Cu Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM Sports la BRD Nastase Tiriac Trophy

In perioada 16-24 aprilie 2016, s-a desfasurat in cadrul Arenelor BNR din capitala, turneul BRD Nastase Tiriac Trophy, editie aniversara de 20 de ani. Am fotografiat maxim 10 evenimente sportive ca fotograf amator, iar in urmatoarele randuri, o sa va povestesc experienta de la acest turneu cu obiectivul Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM – Nikon AF-S Sports.
Povestea Arenelor BNR incepe in anii comunismului, pe vremea cand in locatia din Cotroceni isi avea sediul Clubul Sportiv Progresul. Acest spatiu a devenit Casa tenisului dupa memorabila finala a Cupei Davis din 1972 desfasurata intre Romania si SUA, castigata de SUA cu 3 -2. Ceausescu a construit Arena Centrala in mai putin de o luna dupa aceasta finala. In prezent Arena Centrala nu detine aviz ISU.

De ce Casa tenisului ?! E simplu, aici are loc cel mai important turneu care s-a desfasurat in Romania post – revolutie sub mai multe denumiri. Incepand cu anul 1993 parcul cu platani a avut privilegiul de a-si deschide aleile si arenele celor mai titrati dintre tenismenii internationali in cadrul sigurului eveniment de profil de o asemenea anvergura din Romania. Prima editie a fost castigata de Goran Ivanisevic. Giles Simon detine recordul cu 3 titluri castigate in 2007, 2008 si 2012. Cel mai bun rezultat al unui roman a fost cel al lui Victor Hanescu, finalist in anul 2007. Printre cei mai titrati jucatori care au participat la turneu se afla David Ferer – cel care a castigat primul titlu ATP din cariera la Bucuresti in 2002, Thomas Muster 1995 si Carlos Moya (fost lider mondial), Grigor Dimitrov sau Gael Monfils.
Din pacate povestea Arenelor BNR se termina odata cu desfasurarea ultimei editii disputate la Bucuresti de anul acesta a BRD Nastase – Tiriac Trophy, turneul se anunta, inca nu oficial, mutat la Marbella.
Principalul favorit al acestui ultim turneu a fost australianul Bernard Tomic care a pierdut neasteptat in fata adversarului de origine olandeza Robin Haase in primul meci. Favoritul numarul 2 al tabloului a fost uriasul de 2,11 m Ivo Karlovic, acesta fiind deasemenea eliminat in primul meci.

Invitatul surpriza si specialistul suprafetei, spaniolul Fernando Verdasco si-a confirmat statutul de favorit la castigarea titlului, acesta ocupand in urma cu 10 ani locul 7 mondial. In finala l-a invins pe jucatorul francez Lucas Pouille.

Verdasco este cel care l-a invins in mai multe randuri pe Rafael Nadal, chiar daca cei doi au facut parte din echipa Spaniei in 2011, castigand Cupa Davis. Si pentru ca vorbim de Cupa Davis, e bine de stiut ca avem sanse sa ii vedem anul acesta la Cluj in confruntarea cu Romania, ce se va desfasura intre 15 – 17 iulie.
Favoriti in proba de dublu, Florin Mergea si Horia Tecau s-au impus in finala cu Chris Guccione (Australia) / Andre Sa (Brazilia), scor 7-5  6-4.

review obiective dslr
Marcus Daniell/Artem Sitak vs Fl Mergea H Tecau
teleobiectiv
Florin Mergea
fotografia de sport
Horia Tecau

Cu sprijinul gazetei online doartenis.ro am avut ocazia sa documentez in imagini turneul de anul acesta.
Cu o constructie solida, avand focala integrata in carcasa, lucru foarte util deoarece nu trebuie sa-ti faci griji de dimensiunea fizica a focalei, obiectivul Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM – Nikon AF-S Sports este destinat fotografierii subiectilor in miscare, dupa cum il recomanda si numele. Are un focus rapid cu trei trepte predefinite pentru distanta focala: 0 — 10m; 10m — ∞; Full. Ofera doua tipuri de stabilizare, una activa pentru toate cele 3 axe si una activa pentru o singura axa, de ajutor la functia panning, cel mai des folosita la cursele de masini. Inelul distantei focale se gliseaza invers decat la obiectivele Nikkor si nu trebuie sa va faceti griji ca se va misca la cea mai mica atingere, iar inelul focusului manual se misca foarte lin.
Am mai fotografiat sport cu diferite obiective (Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II; Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF Zoom-NIKKOR 80-200mm f/2.8D ED) dar nici unul dedicat fotografiei de sport.
Obiectivul a fost testat cu amabilitatea F64 care ofera conditii mai mult decat avantajoase la inchiriere si nu numai. Initial imi programasem folosirea lui pentru semifinale si finale (dublu si simplu), insa datorita conditiilor meteo, experienta placuta s-a prelungit de sambata pana luni. Cu ocazia aceasta obiectivul a fost folosit si in conditii de ploaie, acest mic inconvenient neafectand in nici un fel performantele acestuia.
In timpul saptamanii, in fazele preliminare am fotografiat cu obiectivul Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR, folosit pe acelasi body ca si in fazele finale, Nikon D5200. Stiam ce poate in conditii propice (lumina naturala) asa ca urma doar sa trec la treaba. Obiectivul destinat fotografilor amatori si-a facut cu brio treaba, dar va las sa apreciati singuri calitatea imaginilor realizate cu acesta.

Experienta a inceput sambata iar pe parcursul celor trei zile mi-am satisfacut o parte din curiozitatea cu privire la performantele obiectivului Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM – Nikon AF-S Sports. Diferenta intre cele doua obiective este evidenta, Sigma realizeaza fotografii mai clare, cu un bokeh placut, fata de aproape deloc la obiectivul entry level, iar focusul este mult mai rapid.
Cele 3 kilograme (fara 50g) sunt cel mai bine gestionate cu un monopied, mai ales cand ai de realizat un fotoreportaj de minim 2 ore. Eu l-am folosit impreuna cu un Manfrotto MM290A4, achizitionat tot de la F64, fara de care probabil nu puteam face atat de multe cadre reusite, acesta infiletandu-se direct pe inelul obiectivului ce dispune de 3 alternative de prindere, in functie de centrul de greutate al acestuia, montat pe aparat.
Tenisul este un sport dinamic, din acest motiv ai nevoie de multe cadre pentru a prinde fotografia reusita. Sustinut din plin de monopied, utilizarea obiectivului devine un joc de-a soarecele si pisica. Tinta mea era sa astept ca mingea sa intre in cadrul deja fixat pe jucator pentru a surprinde exact momentul loviturii. Cadrele cu mingea deformata in racheta sunt cele mai reusite si cele mai cautate de fotografii de profil.

Obiectivul este versatil datorita plajei focale 120-300mm, fotografii profesionisti folosind mai mult obiective fixe de tipul 300mm F2.8, 400mm F2.8, pierzand pe de alta parte unele cadre aflate mai aproape de pozitia fotografului. Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM – Nikon AF-S Sports, este un obiectiv tele ce focalizeaza de la o distanta minima de 1,5 m, cand focala este la 120mm, respectiv 2,5 m la 300mm,  acesta fiind un avantaj pentru surprinderea publicului din proximitatea sa.
Am folosit obiectivul si fara monopied. Este robust dar totusi greoi, ajuta faptul ca vine insotit de curea de prindere. Atat timp cat shutter-ul a fost rapid declansat si datorita faptului ca este prevazut cu o stabilizare (OS – Optical Stabilizer) in doua trepte programabile (cu ajutorul Dock-ului Sigma), nu am avut probleme de claritate. Prevazut cu un focus rapid, chiar si cu diafragma deschisa la maxim, este ideal pentru surprinderea subiectilor in miscare, recomandandu-l astfel pentru fotografia wildlife si sport. Datorita motorului silentios Hyper Sonic AF (HSM) focusarea este rapida si facila.
Mentionez ca in prealabil am calibrat obiectivul montat de body-ul Nikon D5200 cu ajutorul unui dock Sigma, serviciu oferit de F64.

  • Raportul calitate – pret este competitiv, producatorii Nikon si Canon comercializand obiective din aceeasi gama la preturi mai mari, poate chiar duble
  • In dotarea standard regasim parasolarul, ce ajuta la diminuarea reflexiilor din obiectiv si geanta ce il face mai usor de transportat
  • Compatibil full frame
  • Distanta focala in format APS-C 180-450mm
  • Diametrul filet 105mm
  • Colier pentru trepied
  • Protectie anti praf si apa

Cu toate ca nu a fost suficient un singur eveniment pentru a-mi da seama de toate calitatile acestui obiectiv, abia astept sa continui explorarea lui, atat in zona sportiva cat si in cea a altor subiecti in miscare, pasarile fiind cel mai elocvent exemplu, avioanele sau masinile de curse.

Un articol de Matei Moroldo.
[products ids=1051929,1051931]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.