Peter Neill – Sfaturi esențiale pentru fotografia de muzică
În mijlocul muzicii, al luminilor și al spectacolului, aproape uiți că ai o muncă de făcut. Pentru fotograful muzical Peter Neill, care fotografiază unii dintre cei mai importanți artiști din întreaga lume, aceasta este o zi obișnuită la serviciu.
Peter ne-a împărtășit câteva sfaturi esențiale despre cum își configurează camerele Sony pentru a obține cele mai bune imagini la concerte.
Alegerea obiectivului
Când vine vorba despre obiective, există câteva alegeri foarte evidente, în special obiectivele Sony G-Master de 24-70 mm, f/2,8 și G Master de 70-200 mm, f/2,8. Aceste obiective îi oferă lui Peter flexibilitatea pentru a realiza o gamă extrem de largă de fotografii, iar diafragmele de 2,8 permit pătrunderea unei cantități suficiente de lumină pentru ca Peter să poată folosi o viteză mare de declanșare pentru a surprinde esența acțiunii.
Cu toate acestea, există câteva alte obiective pe care Peter le folosește pentru a obține unele fotografii foarte specifice. Primul este obiectivul Sony cu unghi larg, de 12-24 mm, f/4. Cu această distanță focală superioară, Peter poate surprinde întreaga scenă din zona de presă aflată sub nivelul scenei sau poate întoarce camera spre public pentru a captura importanța ocaziei.
Peter folosește și obiectivul GM de 85 mm, f/1,4. Cel mai adesea, acest obiectiv este folosit pentru portrete, iar fotografiile de pe scenă nu fac excepție. Distanța focală îi permite lui Peter să fotografieze solistul de la o distanță confortabilă, în timp ce diafragma f/1,4 permite pătrunderea unei cantități suficiente de lumină pentru ca Peter să poată folosi o viteză mare de declanșare pentru a surprinde esența acțiunii, menținând sensibilitatea la o setare ISO scăzută. Obiectivul este, de asemenea, foarte util atunci când fotografiați în spații mai restrânse, care adesea nu au iluminarea spectaculoasă a spectacolelor de anvergură.
După cum explică Peter, uneori, limitarea la un obiectiv cu o singură distanță focală vă poate ajuta să vă explorați creativitatea; „Uneori folosesc doar obiectivul de 85 mm, f/1,4. Limitarea la un singur obiectiv este interesantă, fiindcă începeți să vă concentrați asupra detaliilor și căutați mai multe tipuri creative de a fotografia.”
Funcția de focalizare automată a ochilor de pe modelele Sony α7 III și α7R III îi permite lui Peter să se asigure că un ochi al interpretului este focalizat în permanență, chiar și atunci când se utilizează obiective cu o profunzime extrem de mică a câmpului, cum este obiectivul de 85 mm, f/1,4.
Totuși, există momente în care lui Peter îi place să focalizeze manual, pentru a-și exprima creativitatea. Pentru a focaliza asupra părților dorite din imagine, el folosește funcția de evidențiere a focalizării, care evidențiază marginile focalizate ale imaginii, și permite efectuarea unor schimbări rapide ale focalizării. Funcția este, de asemenea, extrem de utilă când se folosesc obiective de epocă, montate prin intermediul unor adaptoare.
Expunerea
„Sunt câteva lucruri cheie pe care le expun, în funcție de fotografie, însă fața interpretului este, de obicei, esențială”, explică Peter.
Deoarece culorile se schimbă mereu, iar luminile se aprind și se sting întruna, Peter folosește camerele din seria α7 de la Sony în modul de expunere manuală, bazându-se pe ecranul din spate și pe histogramă pentru a se asigura că imaginile sale păstrează cât mai mult din detaliile zonelor luminoase.
Peter elaborează: „Nu mă deranjează faptul că un punct oarecare sau un spot de iluminare iese prea luminos, dar când am de-a face cu o zonă mare fără lucruri speciale, evit complet acest lucru. Mi se pare mult mai eficient să accentuez umbrele decât să încerc să recuperez detaliile din zonele luminoase.”
Alegerea diafragmei este dictată de situația în care fotografiază Peter. De exemplu, o fotografie pentru un poster de turneu necesită o profunzime mai mare a câmpului, pentru ca întreaga trupă să fie în focalizare. În această situație, diafragma poate fi de f/5,6, nu complet deschisă, cum sunt cele de f/2,8 sau de f/1,4.
Și în ceea ce privește viteza obturatorului Peter trebuie să aibă ceva important în vedere, și anume estomparea mişcării. Interpreții sunt într-o forfotă continuă, chiar dacă sunt doar mișcări ușoare, iar având în vedere acest lucru, Peter nu reduce viteza obturatorului sub 1/160 secunde.
„Desigur, estomparea mişcării poate fi o alegere artistică”, concluzionă el, „dar dacă vreau să o evit, indiferent de obiectiv, am tendința să păstrez viteza la minimum 1/160 secunde.”
Peter este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă.
S-ar putea să te intereseze și: