Nikon D4 si NIKKOR 85mm f/1.8G

Ambele produse pot fi testate in exclusivitate Luni 9 Ianuarie, intre orele 16:00 – 19:00 in Magazinul F64 din Bucuresti, Bd. Unirii 45.

Echipat cu un senzor full-frame CMOS de 16,2MP, cu un nou motor de procesare, EXPEED3, mai rapid si mai performant, Nikon D4 ofera specificatii precum sensibilitatea ISO nativa cu valori cuprinse intre 100 si 12800 (cu posibilitate de extindere de la 50 la 204800), viteza de declansare de 11fps, port de retea inclus, declansator garantat la 400000 de cadre, slot dual de memorie, XQD si CF, sau filmare Full HD cu pana la 30fps si HD cu 60fps. Toate acestea recomanda noul Nikon D4 fotografilor care au nevoie de cel mai performant aparat DSLR din lume.

Nikon D4 este dotat cu un senzor CMOS de 16,2MP, care impinge limetele calitatii imaginii la sensibilitati ISO mari dincolo de ceea ce era considerat posibil pana acum, datorita procesorului de conversie analog-digital de 14 biti, incorporat in senzor, ce reduce la minimum impactul zgomotului de imagine asupra fotografiilor. Noul procesor de imagine EXPEED3 creste semnificativ viteza de reactie a aparatului Nikon D4, care poate fotografia in rafala cu pana la 11 fps, chiar daca fisierele sunt considerabil mai mari decat la modelele anterioare, acestea inmagazinand mai multe date datorita procesarii pe 16 biti.

Modul de filmare Full HD este unul cu totul nou, oferind calitate cinematografica filmelor realizate. Acestea pot avea 30fps, 25fps sau 24fps in modul 1080p sau pana la 60fps in modul 720p. Filmele pot fi realizate in Full HD atat in formatul FX si DX, cat si in formatul nativ 1920×1080. Nikon D4 ofera un control mult mai bun al inregistrarii audio, fiind dotat, pe langa intrarea separata de microfon, si cu o iesire pentru casti, necesara controlului fin al calitatii audio a filmului. Pentru cei care doresc editarea rapida a filmelor, Nikon D4 ofera in premiera o iesire HDMI fara compresie catre monitoare externe, prin intermediul carora sa se poata controla mai usor calitatea video.

Nikon D4 a fost construit pentru a rezista in orice conditie de utilizare. De aceea, noua unitate declansator, realizata dintr-un compozit de kevlar si carbon, este garantata la 400000 de cicluri. Pentru a oferi cea mai buna performanta in orice situatie, Nikon D4 este dotat cu un sistem reproiectat de focalizare automata cu 51 de puncte, din care 15 sunt senzori in cruce, precum si cu sistem avansat de recunoastere a scenei, bazat pe un senzor RGB de 91000 de pixeli. Controlul este mult mai simplu datorita butoanelor iluminate, a monitorului LCD de 3,2 inci si a noilor joystick-uri de comanda. Vizorul acopera 100% din cadru, are o magnificare de 0,7x si include optiunea de orizont electronic, disponibila si pe ecranul LCD in modul Live View.

Printre premierele oferite de Nikon D4 se numara si noul slot de memorie XQD de mare viteza, precum si portul de conectare LAN prin cablu de retea. Aparatul se poate conecta si wireless la Internet prin intermediul noului transmitator  WT-5, care accepta conectari pe protocol HTTP si FTP. Dintre aplicatiile software incorporate in noul Nikon D4 trebuie amintite sistemul de realizare a filmelor time-lapse, sistemul HDR (High Dynamic Range)  si editarea fisierelor foto si video direct din aparat.

Tot astazi, Nikon lanseaza si noul obiectiv AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G, care reprezinta modul cel mai accesibil prin care fotografii pot profita de experienta bogata a Nikon in ceea ce priveste obiectivele de portret cu o diafragma foarte deschisa. Acesta este un obiectiv pentru portret perfect adaptat erei digitale; noul design al sistemului optic a fost optimizat pentru a indeplini cerintele unui aparat foto DSLR modern. Alcatuit din 9 elemente organizate in  9 grupuri, obiectivul asigura o calitate excelenta a imaginii, reprezentand o optiune atragatoare si pentru videografi. Sistemul Silent Wave Motor (SWM) asigura o focalizare automata discreta, dar exacta. Cu o greutate de doar 350 de grame, obiectivul este compatibil cu aparatele foto DSLR in format FX si are o distanta focala (echivalenta) de 127,5 mm atunci cand este utilizat impreuna cu aparatele foto DSLR in format DX. Avand un motor de focalizare incorporat, noul AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G poate fi utilizat si cu aparatele Nikon ce nu dispun de un astfel de motor in body.

Nikon D4 va fi disponibil pentru vanzare in a doua jumatate a lunii februarie, iar obiectivul AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G va putea fi achizitionat la finalul lunii martie 2012. 

Alți fotografi au mai citit și:

69 Comments

  • Rezultatele la testele stintifice legate de DR si NR: http://home.comcast.net/~NikonD70/GeneralTopics/S
    Conluzia lor:" It looks like the new Nikon D4 is the clear winner as far as Read Noise is concerned."

  • Fotografii full rez noi, see you D4 la iso 200-6400, si Nikkor 85/1,8G see you toate valorile de diaf. gasiti aici ptr. descarcare: http://www.bezergheanu.com/TestNikon/Nikon-D4Nikk

  • Nikon D4 invitat la primul lui Workshop. http://intufisuri.blogspot.com/2012/01/workshop-p

  • Silviu Matei Ma bag! Pana atunci, ptr cei curiosi, anunt un workshop foto la munte, cu participarea vedetei Nikon D4: http://intufisuri.blogspot.com/2012/01/workshop-p

  • Mircea Bezergheanu Multumim din inima partidului.Bag si 10 si dau si o palinca buna de beut la o tura dupa lighioane.

  • Da' trebuie sa bagi 5 flotari ptr. asta!

  • te iertam!

  • Mircea Bezergheanu Cred ca am scris ceva gresit si trebuie sa lamuresc ca sa se inteleaga mai bine.Cand am spus" dar niciodata si nici mort nu am sa fac atat gargara cum o fac unii de mai sus in necunostiinta de cauza"m-am referit la cei care au comentat intr-un alt post referitor la specificatiile aparatelor foto…Scuze de greseala.

  • Silviu Matei Amin!

  • Mircea Bezergheanu
    Si inca ceva ce eu nu inteleg desi o spun inca o data si aici si am mai spus-o de nenumarate ori pana acum.Sunt unii care vb numai si numai din prospecte iar pe ei asta ii incanta, or sa faca poze cu prospectele. Nu te obosii Mircea sa-i faci sa inteleaga.Or sa o tina tot pe a lor, BATMAN, BATMAN ca sa te citez.
    Vorbesc in calitate de fotograf profesionist de presa care a lucrat pe tot felul de camere, si Nikon si Canon…dar si ca posesor de Canon 1D Mark IV si Canon 500/4 L IS pe care le folosesc numai pentru fotografia wildlife care sincer multi nu stiu cu ce se mananca si nu cunosc conditiile in care se face fotografia wildlife ( in special lumina )
    Si eu am momente cand injur canon-ul la GREU.Futu-i mama lui de aparat…dar niciodata si nici mort nu am sa fac atat gargara cum o fac unii de mai sus in necunostiinta de cauza.Ca sa-ti dai efectiv seama de cum lucreza un aparat nu te orientezi dupa specificatii.Te orientezi dupa ce rezulta in urma acelor specificatii.Eu unul Nu pot sa inteleg sau mintea mea nu poate sa conceapa ca…poti sa spui ca o camera este mai buna decat alta doar din specificatii.Pur si simplu nu pot si nu inteleg de unde isi dau ei seama de lucrul asta. Dar mie unul nu imi place sa bat campii asa ca vom traii si vom vedea ce si cum si ce rezultate vor iesi la iveala si la Nikon D4 si la Canon 1Dx peste minim 6-12 luni cand deja o sa avem niste concluzii trase fara a fi subiectiv ,nepripite, partinitoare si numai si numai dupa ce o sa le vezi, il vezi efectiv la lucru in toate situatiile posibile dar si in conditii de lumina slaba.Numai bine si lumina buna,cu luna plina, la lupi, tu in Dobrogea, eu in Vrancea.

  • Silviu Matei Lumea nu vrea sa inteleaga inca faptul ca fisierele postate de mine sunt jpg-uri brute, fara NR, realizate de camera cu un soft castrat, nefinalizat, care nu aplica prea multe corectii, ptr ca nu sunt inca implementate, ai comenzile, dar nu aplica inca corectia selectata. Iar NikSoftware, daca finiseaza bine modulul de DFine si-l integreaza corect in Firmware final (1.0 – acum suntem la 0.47) vor fi surprize mari! Eu am aplicat in PS filtrul Dfine, si nu am cural sa postez cadrele pe undeva, ca sar unii opariti ca-s manarite. Mai ales aia care-mi spun deja ca au vazut la unu ca a comparat cu D3s si nu e nici o diferenta. Acum depinde si cum s-a comparat cu D3s, ca poti sa-l scoti si pe Nikon D 5 mai slab ca D3s, daca-ti pui mintea (sau daca nu-ti pui mintea, si habar nu ai ce faci)

  • Si eu am ramas masca la rezultatul de dupa procesare.Am stat si m-am gandit oare cum si in ce fel au procesat imaginea bruta care avea un zgomot de-l vedea si orbu si acum nu are nik. Sa mor si nu alta.NU se mai vede pic de zgomot, cel putin la marimea afisata.

  • Am cadre trase cu obiectivul, dar nu am timp sa ma mai ocup si de asta. Putina rabdare.

  • La faza asta Soarele a rasarit din Romania, am cam dat ora exacta, sunt singurele fotografii cu iso mare, suntem printre putinii care au avut drept de publicare, e ceva, merita toata aprecierea echipa Nikon/Skin ptr. asta, mai ales ca eu stiu in ce conditii a ajuns aparatul in tara, dupa zboruri aproape anulate, si 24 de ore numai prin aeroporturi…

  • A ajuns el in Romania printre primele locuri ? Sa ne bucuram de el acum…

  • Grim Ripper – D3X… si, daca "bârfele" sunt adevărate, D800…

  • Fotografiile mele au fost preluate si disecate pe maj, forumurilor, iar cei de la dpreview.com au editat un cadru tras la 200.000 iso. Mariti poza, daca mai e ceva de spus… e clar ca nu s-a inventat aparatul care sa va multumeasca inca:) http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=

  • Complet de acord. Sa asteptam sa vedem si o varianta finala, cu niste bug-uri clar remediate, o versiune de soft stabila etc.
    Si eu sunt f curios sa il probez cu un super tele cu TC 2x si 1.4x in combinatie sa vedem cum se misca fata de D700 si D3s.

  • Atunci. probabil, Nikon a ascos D4 mai prost decat D3/s. Fiecare vede cum crede/poate. Daca citeai articolul de pe blog gaseai cateva pasaje edificatoare.

  • Eu am asteptat D4 cu mare interes, dar primul meu feeling este ca intr-adevar fata de D3s pe parte de fotografie nu aduce nimic spectaculos. Este totusi un pas inainte, mai ales la sistemul de focalizare si la mettering. Sunt convins ca multi posesori de D3s se vor gandi mult daca merita un upgrade.

  • Ma tot uit la fotografiile cu sticla de cola la ISO 25600 de exemplu si mi se pare zgomotul de imagine cam zgronturos. Nu este acel zgomot fin cu care ne-a obisnuit Nikon. La D3s 25600 ISO indraznesc sa spun ca arata mai fin. Ca sa nu mai zic ca la D4 apare destul de evident zgomot cromatic, ceea ce la D3s de abia pe la 51200 ISO vezi cate ceva. Mi se pare ciudat… Nu pot sa cred ca D4 arata mai prost la ISO decat D3s, dar sincer incep sa ma indoiesc din ce vad la tine pe site de o evolutie la acest capitol. Numai zic de ceva semnificativ, gen D3s/D3. Ramane sa mai analizam.

  • Din pacate nu sunt profesionist, asa ca pot afirma: la iso 800 arata ca iso 200 la D3/D700. Nu e obligatoriu sa ma crezi, dar eu am facut acelasi cadru cu cele 2 camere si in conditiile date(foarte dificila lumina) am constat ca poza la 800 iso e la fel de curata ca cea la 200 iso cu D3. Vrei sa mint si sa-ti zic ca e la fel cu cea la 400?

  • De acord sa nu denaturam stilul discutiei. dar cu tot respectul, nu o tona de pixeli sunt musai pt landscape. Cu orice aparat poti aborda orice gen. Si doar avem 4 mp in plus. Sa facem landscape numai cu mediu format ? Pai sunt caramizi…

  • Scuza-ma, dar am avut si eu D700, adica acelasi senzor cu D3. Sa spui ca Iso 800 la D4 arata ca ISO 200 la D3, mi se pare exagerat. Eu inteleg ca esti entuziasmat, dar sa pastram o nota de realism. Eu am acum D3s si am studiat imaginile postate de tine luate cu D4 la diferite ISO. Nu spun ca sunt la fel (astept teste adevarate si obiective), dar nu mi se par o evolutie substantiala fata de D3s si nici nu pot sa spun ca sunt un frustrat cum afirmi pe site. Ma asteptam la o evolutie macar cum a fost de la D3 la D3s, dar, repet, sa asteptam niste teste facute de profesionisti.

  • Grim Ripper – vad ca va creste gradul de impertinenta de la un raspuns la altul… eu nu stiu sa ne tragem de sireturi de pe undeva dar daca v-au secat ideile si argumentele vad ca duceti "ingenios" discutia in plan personal. Poate ca ati uitat ca discutam aici de Nikon D4 si nu de aparatura cu care ne laudam fiecare, nici cu capodoperele realizate. Dar daca tot vreti sa stiti, cand v-ati luat D700-le eu eram deja plictisit de al meu, achizitionat in octombrie 2008. Clar este ca judecati stramb daca considerati pro pe cine defileaza cu alea mari si tari, preocupati de chestii serioase nu de fleacuri de "hobby dintr-o zi ploioasa". Saracii Henri Cartier-Bresson, Andre Kertesz, David Seymour, Robert Doisneau, Willy Ronis, Brassai, Walker Evans, Elliott Erwitt, Mark Riboud, Garry Winogrand, Helen Levitt, Robert Frank sau Lee Friedlander… au avut cam multe zile ploioase… Hai sa o lasam balta. Eu sunt utilizator Nikon si am destule piese grele in arsenal, dar de pupincurisme sunt satul pana peste cap. Va las pe scara dvs de bloc cu testele profunde de pe dpreview… A… si daca mai vreti sa stiti ceva, D4 nu e un aparat gandit pentru landscape… asta fiindca tot v-a scapat porumbelul din gura.

  • PS: Nenea Mihai, inca o data, nu va suparati, de amorul artei asa va intreb, 'neavoastra ce aparat/aparate si obiective, Nikon sper, folositi acum, si ce capodopere realizati. Nu de alta da sa inteleg si eu cum de a avut Nikon tupeu sa nu va intrebe inainte de a concepe D4, ce parere aveti ? :))

  • Domnu Mihai, nu va suparati domne asa tare, ca va creste tensiune. Cu siguranta Nikon nu s-a gandit la "fotografi" ca dumneavoastra cand a conceput/lansat D4. Daca aveti "tupeu" de FX, asta e…D700 este inca f f bun. Eu sunt din ce in ce mai mandru de el de cand l-am cumparat in ian 2010. Si nu simt nici o uzura fata de el nici moral, nici fizic, desi am trecut de mult de 50000 de cadre si sunt convins ca mai devreme de cele 150000 garantate nu o sa imi faca vreo problema.
    Si va rog eu, sa ne cunoastem lungu nasului. Pe un pro nu il vrajiti cu "street photography". Aia e de hobby intr-o zi ploioasa. Nu ca nu am abordat sau nu m-ar atrage si pe mine genul, si pe cuvant ca nu am speriat pe nimeni cu D700 si 70-200 pe el.
    Ca e wild life, ca e sport, ca e landscape (vezi zone delicate din natura, temperaturi mari temperaturi mici), oricarui fotograf adevarat si profesionist cum spunea si domnul Razvan mai sus, ii place sa aiba o "caramida" serioasa in mana, nu o versiune mini. Nu am auzit nici un fotograf profesionist sa se planga de ce spui mataluta. Deci sincer sa vorbim asa ca sa ne aflam in treaba e pt amatori care se dau mari pe scara lor de bloc.
    Si in nici un caz nu e nimeni lesinat dupa D4. Daca cititi atent eu chiar am fost f curios si contrariat de primele rezultate ale D4-ului. Dar astept varianta finala si niste teste profunde pe dpreview sau dxo mark. Eu strang bani pentru un al doilea body, care sa devina principal defapt, avand D700 ca backup sau pentru obiectivele wide. Si D3s-ul a iesit din schema. Si nici pe mine nu ma incanta pretul lui D4. Noroc ca am prieteni cu D3s si il mai "fur" din cand in cand. Asa ca usor nu e pentru nimeni care e om normal cu castiguri "normal" in ziua de azi…
    Sanatosi sa fim…

  • Nu suntem nici lenesi nici necunoscatori… dar daca ati incerca sa va opriti din tremuratul de admiratie vis-a-vis de D4 si v-ati uita macar un pic la specificatiile tehnice in paralel cu cele ale lui D3s, aparat lansat in anul de gratie 2009, veti vedea ca grija lui Nikon pentru fotografii profesionisti nu este decat un minor facelift. Ca sa nu spun ca aduce si o schimbare negativa extrem de neplacuta pentru fotografi, adica implementarea unei baterii care duce pe jumatate decat bateria lui D3s: 2600 fata de 4200 standard CIPA. Ca sa nu spun ca o baterie de D4 costa in US 170 de dolari comparativ cu 70 de dolari o baterie de D7000. Sunt sigur ca si noile carduri de la Sony vor avea cativa ani preturi preferentiale ridicate asa ca e cum am zis eu: dai un ban dar stai in fata.

  • Pentru cei comozi sau mai putin cunoscatori, Nikon are si aparate compacte, mult mai usoare si bineinteles mai mici. Dar, tot Nikon se gandeste si la fotografii profesionisti, cei care stiu ce au de facut cu o astfel de scula (D3, D3S si mai noul D4), care au nevoie de performante si care vor sa simta ca au in mana un aparat profi nu o sapuniera.

  • 100% de acord cu video. O tampenie pe DSLR-uri. Sa le amesteci e o tampenie. Scula dedicata da performanta si randamentul cel mai bun. Ramane in opinia mea ca e o chestie de trend si marketing. Dar sunt multi care se bucura ca filmeaza dslr-ul lui.
    Odata cu tehnologia s-au nascut multi "fotografi" peste noapte. Care nici nu stiu ce inseamna sa ai doar 36 de cadre la dispozitie pe o rola, daca nu stii bine de tot ce faci, le ratezi si pana dupa developare sa nu stii 100% cat de bine ti-a iesit sau nu. Habar nu au multi de perioada cand iso 400 era un lux…si nu se zgaia nimeni pe cearceafuri de cadre iaute domne ca are zgomot in colt la iso 12800 ntz ntz…nu e bun…dar am evoluat nu ? Ce bine ca exista moduri automate…
    Eu nu ma iau dupa ce fac Sony si altii de genul lor. Au facut multe in istoria lor si cand te bagi in toate devi un aprozar ca sa scoti si tu bani si din aia si din ailalta. Totusi Nikon si-a vazut numai de felia asta si va ramane ceva de top.
    Banii multi vin din stepper-e, obiective pentru televiziuni de 100x zoom optic, diverse chestii pt aplicatii militare, toate cele enumerate avand 5 6 zerouri dupa prima cifra. Segementul foto e si el important, dar cam cati din cei ce cumpara un DSLR vor investi in obiective de top full frame ? Hai un zoom 2.8 mai il iei, da un super tele ? Vorbesc aici de masa mare a clientelei. Nu de felia ingusta de profesionisti sau diverse pubicatii ca NG care cumpara scule pentru fotografii lor.
    De putut se pot multe. Si un 600mm F2 de exemplu, da sa vedeti ce mare si greu ar fi ? Daca nu stim si noi oficial de materiale cu aceleasi propietati sau mai bune ca ale metalelor si sticlei noastre da mult mai usoare.
    Ca sa nu o mai lungim, fiecare are ideile si preferintele lui. Unii nu sunt adeptii suncii si a lenei. Prefer sport, apa plata si car si 15 kg de scule foto daca consider ca ma ajuta in calitatea fotografiilor. E "cocoasa" mea, nu pun pe altul sa le care pentru mine. Iar fotografii exceptionale se fac mereu, indiferent de ce scula capteaza imaginea.
    Din pacate nu prea influentam noi ce deci companiile sa faca cu produsele lor, sau intr-o masura prea mica…
    Ma intreb daca am fi noi in locul lor la conducerea si la luat decizii intr-o astfel de companie daca am fi mai priceputi ?

  • Degeaba o cotesti asa… Adevarul este ca pe Nikon ii doare in cot de asteptarile fotografilor si asta s-ar putea sa fie o carte perdanta pe termen lung. Cu bunavointa ar putea scoate si modele care sa fie mai putin caramidoase. Nu ma lua cu povesti ca nu se poate. Uite la Sony NEX-7 care are senzor APS-C cu rezolutie mai mare decat orice Nikon DX, intr-un corp cat un pachet de tigari. Mirorrless da, dar daca Sony si-ar pune in minte sa faca un SLR small format cu senzor FX nu cred ca ar avea prejudecati ca matale. Pe vremea filmului Nikon isi respecta mai mult clientii… vroiai the latest & greatest luai caramida F5 sau F6… dar daca vroiai sa te simti lejer, fara sa dai atatia bani si fara sa fii prea mult limitat, luai un F100. Daca aveai nostalgia trecutului, no problem, FM3A era acolo… Daca vroiai sa iesi chiar ieftin, fara sa faci vreun compromis la calitatea imaginii, F90 iti dadea cam acelasi lucru. Acum ai de ales intre un D700 care e uzat moral, un D3X care si el gafaie si un D4. Evident D3X si D4 fiind caramizi. Nu ti se pare stimabile ca Nikon nu prea ne mai da de ales in zona FX? Eu nu zic ca D4 nu e un aparat bun… zic doar ca e un aparat exclusivist si nu rupe gura targului cu imbunatatirile aduse. Si are ca target un segment extrem de ingust… Ce ar fi fost daca odata cu D4 ar fi lansat si un D700s, punand in corp de D300s senzorul de D3s, eventual eliminand mizeria de filmare, dar vanzandu-l la un cost accesibil, adica cel mult la nivelul care se vinde D700 azi? Daca Nikon ar face camerele FX mai accesibile ar avea numai de castigat fiindca ar creste masiv vanzarea de obiective FX si de acolo vine malai mult. Dar se pare ca vorbim deja pe alta limba aici.

  • Testarea se poate face intr-o camera cu lumina redusa? Cu prioritatea dvs bineinteles.

  • Stăpânul nopții – Nikon D4;. http://intufisuri.blogspot.com/2012/01/stapanul-n

  • Pe Nikon Australia:
    http://www.nikon.com.au/en_AU/product_details.pag
    In prima parte a zilei de vineri, fotografia a 4 de la samples cu patinatoare de viteza era pusa in fullsize. Am reusit sa o salvez atunci. Si la iso 6400 arata f f f bine. Ultima cu cei 2 baieti care se lupta nu avea link pt full size. Acum toate de la fullsize sunt mult mai mici. Dar cea cu patinatoare o am in continuare pe hard !

  • Aha ;)…mint inginerii astia de la Canon si Nikon…ca sa scoata o caruta de bani cu modulul GPS separat…
    Oare de ce o fi asa mai mare, decat glumitele de la alea mai mici…si 'neavoastra va suparati ca e mare…hai zau…daca mai puneau si gps-ul ala…cred ca ajungea…fix o tabachera…
    Ce usor e sa vorbim de pe margine…pana la urma si astia de fac super masini, ce naiba nu poate un Veyron de exemplu sa aiba aceleasi performante da sa aibe dimensiunile si marimea unui smart.
    Se pare ca am uitat un pic din facultate pana acum, cum e cu disiparea caldurii, cu traseele de masa la electronica etc…
    Orice fototranzistor sau dioda cu cat e mai mare cu atat aduna mai multa lumina si rezulta mai putin zgomot…
    Cum ar fi sa treaca Nikon la mediu format…da sa fie cat o tabachera stiu stiu…sa vorbim si cu Hasselblad sa le faca naibi mai mici ca nu pot poza pe strada…

  • da,..cred ca te referi la Mircea B.. nu ridica un exemplu la nivel de regula…

  • am fortat, sa-l vad ce poate cand gresec sau am conditii imposibile, ca la lumina soarelui… fluier

  • Iar problemele de cromatica sunt de la obiectiv, s-a tras cu diaf maxima, lumina era una cumplita, neon combinat cu luminna in umbra adica 9000 grade kelvin, asa ceva nu e usor de suportta de catre un aparat

  • Da, e un amanunt care nu-l stiti, afara ploua de rupea, iar el a tras prin geam

  • si eu ca si Grim Ripper sunt convins ca e un aparat fantastik dar cand am vazut pozele alea sincer nu prea m-a convins

  • Grim Ripper Nu e vorba de a ne fi rusine pe strada cu sculele pe care le avem… e vorba de aspectul practic… oricine e pasionat de street photography cauta combinatii aparat+obiectiv cu care sa nu iasa in evidenta, fiindca de cand e lumea pisica cu clopotei nu prinde soareci. Legat de electronica, fizica optica si mecanica mi-am ros si eu turul pantalonilor in facultate… dar nu inteleg legatura cu marimea si greutatea lui D4… Ce sa-i faci, nu toti oamenii "radiografiaza" Nikoanele… Cea mai tare chestie este cu pericolul pierderii de etanseitate si a ermeticitatii in cazul inglobarii chipului GPS… Asta probabil ca va imaginati ca chipul GPS are racire cu apa si trebuie completata din cand in cand apa care fierbe si se evapora… 🙂 Poate nu stiti dar exista pe piata tot felul de gadgeturi ieftine, din 2010 Sony a scos pe piata P&S cat o tabachera care au GPS inglobat si n-am auzit pe careva sa se planga de etanseitate… You made my day! LOL

  • http://www.alinpopescu.eu/blog/lansare-nikon-d4-i… uita-te la pozele omului la iso 2000 , sincer mi se pare zgomotos adik eu am poze la iso 2500 cu d700 la fel , sa speram ca se mai lukreaza la soft //

  • Nea ciuca din Braila, are dreptate sa nu mergi cu scula asta aiurea pe strada, mai ales prin BRAILITZA (de exemplu), fiindca ramai fara ea. Mie nu-mi place de scula asta, fiindca nu face cafea, nici nu coase nasturi… ca se le dau apa la moara unor POSTACI/CARCOTASI. Cu toate "bilele negre" tot il voi cumpara, simpatici CARCOTASI… Pentru F64, doar NOTA 10 cu CORONITZA si MULTZUMIRI.

  • Nu cred ca asa s-ar pune problema ca doar vorbim de D4, urmasul lui D3s, nu de un compact care a venit cu zgomot bun la 3200.
    Ma uit pe site-ul dumneavoastra(un exemplu pentru mine ca fotografie in general), la fotografia cu D3-iul in sus si cardul de 32 GB pe carnetelul acela. La 3200. Si da e zgomot cromatic. Se vede bine si pe corpul D3-iului nefocalizat si pe carnetelul de notite de sub card. La fel si in penultima, calendarul nikon…
    Si ma uit si la fotografii facute si de mine si de altii pe net cu D700, D3s si D7000 care ca DX la aceeasi rezolutie de 16MP aparent sta foarte bine, sa zicem ca exemplu la iso 3200…
    De aceea eram curios cum au fost inregistrate fotografiile dumneavoastra. Raw ? Sau direct jpg ? Si cat de puternic a fost algoritmul de reducere a zgomotului. Cred ca ar conta…
    Nu cred ca e ciudat ca sa avem asteptari ca D4 sa fie peste D3s. Si ISO-ul e unul din punctele forte de interes. Macar sa mentina acelasi nivel de zgomot la cei 4 MP in plus "inghesuiti" in aceeasi suprafata. Desigur si piesele electronice evolueaza, se gasesc tehnologi de fabricatie si functionare cu zgomot mai mic, algoritmii software se imbunatatesc etc.
    Dar sa nu tragem concluzii pripite. Il vedem un pic luni la F64, dxo mark mai face un test, poate un update de firmware…
    Ar fi fain sa avem acces la detaliile electronicii si a schemelor, mai ales comparativ D3s, D4 dar e departe de noi…
    Sunt convins ca va fi oricum un aparat foarte bun.
    Numai bine !

  • "Noul procesor de imagine EXPEED3 creste semnificativ viteza de reactie a aparatului Nikon D4, care poate fotografia in rafala cu pana la 11 fps, chiar daca fisierele sunt considerabil mai mari decat la modelele anterioare, acestea inmagazinand mai multe date datorita procesarii pe 16 biti."
    16 biti? Nu prea se pupa cu specificatiile.

  • De abia astept sa fac un test la Nikon D4 si 85mm f/1.8 AF-S in comparatie cu D3s si 85mm f/1.4 AF-D si 85mm f/1.8 AF-D.
    Bravo voua! O sa fie putina nebunie, luni, la voi! 🙂

  • dar la 6400?

  • ia vezi la 3200 iso, mai ai zgomot?

  • Sa inteleg ca sunteti departe de un profesionist…
    Pentru ca nu vad de ce ne-ar fi rusine sau sa ne ferim cu scule foto pro pe strada. Pot sa ma plimb si cu D3s si 600mm pe el daca consider ca imi este necesar pentru fotografiile pe care le doresc. Rusine si prostie ar fi daca cu asa scule nu ar fi in stare respectivul sa scoata cadre de la foarte bune in sus.
    Oricum clasa aceasta e dedicata catre profesionisti.
    E fix cat de mare trebuie sa fie ca sa aiba performantele respective. Cu niste cunostinte decente de fizica optica, mecanica si electronica intelegem usor si design-ul de carcase si forme. Putea sa fie si mai mare si mai greu din partea mea, daca era si mai bun.
    GPS-ul nu putea fi inglobat pentru ca atunci nu mai era atat de ermetic si etans.

  • Sunt fara nici un pic de "Noise reduction" ? Pentru ca asa zgomot cromatic mai ales nu am mai vazut demult la Nikon. Asta mi-a placut la D700 D3 D3s ca in iso-ul nativ cel putin nu se vedea aproape deloc zgomot criomatic, evident cu NR pe low sau normal macar…

  • Inteleg ca toata lumea este fascinata de noul aparat, dar nu este nimeni interesat de obiectiv? personal m-ar interesa cum se comporta noul Nikkor 85 1.8 AF-S.

  • Fotografii see you Nikon D4 la iso mare pe site la mine. http://mirceabezergheanu.smugmug.com/gallery/2091

  • Aurora Boreal sursa? 🙂 😛

  • Obiectivul va fi in stoc la sfarsitul luni martie la un pret de 2299lei.

  • AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G cam pe cand il gasesc la dumneavoastra ???
    si la ce bani

  • Fata de Canon 1Dx, dezamagire.

  • Dan: ne cerem scuze, locurile au fost ocupate! 😛

  • Misto. Ma bag si eu la un test! See you Monday

  • S-a auzit, sa traiti! 🙂

  • Pentru cei interesati, cateva real-shots see you D4-ul de astazi de la lansare: http://wp.me/ptiQL-J9.

  • D3S vs. D4
    Max resolution – 4256 x 2832 vs. 4928 x 3280
    Sensor photo detectors – 12.9 megapixels vs. 16.6 megapixels
    ISO: 200 – 12800 (100-102400 with boost) vs. 100 – 12800 (204800 with boost)
    Screen size – 3″ vs. 3.2″
    Video format – Motion JPEG vs. MPEG-4 + H.264

  • Nu e vorba de fanatism. Sunt multi fotografi ca si-l vor amortiza repede.

  • F64Studio faptul ca s-a gasit un fanatic asta inca nu inseamna nimic 🙂

  • Sincer, saltul de la D3 la D3s a fost mai semnificativ decat cel de la D3s la D4. Pare mai degraba un facelift decat o clasa noua. Imbunatatirile radicale sunt in domeniul video… dar noi vrem aparat de foto… daca am vrea video am lua camera dedicata. Eu o sa astept pe D800, poate n-o fi tot cat o caramida si va avea un pret mai decent. Nikon ar trebui sa ia in serios in calcul posibilitatea producerii de aparate FX la marimi / greutati decente fiindca nu stiu cui ii place sa iasa see you D4 + 24-70/2.8 pe strada, de exemplu… Decat doar cei care vor sa se dea mari see you ce scule aui ei… A… ca sa nu uit… la banii astia si la dimensiunile astea puteau macar sa inglobeze un cip GPS…

  • ce frumos miar sta see you el la vriun eveniment.

  • La ora 1:39 am avut un apel: "Aveti aparatul la magazin? Vin sa-l cumpar!". Deci se pare ca merita 😉

  • Da, foarte bine zis. Este foarte dotat dar si costul acestuia este pe masura.

  • da,…toate bune si frumoase,..dar mai e si problema costului, daca se amortizeaza si daca da,..in cat timp? Intr-adevar, tehnologie fascinanta, dar merita?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.