Fotografie pentru business-ul tău: externalizezi sau internalizezi?
- F64
- 23minutes read
Are nevoie o afacere din ziua de azi de fotografie și video realizate la un nivel profesionist? Răspunsul este un ”Da” ferm și se aplică pentru majoritatea (dacă nu chiar toate) domeniile de activitate. Într-un mediu online atât de activ, este mereu o provocare, atât pentru afaceri, cât și pentru agențiile de marketing să țină pasul cu trendurile, algoritmii și comunicarea vizuală .
În prezent, Social Media este un canal predominant de comunicare pentru majoritatea afacerilor, fie ele mici sau mari, iar imaginile sau video-urile pe care le postăm ca brand trebuie să fie nu doar calitative, ci să și pună în valoare servicul. produsul sau brandul respectiv. Conținutul vizual pentru un business este important, deoarece prin fotografie și video se spun povești, se creează emoție și conexiuni. Cumulând cele două efecte cu o strategie de vânzări bine pusă la punct, rezultatele vor apărea cu siguranță mai ușor.
În acest articol, povestim despre:
1. Fotografie pentru business: exemple și contexte
2. Ce presupune să internalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
3. Ce presupune să externalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
4. Internalizezi sau Externalizezi: Întrebări pe care să le pui înainte de a lua o decizie
5. Puncte forte și slabe pentru ambele situații
6. Concluzii
1. Fotografie pentru business: exemple și contexte
Unde și când ai nevoie de fotografie și/sau video pentru business?:
- Website: Aici poate fi o interacțiune importantă a viitorilor clienți cu tine, așa că e important să îți prezinți produsele/serviciile la un nivel profesionist, în urma unei ședințe foto de produs sau cu echipa în studio. Un clip de prezentare va aduce întotdeauna plus valoare.
- Social Media: Poate fi nevoie zilnic de conținut foto sau video pentru social media, fie că vorbim de prezentarea produselor, a echipei, a unor proiecte, colaborari, campanii de diverse feluri șamd Astfel, vei avea nevoie de conținut calitativ, creativ și real, pentru a-l posta pe paginile afacerii.
- Evenimente: Recomandăm prezența unui fotograf la evenimentele importante ale afacerii (ex. lansare de produs, aniversare, deschidere filială, conferință de presă, teambuilding-uri).
- Personal branding: Nu uita cât de important este să menții o comunicare coerentă despre propria persoană. Recomandăm ședințe foto de studio, care să corespundă tonalității mesajului pe care îl transmiți ca brand personal.
Pe lângă promovare online și offline, o ședință foto pentru afacere te ajută să arăți cine ești, ce faci și ce ai de oferit clienților tăi. Când un potențial client îți vizitează site-ul web și regăsește acolo un design elegant și poze de calitate, va constata că ceea ce oferi ca afacere este de calitate. Acest lucru se datorează abordării corespunzătoare pe care o regăsește clientul pe site.
2. Ce presupune să internalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
A internaliza ar presupune, la modul cel mai simplu, a produce și a edita imagini sau clipuri video utilizând resursele materiale și umane proprii, angajate permanent pentru asta. Astfel de studiouri de fotografie/videografie/podcast:
- se bazează pe propria echipă: fotograf/videograf, ajutoare, manager de proiect, editor foto, editor video
- folosesc echipamentele companiei lor pentru a realiza fotografii interne de produs etc. sau producții de tip video ori podcast: aparate de fotografiat, obiective, trepiede, iluminat, accesorii pentru sunet software dedicat șamd
3. Ce presupune să externalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
Externalizarea implică a achiziționa servicii de fotografie sau videografie comercială de la persoane sau companii care nu sunt angajate direct, utilizând de obicei resursele care nu fac parte din inventarul buisness-ului și nu implică de obicei o investiție separată. În acest caz, studioul și echipamentele aparțin în general fotografului/videografului sau unei companii căreia îi sunt externalizate serviciile foto-video. De asemenea, o parte din echipamente pot fi închiriate.
4. Internalizezi sau Externalizezi: întrebări pe care să le pui înainte de a lua o decizie
De câte imagini de produs are nevoie compania ta pe an?
Dacă ai o mașină și se strică doar o dată sau de două ori pe an, ai merge la un atelier de reparații pentru a o repara, spre deosebire de a-ți înființa garajul și de a plăti salariul câtorva oameni pe tot parcursul anului. Dar dacă ai avea o flotă de 100 de mașini care au nevoie de o expertiză tehnică la fiecare două luni, atunci amenajarea unui atelier auto de reparații auto ar fi nu doar justificată, ci, după toate probabilitățile, ar fi soluția inteligentă pentru a minimiza costurile.
În mod similar cu acest exemplu, atunci când te gândesti să configurezi un departament de producție foto-video intern, trebuie să estimezi pragul de rentabilitate. În ce moment merită să achiziționezi tot echipamentul fotografic/videografic, să închiriezi/cumperi/amenajezi un studio și să plătești echipa?
Calculează de câte imagini și clipuri ai nevoie pe an. În unele cazuri, soluția este mai evidentă decât în altele. Pentru a ajunge la o înțelegere generală a problemei, obține numărul mediu de produse pe care le-ai adăugat anul trecut sau plănuiesti să le adaugi anul viitor și înmulțeste-l cu numărul mediu de imagini per produs (4 sau 5 ar fi optime pentru o pagină de produs).
Dacă cerințele tale pe partea de fotografie sunt zeci de mii de imagini pe an, după toate probabilitățile amenajarea studioului ar fi o idee bună. Dacă ai nevoie doar de câteva mii de imagini, găsirea unui studio de fotografie de produs este cea mai viabilă opțiune.
De cât control ai nevoie?
Dacă doresti să ai întregul controlul asupra rezultatului și procesului, cel mai probabil trebuie să produci intern imaginile.
Regula generală este: controlul final total este posibil doar prin intermediul unui studio foto intern. Următorul cel mai bun lucru este o relație pe termen lung, cu termeni contractuali bine definiți, care prevăd fiecare pas al procesului pentru a maximiza controlul clientului asupra rezultatului.
Chiar dacă un studio foto intern oferă mai mult control, această etapă începe doar după o perioadă de eroare și încercare, care durează o jumătate de an bună, dacă ai noroc. Până atunci, fiecare proces este nou și toate procedurile trebuie să fie simplificate pentru a fi previzibile.
Așadar, în cazul în care ai nevoie de precizie în menținerea bugetului, precum și de o schimbare rapidă, este mai bine să apelezi la profesioniști externi, care știu exact ce este în pregătire, cât timp le va dura să filmeze și să editeze toate imaginile, și pot încorpora toate termenele și bugetele în contract.
Are compania ta nevoie de multe imagini de produs 360 grade?
Dacă răspunsul este da, este important să ne dăm seama că acest tip de imagine comercială este extrem de complex, costisitor și necesită timp de produs. Va trebui să angajezi cei mai buni din comerț, să cumperi echipamente suplimentare (cum ar fi o masă rotativă, de exemplu) și să te ocupi de producție și editare.
Fotografia la 360 de grade este o combinație de tehnici foto și video, așa că se va traduce prin costuri mai mari pentru întreținerea unui studio foto intern.
Este echipa ta potrivită pentru producția internă?
Cu cât mai multă expertiză este deja încorporată în fondul actual de talente al unei companii, cu atât este mai ușor să înființezi un departament de imagine în cadrul unei astfel de entități. Ca o cerință minimă, va trebui să angajezi un fotograf, un manager de proiect, un editor foto și suport IT. Dacă proiectele tale implică și multe clipuri video, miza crește. Dacă video este doar sporadic prezent în acțiunile întreprinse, atunci pe zona asta poși colabora separat cu cineva.
Cu cât compania ta este mai departe de a avea acele seturi de abilități în cadrul companiei, cu atât va fi mai dificil să creezi un departament foto intern.
Îți amintești vremurile când pentru a afișa pe prima pagină a Google trebuia să te asiguri că folosești câteva cuvinte cheie ici și colo? Ei bine, lucrurile s-au schimbat de atunci.
În mod similar, platformele de comerț electronic, precum Amazon, eBay, Shopify, Alibaba continuă să evolueze platformele lor, iar comercianții trebuie să țină pasul pentru a obține o expunere râvnită la portofelele utilizatorului.
Dacă este legat de cerințele privind denumirea fișierelor, dimensiunea fișierului, formatul fișierului – standardele și condițiile se schimbă tot timpul în industria comerțului electronic. Poate fi greu pentru o echipă internă să țină pasul cu toate noutățile și actualizările constante pe toate platformele. Dar un serviciu de fotografie profesional externalizat implementează toate noutățile într-o clipită.
5. Internalizare versus externalizare: puncte forte și puncte slabe
INTERNALIZAREA
Puncte forte ale producției interne:
Echipa în care te încrezi
O echipă internă de fotografi este o unitate pe care poți să o modelezi după preferințele tale – astfel încât să-i cunoști pe dinafară, să ai încredere în ei și să te bazezi pe loialitatea lor.
Mai mult control si implicare
Evident, dacă îți place să deții controlul, acesta este drumul de urmat. Ai un cuvânt de spus în toate în acest caz – de la un model de echipament foto folosit pe platou, numărul minim de ani de experiență a membrilor echipei până la culoarea de fundal. Tu conduci spectacolul. Nu înseamnă neapărat că este și soluția ideală, dar îți permite controlul total.
Previzibilitate si anumite standarde
Te poți aștepta ca echipa să respecte anumite standarde și, la câteva luni după lansare, procesul și nivelurile de productivitate vor fi și ele destul de previzibile.
Respectarea brandului
Este posibil să te concentrezi în mod special pe coerența comunicării brandului. În acest caz, pentru a menține tonul vocii în comunicarea vizuală la un anumit standard, companiile ar putea dori să controleze procesul de la A la Z – de la conceptul de sesiune foto până la editare, prezentare finală șamd. Atunci, un studio foto propriu este o opțiune rezonabilă. Externalizarea editării fotografiilor în acest caz poate fi dificilă, necesitând procese mai complexe.
Puncte slabe ale producției interne
Investiția în formare sau alocarea unui buget mai mare în cazul angajării unor fotografi consacrați
Curba de învățare, pe care am menționat-o anterior, este agonizantă pentru unele companii. Formarea necesită timp, angajarea este greoaie, talentul poate fi costisitor. În cazul angajării unui fotograf consacrat, specializat deja pe ce ai nevoie, cerințele financiare cu siguranță vor necesita suplimentarea de buget.
Investiția de timp
Va trebui să investești mult timp, efort și experiență pentru a construi un departament de imagine intern care să funcționeze la parametrii maximi. Nu se va construi singur, asta este sigur. Și trebuie ca echipa să fie închegată, să se cunoască, să înțeleagă nevoile companiei și rolul fiecăruia.
Investiții în echipamente
Conducerea unui studio foto este costisitoare. Costul inițial poate varia foarte mult în funcție de imobil. Dar chiar dacă ai o cameră spațioasă pentru acest scop, echipamentul este la rîndul său o investiție importantă. Aparatele foto, obiectivele, trepiedele, memoriile, iluminatul, accesoriile de sunet etc. sunt elementele de bază care trebuie achiziționate. Licențele pentru software sunt o altă necesitate în afaceri, toate aceste implicând alocarea unui buget.
EXTERNALIZAREA
Puncte forte ale producției externe
Mai puține resurse pe termen scurt: bani, timp, eforturi
Pe termen scurt, dacă ai puțin timp, fonduri, energie sau resurse generale de irosit – serviciile externalizate de fotografie de produs sau de videografie sunt clar calea de urmat. O echipă de profesioniști a trecut prin curba de învățare cu ani în urmă și este pregătită să producă în masă imagini de calitate în limite de timp și bugete precise.
Fără costuri ascunse
Când începi orice fel de activitate sau afacere, nu știi ce nu știi. S-ar putea să planifici cât se poate de amănunțit, dar întotdeauna există ceva ce nu ai prevăzut. Cu o companie foto-video profesionistă, ai toată estimarea finală în căsuța de e-mail.
Acces la fotografi cu experiență
Când ai profesioniști care lucrează la un proiect, le ia puțin timp pentru a-l face perfect, deoarece au făcut toate greșelile când au taxat mai puțin alți clienți.
Creste calitatea fotografiilor
În timp ce pentru echipa internă poate dura ceva timp pentru a atinge standardele înalte de lucru, furnizorii profesioniști de servicii de fotografie sau videografie sunt capabili să producă imagini/clipuri video de cea mai bună calitate, imediat.
Soluții de fotografiere de produs la cheie
Nu trebuie să micro-administrezi, să pierzi timpul învățând nuanța noului comerț și să cauți cele mai bune echipamente la cel mai mic preț. Prin externalizarea cerințelor de imagine, primesti automat un pachet complet de soluție. Nu este nevoie să privești peste umăr și să controlezi procesul.
Puncte slabe ale producției externe
Posibile probleme de comunicare
Există șansa de a comunic greșit cu un anumit furnizor de servicii – în special în timpul primei comenzi. Asigură-te că vorbesti despre fiecare mic detaliu al așteptărilor tale și furnizează referințe ori de câte ori este posibil.
Timp mai lung de executare
Dacă trebuie să faci ceva urgent, este posibil ca o companie externalizată să nu fie disponibilă chiar în același minut, lucrând la comanda altor clienți. Prin urmare, este recomandată o bună planificare.
6. Concluzii : Ce alegi în final?
În funcție de situația în care te afli în ceea ce privește dezvoltarea afacerii, capitalul disponibil și volumul nevoilor de fotografie de produs sau videografie etc., articolul s-ar putea să fi răspuns până acum la întrebarea pe ce cale să mergeți în această etapă de evoluție a afacerii.
În plus, nu uita de prezența online din punct de vedere imagine, fie ea fotografie sau video, podcast etc. Strategiile de publicitate și PR sunt într-o continuă schimbare, însă există câteva elemente din acest domeniu care rămân atemporale. În momentul în care începi să dezvolți o strategie de conținut, ia în considerare importanța materialelor foto-video și impactul pe care îl au în comunicarea afacerii.
La final, alte câteva sfaturi utile de luat în considerare, ar fi:
- Nu uita să creezi emoție prin conținutul fotografic! Când ai o afacere și vinzi ceva, amintește-ți că oamenii au nevoie de emoții, așadar, oferă-le din plin!
- Adresează-te publicului cu fotografii și videouri calitative. Fotografiile de înaltă calitate proiectează o imagine profesională și inspiră încredere celor care îți vizitează afacerea online.
- Umanizează-ți afacerea și nu fi concentrat doar pe vânzări; fii prezent în permanență! Acesta e un aspectimportant pentru business-urile cu pagini în social media, întrucât pentru a menține publicul conectat trebuie să existe o regularitate în postări, dar și o comunicare non-comercială, axată pe rezolvarea de probleme sau oferirea de soluții pentru acestea.