Cum fotografiezi in cadrul unui eveniment tip salon auto

Iti plac masinile? Mie da, motiv pentru care am vrut sa scriu articolul care urmeaza.
Ce o sa gasesti interesant in randurile de mai jos? Probabil cateva sfaturi legate de fotografierea in cadrul unui eveniment tip salon auto.
Pentru cei pasionati de fiarele cu roti, notiunea de a fotografia asemenea exponate in cadrul unui eveniment, precum Salonul Auto-Moto care a avut loc intre 3-7 aprilie in Bucuresti, poate avea un usor iz romantic… asta pana ajungi la fata locului. “De ce?” va intrebati? Simplu! Pentru ca indiferent de eveniment, cele trei mari probleme isi vor face simtita prezenta. Acestea sunt: fundalul, fundalul si fundalul. Asadar, fundalul este cel mai important element in cazul unei fotografii care implica o masina. In cazul unui eveniment, este si mai greu de gasit un fundal interesant, din moment ce toate masinile sunt inghesuite intr-un spatiu limitat, motiv pentru care fundalul este format de obicei din alte masini si/sau parti din acestea.
Dupa toata nebunia cu fundalul, urmeaza reflexiile. Aici, totul luceste – cromul, vopseaua, lacul, geamurile, tot!– asta nu poate sa insemne decat o multitudine de zone cu diferente mari de iluminare, sau “highlights”, “hailaituri”, etc.


Mici probleme pot aparea si din cauza luminii solare directe, a grupurilor de vizitatori, etc.
V-am convins sa va lasati aparatul acasa? Daca da, nu disperati, exista leac pentru orice problema ce poate sa apara.

  1. Daca sunteti o persoana religioasa, rugati-va sa fie nori. Daca nu sunt nori, incercati metoda HDR, a combinarii cadrelor de expuneri diferita prin layere, a unui filtru gradual ND, sau orice alta metoda gasiti pentru a scapa de zone cu diferente mari de expunere.
  2. Folositi filtrul de polarizare – va scapa de o gramada de probleme, chiar daca el functioneaza cel mai bine la unghiuri de incidenta de 90 de grade.
  3. Folositi obiective ultra-wide, si cu zoom mediu-telefoto. Ultra-wide pentru cadrele cu masina intreaga si interioarele masinilor, si cel cu focala lunga pentru detalii. In cadrele de mai jos m-am folosit de un Canon 10-22 f/3.5-4.5 USM si un Canon 70-200 f/4L. Dupa cum se poate vedea, in cadrele in care am folosit 10-22 apare o vignetare a colturilor destul de puternica – asta e, mai taiem din ele acasa. Pentru unele cadre din interior am folosit un Samyang 8mm. Un obiectiv de care nu ma despart in cazul evenimentelor auto. Mai multe despre asta intr-un articol viitor.
  4. Cand gasiti o masina interesanta, dati-i tarcoale de cateva ori, gasiti unghiul care o avantajeaza, pozitia din care puteti obtine un fundal interesant (daca exista). Cand ati gasit ceea ce cautati, asteptati sa iasa din cadru persoanele nedorite. Acuma, daca e vre-un gura-casca nesatul de frumusetea masinii… aveti putina rabdare.  Cu siguranta o sa-i ia ochii in scurt timp urmatorul fier lucios.
  5. Daca v-a mers rugaciunea de la punctul 1 prea bine, si e prea intunecat, ar fi bine sa aveti si un trepied la indemana pentru a fi in stare sa lucrati la o diafragma care sa asigure claritatea maxima pe care o are de oferit obiectivul.
  6. Atentie la unghiurile abordate. De obicei in cazul masinilor, unghiurile luate mai de jos scot in evidenta cel mai bine formele masinilor.
  7. Nu atingeti masinile fara permisiune. Nu va urcati in masini fara permisiune. Nu plecati cu masinile fara permisiune. Intrebati persoana raspunzatoare de masina in cauza daca este in regula sa va apropiati de ea. Cu ocazia asta mai aflati si datele tehnice, istoricul masinii, etc.
  8. Este in regula daca decupati. Crop-ul este prietenul vostru in cazul in care vreti sa scapati de elemente care distrag atentia in fotografie.
  9. Aveti grija la imprejurimi, protejati-va echipamentul, nu blocati culoarele, nu zaboviti prea mult intr-un singur loc pentru un cadru. Ati dat tarcoale, ati gandit cadrul, l-ati facut, si la revedere. In cazul in care nu a iesit chiar ce trebuie, incercati sa reveniti un pic mai tarziu la masina respectiva. Poate va razganditi si in privinta unghiului, si gasiti ceva mai bun.
  10. In cadrul Salonului Auto-Moto Bucuresti de anul acesta, lucrurile au fost destul de cuminti, in afara de cateva burn-out-uri spectaculoase ale baietilor din cluburile auto si moto, si a catorva reprezentatii de drift profesionale sustinute de doi piloti profesionisti prezenti in campionatul national de drift.


Expozitia masinilor si a motocicletelor de serie s-a tinut in interiorul unor corturi albe, ceea ce m-a scapat de iluminarea directa din partea soarelui, pe cand cea cu masini si motociclete modificate s-a tinut afara. Desi in exterior am avut parte de lumina solara directa enervanta, am castigat din punct de vedere al fundalului – Casa Poporului.
Va las acum cu o serie de fotografii realizate la salon, si va anunt de pe acum ca n-o sa gasiti celebrele poze cu domnisoare “motorizate”. Nu pentru ca n-ar fi existat domnisoare, ci din simplul motiv ca n-am putut surprinde nici un unghi demn de a evidentia calitatile domnisoarelor in cauza. Poate la urmatorul eveniment…
Un articol scris de Victor Carapcea, consultant F64 

Echipament utilizat:
[products ids=103110,103485,46208672]

Alți fotografi au mai citit și:

4 Comments

  • […] ceva vreme am postat pe blog un articol in care Victor povestea despre cum sa fotografiezi masinile expuse in cadrul unui salon auto, in […]

  • Daca vi se pare ca niste masini aruncate intr-un cort se poate numi salon auto…numai la noi se poate asa o manelarie.

  • mie nu imi place cum au iesit pozele cu obiectivul 10-22 ! toate sunt deformate in intregime, nu in colturi! nu sunt naturale ! uitati-va la slr, la orice poza, au pierdut din geometria reala!

  • Multumesc pentru sfaturi.De curand am participat la un astfel de eveniment si sfaturile voastre mi-au prins chiar bine.Succes!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *