul camerei α7S II sunt mult mai fericit cu fotografierea la ISO 4000 sau mai mare decât aș fi fost cu câțiva ani în urmă. Acest lucru mi-a oferit o mai mare flexibilitate, astfel că nu sunt nevoit să folosesc cea mai largă setare a diafragmei.”
„De multe ori vreau să folosesc un obturator rapid și setarea f/1.4 pentru a obține o adâncime foarte mică a câmpului. Dar există și momente când fotografiezi ceva de genul unui poster de turneu, când vrei o adâncime mult mai largă a câmpului.”
„Pentru acele fotografii, vrei să incluzi în zona de focalizare toboșarul, cântărețul la bas și solistul. Rare sunt situațiile în care întreaga trupă se află la aceeași distanță față de tine, deci ai nevoie de o diafragmă mai mică pentru a captura o adâncime mult mai mare a câmpului. Acesta este aspectul care a devenit mult mai ușor, pentru că pot face setări mai mari pentru sensibilitate și pot folosi o diafragmă mai mică, dar fără a reduce viteza obturatorului, de exemplu la 1/50 sec.”
De asemenea, Peter preferă controlul oferit de fotografierea manuală.
„Pentru a satisface echilibrul între iluminare și expunere, întotdeauna fotografiez în modul de expunere manuală. Nu folosesc moduri automate. Camerele sunt foarte personalizabile, astfel încât pot să schimb configurația butoanelor pentru ca acestea să controleze exact funcțiile pe care le doresc. Nu este nevoie să bâjbâi prin întuneric.”
„Focalizarea o stabilesc tot manual. Asistența la focalizare și vizualizarea mărită din vizor îmi ușurează munca. Am setat butonul personalizat C1 de pe camerele mele pentru a comuta rapid la vizualizarea mărită, ceea ce este esențial pentru a vedea cât mai bine detaliile subiectului pe care îl fotografiez.”
Topul sfaturilor lui Peter pentru a obține imagini de cea mai bună calitate:
- Cunoaște subiectul fotografiilor. Află cum interpretează pe scenă și la ce te poți aștepta în timpul anumitor melodii.
- Când lucrezi la portrete în studio, creează o relație cu subiectul. Acest lucru te va ajuta să obții mai mult de la el, iar imaginile vor arăta mai bine.
- Gândește-te când trebuie să pui camera deoparte. Dacă ești destul de norocos ai acces în spatele scenei, este important să știi când să te oprești din fotografiat și să înțelegi când s-a terminat spectacolul.
- Cunoaște-ți camera pe de rost; va trebui să găsești toate butoanele de care ai nevoie într-un mediu întunecat.
- Încearcă să focalizezi manual. Folosește vizualizarea mărită și asistența la focalizare pentru a obține rapid rezultate precise.
Peter este un ambasador prin imagini al Sony Europe, poți vedea mai multe fotografii realizate de el, aici.