Yves Schepers – Crearea unei scene
- F64
- 6minutes read
Înainte de a începe
Cel mai important sfat al fotografului de nuntă Yves Schepers stă la baza tuturor imaginilor sale. „Fotografierea unei nunți este o mostră de documentare a relațiilor dintre oameni”, spune el. Aceste relații creează emoțiile pe care un bun fotograf de nunți va încerca să le surprindă și să le plaseze în contextul unei povești.
Construirea imaginii
După identificarea relațiilor cheie dintre indivizi și urmărirea modului în care interacționează, începe procesul de construire a imaginii. Esențiale aici sunt instinctul și anticiparea. „Momentele memorabile nu se petrec spontan, ci există un proces de acumulare”, ne spune Yves. „Când realizați o fotografie de nuntă în stil documentar, trebuie să citiți și să simțiți atmosfera și să compuneți fotografia până când totul se aliniază perfect. Rata de fotografiere și viteza de focalizare automată oferite de Sony α9 îmi permit să declanșez obturatorul având încrederea că obțin o imagine clară și mai multe fotografii care surprind momentul perfect.”
Crearea focalizării
Într-o scenă de nuntă aglomerată, poate fi complicat să decizi ce să incluzi în imagine și la ce să renunți. Obiectivul preferat de Yves pentru obținerea unor fotografii în stil documentar este Sony FE 35mm f/1.4 Zeiss Distagon T*, deoarece îi permite să se apropie de acțiune. Acest lucru dă privitorului senzația că se află aproape de oamenii din imaginea finală.
Cu toate acestea, alegerea diafragmei potrivite joacă un rol esențial când vine vorba despre atragerea atenției asupra părților importante ale scenei.
„În general, fotografiez la f/4, explică el, „iar acest lucru îmi oferă, de obicei, suficientă adâncime a câmpului încât să pot distinge persoanele din scenă, fără ca acestea să se piardă într-o neclaritate completă. Totuși, dacă vreau să ilustrez diferitele straturi ale unei scene, fotografiez la f/8 pentru a avea o adâncime mai mare a câmpului și pentru a permite privitorului să exploreze tot ce se află în imagine.”
El continuă; „Dacă vreau ca singurele subiecte din imagine să fie mireasa și mirele, voi folosi obiectivul de 85 mm, f/1,8 sau obiectivul ZA Sonnar T* cu FE 55 mm și f/1,8 și voi fotografia la f/1,8 sau la f/2 pentru a estompa complet fundalul și a focaliza doar asupra lor. Oamenii adoră efectul de bokeh fin, ceea ce în Belgia numim „flou artistique”, deci este un lucru pe care încerc să îl încorporez în portretele mele.”
Yves este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă.
1 Comment
Ce bine arata autobuzul ala in raport cu mireasa!