(c) Frank Doorhof

Cum au schimbat camerele Sony α modul în care fotografiez

Abordarea elegantă și frapantă a lui Frank Doorhof în raport cu lumea modei l-a ajutat să fie un fotograf și un mentor râvnit la nivel mondial. Iată de ce a ales camerele și obiectivele Sony α pentru a obține imagini captivante. O combinație de factori face ca fotografiile lui Frank Doorhof să fie atât de unice, indiferent dacă este vorba de contrastul și culorile îndrăznețe sau de modul în care Frank folosește umbrele, dar stilul distinctiv cu care s-a asociat a fost pus în valoare abia doar după ce a făcut trecerea la kitul Sony α. În acest articol, el ne explică motivele.

Dimensiune redusă, calitate înaltă

Frank călătorește în întreaga lume pentru sesiuni și ateliere de fotografie, așa că trebuie să transporte cu el o mulțime de echipamente. El explică faptul că, de când a trecut la kitul α, lucrurile s-au simplificat foarte mult. „Când împachetam DSLR-uri mari, cu mâner, și obiective cu stabilizare voluminoase”, spune el, „eram mereu speriat, deoarece la aeroporturi bagajele mele erau întotdeauna peste limită! Trecerea la aparatul α7R III și la obiectivele Sony elimină imediat presiunea, iar grație faptului că stabilizarea imaginilor are loc la nivelul corpului, toate obiectivele mele sunt oricum stabilizate.”

Sony α
(c) Frank Doorhof

Imaginea perfectă te va găsi pe tine

Frank crede cu fermitate că pentru imaginea perfectă ceea ce contează sunt ochii și mintea, mai degrabă decât camera, dar încă mai constată că un vizor electronic este esențial pentru surprinderea unor fotografii extraordinare. „Cu vizorul electronic poți vedea imaginea pe care urmează să o obții chiar în vizor”, explică el, „iar schimbările de expunere se produc în timp real, așa că îmi este ușor să obțin efectul creativ pe care îl doresc, cum ar fi umbrele profunde sau contrastul crescut. Înseamnă că pot petrece mai mult timp comunicând cu subiectul și mai puțin timp verificând ecranul.”

(c) Frank Doorhof

Secretul constă în ochi

Pentru toți fotografii, iluminarea este crucială. „Când lucrez în studio sau la locația de fotografiere”, spune Frank, „de multe ori iluminarea este scăzută, așa că am nevoie de performanțe extraordinare din partea focalizării automate, dar aparatul α7R III nu se aseamănă cu niciun aparat pe care l-am folosit în trecut. Uneori, atunci când predau și stingem lumina din clasă, camerele aduse de studenții mei nu pot ține pasul. Am fost profesionist pentru o lungă perioadă de timp, folosind metode tradiționale, cum ar fi utilizarea punctului central de focalizare, focalizarea și reîncadrarea, însă modurile precum cel de focalizare automată a ochilor sunt uimitoare prin viteza și acuratețea lor. Pentru orice persoană care începe astăzi drumul în acest domeniu, aș recomanda cu siguranță aceste echipamente.”

(c) Frank Doorhof

Creștere dinamică

O caracteristică cheie a setului Alpha care îl face pe Frank să-l îndrăgească atât de mult este gama dinamică uimitoare a senzorilor.
„Înainte de a trece la α”, ne spune el, „am constatat că foloseam varierea expunerii tot timpul, pentru a nu pierde detaliile din zonele luminoase și din umbre. Dar acum pot să fotografiez fără griji și pot să fac modificări minore ale tonurile în camera de lumini. Știam că a fost mișcarea potrivită pentru mine, pentru că acum, de exemplu, pot să direcționez un stroboscop către cameră și să împing limitele, vizual. Senzorul va ține pasul.”

(c) Frank Doorhof

Sticla de deasupra

Și nu doar camerele α îi fac viața lui Frank mult mai ușoară. „Este foarte bine că se produc camere excepționale”, spune el, „dar trebuie să ai obiective pe măsură, care să le completeze. Sistemul trebuie să fie extraordinar, iar gamaα este completată în mod ideal de obiective. De cele mai multe ori, pentru fotografiile mele de modă, folosesc obiectivul FE 24-70mm f/2.8 GM și cam atât. Este atât de versatil, deoarece poți trece de la un unghi larg la modul teleobiectiv scurt și poți obține o gamă largă de fotografii. De exemplu, poți apropia obiectivul de mâinile sau de picioarele modelului și te poți juca cu distorsiunea unghiului larg, sau poți reveni la distanța focală de 70 mm pentru un aspect mai drept și mai comprimat.”


Frank este un ambasador prin imagini al Sony Europe, puteți vedea mai multe dintre lucrările sale accesând: www.sony.ro/alphauniverse

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.