7 motive sa alegi 7D pentru motorsport

Suna foarte bine titlul, dar pana la urma ce este fotografia de motorsport? Sincer, nici dupa 10 ani in domeniu, nu pot sa dau un raspuns clar la aceasta intrebare. Da, motorsport-ul face referire la sporturi cu motor, dar aria de acoperire este atat de vasta incat nu poti sa aplici o regula generala pentru fiecare subcategorie.
Am ales 7D-ul pentru evenimentele de drift, din Romania si Europa, si acum la jumatatea sezonului, pot spune ca sunt multumit de alegerea facuta. Mai precis trusa pe care o folosesc este formata din 2 body-uri 7D, un obiectiv 17-40 F4, un tele 70-200 F4 si un al doilea tele 300 F4, toate achizitionate la inceputul acestui an de la F64.
Motivul 1:
Posibilitatea de a avea teleobiective luminoase cu bani putini. De fapt e foarte simplu de inteles ca factorul de crop al lui 7D (1.6X, senzor de 1.6 ori mai mic decat cel fullframe….) te ajuta sa ai “reach-ul” necesar pentru un buget mai redus. Este corect ca poti folosi un tele-convertor montat pe orice body FullFrame , din gama Canon sau de la orice alta firma care produce unul compatibil cu montura in cauza, dar la acel moment vei pierde posibilitatea de a folosi obiectivele la diafragma maxima si astfel vei fi mai limitat.
Un 7D echipat cu un 300 F4, te ajuta sa obtii rezultate similare unui obiectiv de 400 F4 montat pe un FullFrame. Daca ar fi sa privim la diferentele de cost dintre cele doua am constata ca putem obtine rezultate similare unui truse FullFrame care costa de 5-10 ori mai mult.
IMG_5718
Motivul 2:
Combinatia intre declansarea in rafala de 8 cadre pe secunda si senzorul de 18 megapixeli il transforma intr-un redutabil pretendent la podiumul de categorie Fast Action. Din nou, un Full Frame (exceptie Canon 1DX, D4) nu reuseste sa se apropie de aceasta cadenta de tragere, oferind o rezolutie similara, si cu siguranta bugetul necesar achizitionarii unui body ar fi mult mai mare.
IMG_8570
Motivul 3:
Constructia si forma ergonomica a body-ului de 7D il transforma in singurul aparat in afara celor din gama PRO (grip incorporat in body) pe care il pot apuca fara ca degetul mic sa imi alunece de pe suport atunci cand il tin. De asemenea repartitia greutatii in body il face foarte comod de tinut, atat cu o lentila wide, cat si cu una tele. Autonomia bateriei este una foarte buna, deci singurul motiv pentru care as recomanda folosirea unui grip, ar fi atunci cand 7D-ul este folosit ca aparat de back-up in compania unul alt body din gama PRO. In plus carcasa este facuta din magneziu si nu din plastic.
IMG_2068
Motivul 4:
Lipsa ecranului rabatabil -pentru cei mai multi probabil ca asta ar fi un minus-, ca fotograf de motorsport il consider un plus. Atunci cand pe langa tine se pregateste sa treaca o masina de competitie cu viteze mai mari de 150 km/h, ultimul lucru pe care ai vrea sa il simti este un ecran care se lipeste de obrazul tau cand duci aparatul la ochi si apoi se misca si te jeneaza. Vrei un body fix, fara balamale, componente mobile, sau orice alt accesoriu suplimentar fara o justificare anume. In cazul de fata tind sa consider ca mai simplu, inseamna mai bun.
IMG_9836
Motivul 5:
Atunci cand iti petreci timpul intr-un mediu ostil, cu soare puternic, ploaie, ninsoare, bucati de cauciuc, praf, noroi si orice alte provocari iti mai arunca natura si competitia vrei sa stii ca body-ul tau este Waterproof si Dustproof. Asta e o garantie data de producator care atesta ca aparatul este capabil sa faca fata unor conditii grele si ca nu este doar un alt body prosumer recomandat pentru un concediu la mare. Constructia body-ului e una rezistenta si reuseste sa faca fata cu brio elementelor naturii.
IMG_4676
Motivul 6:
Calitatea, rezolutia si luminozitatea display-ului care iti permit sa vizualizezi cadrele trase in orice conditii de soare si vizibilitate. Astfel poti evalua cadrele trase si poti corecta rapid eventualele greseli legate de focus sau expunere. Extraordinar de util tinand cont ca uneori nu ai acces la un laptop/computer cu orele, datorita dimensiunii unor circuite precum Castelloli in Spania.
IMG_2419
Motivul 7:
Pozitionarea intuitiva a butoanelor astfel incat poti ajunge la toate functiile esentiale fara sa fi nevoit sa indepartezi aparatul de ochi.
IMG_7576
Anul acesta am continuat sa urmaresc indeaproape evenimentele de drift din campionatul European, King of Europe, care a avut opriri pana acum in Austria, Franta, Spania, Grecia, Romania, Bulgaria si Ucraina. De fiecare data concurenta in domeniu este destul de puternica, variaza atat skill-ul fotografilor de la evenimente cat si aparatura pe care o folosesc ei, dar am incercat de fiecare data sa mentin stafeta cat mai sus, intr-o cursa continua pentru imbunatatire, pentru perfectionare. Ma bucur ca am avut parte de sprijinul F64 la inceput de an cand a venit vorba de achizitia prompta a aparaturii, sprijin de care nu as fi putut beneficia in alta parte in Romania. Dar, cum o imagine valoreaza 1000 de cuvinte, va las in compania unui set de fotografii realizate anul acesta, urmand ca intr-un articol ulterior sa abordez si partea Video , de aceasta data alaturi de Canon XF100 si de Canon 650D.
Galerie foto:


Un articol de Dragos Chitulescu
Echipament utilizat:
[products ids=45108358,103485,102826]
 
 
 

Alți fotografi au mai citit și:

4 Comments

  • As adauga un alt motiv, nr. 1 dupa mine si anume viteza de focalizare. Aceasta depinde si de obiectiv, dar 7D este excelent din acest punct de vedere, poate cel mai bun dintre dslr-urile midlevel. Si aici si raspunsul la intrebarea “de ce obiective L ?” pentru ca pana focalizeaza cine stie ce “tractor” de obiectiv se termina competitia. Putem adauga si calitatea optica, izolarea la praf s.a.m.d. Pentru a trage action shot-uri bune trebuie sa ai scule, tehnica (tehnica fotografica propriu-zisa, cunostinte despre sportul respectiv, pozitionare in timp si spatiu pe traseu, anticiparea miscarii etc.), noroc si talent, in ce ordine doriti.
    Oricum felicitari pentru fotografii. Foarte placute ochiului.

  • Motorsport pentru mine inseamna doua lucruri tangibile: Campionatul Romanesc de Raliuri si Campionatul National de Raliu in Coasta; si doua lucruri mai putin tangibile: WRC-ul si Formula 1. Dintre cele patru am avut ocazia sa simt mirosul specific si sa-mi bubuie plamanii de la zgomotul a trei dintre ele, doar WRC-ul mi-a scapat pana acum. Cele mai accesibile fotografiei sunt primele trei. Formula 1 este poate cel mai greu eveniment din motorsport pentru fotografi. Pe de o parte pentru ca acolo vitezele sunt intr-adevar mari iar focalizarea chiar are probleme; pe de alta parte pentru ca daca nu esti acreditat ca sa ai locurile in spartura din gard, risti sa te gasesti in spatele unui gard de sarma impletita de unde privitul cursei este foarte interesant, fotografiatul sufera major.

  • Nu stiu cine a scris acest articol,dar treaba cu obiectivul L de 300mm,pus pe un canon 7D cu factor de crop al senzorului de1,6 rezultand o focala de 400 este cu totul gresit.Focala nu se modifica teleobiectivul cu focala de 300mm ramane la fel si daca l-am putea pune sa zicem si pe un senzor de crop 7x.Singurul lucru care se schimba este unghiul de cuprindere sau de vizualizare,el devine mai mic sau se ingusteaza odata cu montarea unui obiectiv pe un dslr cu senzor mai mic.Se poate spune ca vom avea echivalentul ca unghi de cuprindere unei focale de 400mm pe un senzor full frame cu factor de crop 1x este cu totul alceva.Un senzor mai mic nu va schimba focala niciodata.Un incepator nu are cunostinte tehnice si va intelege ca se modifica distanta focala.Aceasta greseala am observat-o si in multe articole,carti si reviste de specialitate.Sa avem lumina buna si noroc

  • de ce obiective L pentru 7D?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.