Vlad Eftenie si F64 te invita la cursul de evaluare a portofoliului tau!

Cursul de evaluare a portofoliilor se va desfasura pe data de 21.06.2014 si este organizat de catre fotograful Vlad Eftenie. Vom incerca impreuna sa construim un dialog si sa aflam mai multe despre fotografie. Vei invata alaturi de noi cum sa devii propriul evaluator al imaginilor tale.
Asteptam portofoliile pentru evaluarea preliminara pe adresa: seminarii@f64studio.ro cu mentiunea: pentru evaluare initiala. Veti primi ulterior un mesaj de acceptare din partea noastra si veti putea achita contravaloarea cursului. Asadar, va rugam sa ne trimiteti mai intai portofoliile pentru analiza, urmand ca plata sa fie efectuata dupa ce portofoliile vor fi acceptate pentru participare. 
“O imagine buna iti solicita atentia…incerci sa aduci acolo cat mai mult din tine. In timp se pot revela sute de povesti diferite izvorate dintr-o aceeasi imagine, imposibil de sustinut cu tarie dar fiecare fiind o reverenta adusa imaginii. Imaginea poate atrage asupra ei speculatii nenumarate, determinante pentru felul in care influentam lucrurile care ne intereseaza” (John Zsarkowski)

Evaluarea imaginilor fotografice reprezinta o etapa la fel de importanta precum cele de pregatire a incursiunilor si de fotografiere propriu-zisa. Prin evaluare fotograful se reintalneste cu sine in fata produsului cautarilor, a evaluarilor constiente, spontane sau intuite, a reactiilor, a aflarii momentului de gratie, a consumarii prin dizolvarea emotiei in produsul final, imaginea.

Evaluare de portofoliu

Am fotografiat sau privim creatia unui alt fotograf iar acum se naste o dilema : cum identificam o imagine buna? care sunt imaginile bune dintr-o serie realizata si cum pot fi ele identificate? Cum putem fi siguri ca o anumita imagine e valoroasa si de ce? De ce o anumita imagine ne place noua dar nu si altora? Sau mai mult, de ce o imagine care noua nu se spune nimic trezeste reactii vocale din partea altcuiva? Multiple dileme pe care nu le poate ocoli absolut niciun fotograf care isi evalueaza munca sau privitor care incearca sa descifreze mesajul criptat prin imagine.
Critica nu trebuie privita cu teama prin prisma unei prejudecati negative conform careia aceasta ar avea scopul de a desfiinta obiectul vizat. Nici pe departe, critica isi pastreaza sensul constructiv printr-o buna intelegere si insusire a mecanismelor sale.
Critica imaginii presupune coroborarea a patru etape succesive reprezentand descrierea imaginii, interpretarea, evaluarea si teoretizarea informatiilor revelate. Pentru intelegerea imaginii trebuie ridicata o suma intreaga de intrebari precum: “Ce se vede in imagine?”, “Despre ce este vorba?”, “Ce reprezinta sau exprima?”, “Ce inseamna pentru autor?”, “In ce context a fost realizata?”, “Care este scopul sau?”, “Ce problematica deschide?”, “Cum ne influenetaza modul de a privi?”. Prin influenta timpului si a factorilor culturali care influenteaza critica sa, imaginea poate fi imbogatita in timp prin interpretare.
Trebuie stiut ca experienta estetica a parcurgerii si aprofundarii unei imagini presupune abordarea unor dimensiuni specifice in planul perceptiei – care aprofundeaza elemente care tin compozitie (forma, echilibru, armonie), al emotiei – care evidentiaza reactia in fata acelor trairi provocate de subiect, al provocarii intelectului – deschizand un plan al teoretizarii rationale a subiectului si o a patra instanta, aceea in planul comunicarii privitor-artist, prin nevoia primului de a se raporta la determinarile celui de-a doilea, la cultura sa, la timpul sau, la istoria sa. Cele patru instante se pot afla fie individual, fie selectiv si concomitent intr-o alchimie subtila care potenteaza ceea ce identificam prin “puterea de soc a imaginii”– acea insusire care atrage privitorul si ii canalizeaza atentia, dupa cum spune Andreas Feininger.
Asadar, ne propunem sa analizam “Ce se vede?” – prin aspecte care tin de zona “palpabila”, denotativa, explicita a imaginii fotografice, ca abordare dar si pe filon compozitional : iluminare, claritate, tonalitate, contrast, culoare, decupaj, punct de statie, spatialitate, efecte ale perspectivei. Vom analiza in egala masura “Ce se simte?” prin aspecte care tin de planul subiectiv, conotativ – precum sens, semnificatie, simboluri, emotie, atitudine.
Vom incerca sa iluminam valorile care pot fi urmaite in evaluarea imaginii dar si modul in care se poate alcatui coerent o serie de imagini dupa reguli ale discursului narativ vizual.
Gasiti aici detalii despre participare si inscriere
Va asteptam, cu drag!
[products ids= 125012733]
 

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.