WEDDCAMP 2024 – COMUNITATE, NU COMPETIȚIE!

Am fost, am văzut, am simțit: WEDDCAMP este altceva! Așa am auzit discutându-se în sală și în lobby-ul Belvedere Grand Hotel din Brașov. Printre răspunsurile pe care le-am primit la întrebarea “Cum te simți la WEDDCAMP?”, am găsit “WEDDCAMP este un sentiment, e un fenomen care te face să revii mereu. Și nu pentru informațiile pe care le oferă speakerii neapărat, ci pentru cât de mult poți câștiga la capitolul prietenie, dezvoltare personală și încredere că se poate mai bine. Eu mi-am luat deja bilet pentru 2025 și nici nu m-a interesat cum o să arate panelul invitaților.” Așa am simțit și noi că a fost impresia generală. Am găsit multă prietenie, o comunitate din ce în ce mai închegată și mulți fotografi tineri.

weddcamp 2024

După episodul de podcast realizat de echipa F64 cu organizatorii WEDDCAMP, l-am întrebat pe Marius Tudor, unul dintre membrii echipei din spatele acestui eveniment, ce diferențiază WEDDCAMP de alte evenimente? “Lăsăm oamenii să fie cine sunt ei! E singurul lucru pe care nu-l face nimeni, iar prezentarea Rotund Perfect de anul ăsta mi-a întărit această idee. La WEDDCAMP nu vii ca să înveți tehnică, vii pentru un booster de încredere, vii pentru prieteni, vii pentru că te simți bine! Noi nu controlăm prezentările, lăsăm speakerii să exprime ce au de spus, așa cum vor ei, fără să le alterăm mesajul și nici nu ne dorim să ne îndreptăm spre rigiditatea unui eveniment corporate, cu participanți îmbrăcăți la costum, cu program la secundă. De aceea încercăm mereu să oferim pauze mai lungi, pentru ca participanții să aibă mai mult timp să discute, dar și să testeze aparatură de la standurile partenerilor noștri.

Am completat noi și cu ceva comentarii strânse de pe grupul WEDDCAMP Community, primul chiar de la unul dintre speakerii de anul acesta, Raluca (Rotund Perfect): “Nu doar ce a spus Marius, mi se pare că indiferent cum ești, la WEDDCAMP nu te judecă nimeni și te simți bine. Treceți acolo o bere și pentru mine, că la anu’ o să am voie să beau și trebuie să recuperez! Și noi (eu și Florin) ne-am luat deja biletele pentru la anul.” sau Mihai Baltă, participant la ultimele 5 ediții și înscris deja pentru a 6-a: “Eu am scris și am zis multe despre voi și despre WEDDCAMP, dar da, lăsați ca fiecare să vină cu bagajul lui și să își pună amprenta, mai mică sau mai mare, ați răspuns mereu cu un zâmbet și o vorbă bună și s-a format o comunitate care are o weddcomunitate! Hai, gata cu periajul, că nu am primit nicio bere! 😂😂 Love as always!

Am vrut să aflăm mai multe despre cum merg lucrurile la WEDDCAMP, poate cel mai respectat, valoros și apreciat in România, dar și peste hotare eveniment dedicat fotografilor de nuntă și i-am luat la întrebări pe toți cei 5 organizatori, Daniela Sterea, Marian Sterea, Irina Groza, Robert Trică și Marius Tudor.

WELCOMING PARTY, DOUĂ ZILE DE CONFERINȚĂ ȘI PARTY DE FINAL

Fiecare WEDDCAMP începe cu un welcoming party, ca participanții care vin pentru prima dată să aibă șansa să se integreze, să-i cunoască pe cei care au fost la cel puțin o ediție sau mai multe. Din spusele organizatorilor, există și 5 veterani care au participat la toate cele 8 ediții. În anii precedenți ba a fost un foc de tabără pe plajă, ba muzică, mâncare grecească și spart de farfurii, ba seri liniștite la mese întinse pe plajă, însă anul acesta, care a coincis și cu mutarea evenimentul de la Mamaia la Brașov, a fost o petrecere in toată regulă, cu muzică live, dans și voie bună. Cei care au fost prezenți spuneau și credeau că acesta a fost, de fapt, party-ul WEDDCAMP 2024. Evident, n-a fost așa, dar povestim mai încolo. Întâlnirea a avut loc la un pub din centrul istoric al Brașovului, Deane’s Irish Pub & Grill.

deanes irish pub & grill brasov

O parte din strategia WEDDCAMP, încă de la început, a fost să ofere acces fotografilor de nuntă din România la informații, idei și viziuni venite din alte țări. Mai exact să ajungă la colaborări cu brandurile mari producătoare de aparatură și să le convingă să-și invite dintre ambasadorii globali. Și au reușit asta an de an începând din 2018 până astăzi.

Exemplele din 2024 sunt Jonas Borg, Lumix Panasonic Ambassador, dar și Boni Bonev, Sony Europe Imaging Ambassador. Lor li s-a alăturat un alt ambasador global, dar al unui brand care oferă soluții de intelgență articială în post-procesare, Ana Pastoria, ImagenAI.

Un mare câștig al ediției din 2024 a fost prezența, pentru prima dată, a Nikon România, care a avut și un reprezentat pe scenă: Alexander Lupașcu, Creator Z Nikon România.Panelul speakerilor a fost completat de alți fotografi invitați pentru creativitatea și strălucirea din fotografiile lor, dar și pentru imaginea impecabilă pe care o au în comunitățile din care fac parte: Linda Bouritius (Olanda), Raluca și Florin (Rotund Perfect, România), Sara Sganga (Italia), Ufuk Sarisen (Turcia) și Ioan Bragheșiu (vizibil.eu, România).

Toate prezentările au fost apreciate în mare măsură, informațiile au fost acolo, multe și diverse, iar fiecare invitat și-a pus amprenta pe audiență. Unii au reușit să ridice sala în picioare, iar finalul a fost așa cum am fost obișnuiți în fiecare an. Intens, cu aplauze îndelungate, dar și cu o parte plină de umor, organizatorii rulând două clipuri care au prezentat pe deplin atmosfera acestui eveniment.

După prima zi, peste 60 de fotografi au fost într-o vizită la Impact Albums în ceea ce s-a numit “Ziua porților deschise”, pentru a vedea procesul din spatele producției de albume și câtă muncă e în spatele unei companii care vrea să depășească livrarea de 1000 de albume pe zi.