Fotografie pentru business-ul tău: externalizezi sau internalizezi?

Are nevoie o afacere din ziua de azi de fotografie și video realizate la un nivel profesionist? Răspunsul este un ”Da” ferm și se aplică pentru majoritatea (dacă nu chiar toate) domeniile de activitate. Într-un mediu online atât de activ, este mereu o provocare, atât pentru afaceri, cât și pentru agențiile de marketing să țină pasul cu trendurile, algoritmii și comunicarea vizuală .

În prezent, Social Media este un canal predominant de comunicare pentru majoritatea afacerilor, fie ele mici sau mari, iar imaginile sau video-urile pe care le postăm ca brand trebuie să fie nu doar calitative, ci să și pună în valoare servicul. produsul sau brandul respectiv. Conținutul vizual pentru un business este important, deoarece prin fotografie și video se spun povești, se creează emoție și conexiuni. Cumulând cele două efecte cu o strategie de vânzări bine pusă la punct, rezultatele vor apărea cu siguranță mai ușor.

În acest articol, povestim despre:
1. Fotografie pentru business: exemple și contexte
2. Ce presupune să internalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
3. Ce presupune să externalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?
4. Internalizezi sau Externalizezi: Întrebări pe care să le pui înainte de a lua o decizie
5. Puncte forte și slabe pentru ambele situații
6. Concluzii

1. Fotografie pentru business: exemple și contexte

Unde și când ai nevoie de fotografie și/sau video pentru business?:

  • Website: Aici poate fi o interacțiune importantă a viitorilor clienți cu tine, așa că e important să îți prezinți produsele/serviciile la un nivel profesionist, în urma unei ședințe foto de produs sau cu echipa în studio. Un clip de prezentare va aduce întotdeauna plus valoare.
  • Social Media: Poate fi nevoie zilnic de conținut foto sau video pentru social media, fie că vorbim de prezentarea produselor, a echipei, a unor proiecte, colaborari, campanii de diverse feluri șamd Astfel, vei avea nevoie de conținut calitativ, creativ și real, pentru a-l posta pe paginile afacerii.
  • Evenimente: Recomandăm prezența unui fotograf la evenimentele importante ale afacerii (ex. lansare de produs, aniversare, deschidere filială, conferință de presă, teambuilding-uri).
  • Personal branding: Nu uita cât de important este să menții o comunicare coerentă despre propria persoană. Recomandăm ședințe foto de studio, care să corespundă tonalității mesajului pe care îl transmiți ca brand personal.

Pe lângă promovare online și offline, o ședință foto pentru afacere te ajută să arăți cine ești, ce faci și ce ai de oferit clienților tăi. Când un potențial client îți vizitează site-ul web și regăsește acolo un design elegant și poze de calitate, va constata că ceea ce oferi ca afacere este de calitate. Acest lucru se datorează abordării corespunzătoare pe care o regăsește clientul pe site.

2. Ce presupune să internalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?

A internaliza ar presupune, la modul cel mai simplu, a produce și a edita imagini sau clipuri video utilizând resursele materiale și umane proprii, angajate permanent pentru asta. Astfel de studiouri de fotografie/videografie/podcast:

  • se bazează pe propria echipă: fotograf/videograf, ajutoare, manager de proiect, editor foto, editor video
  • folosesc echipamentele companiei lor pentru a realiza fotografii interne de produs etc. sau producții de tip video ori podcast: aparate de fotografiat, obiective, trepiede, iluminat, accesorii pentru sunet software dedicat șamd

3. Ce presupune să externalizezi partea de fotografie/videografie în cadrul business-ului tău?

Externalizarea implică a achiziționa servicii de fotografie sau videografie comercială de la persoane sau companii care nu sunt angajate direct, utilizând de obicei resursele care nu fac parte din inventarul buisness-ului și nu implică de obicei o investiție separată. În acest caz, studioul și echipamentele aparțin în general fotografului/videografului sau unei companii căreia îi sunt externalizate serviciile foto-video. De asemenea, o parte din echipamente pot fi închiriate.

4. Internalizezi sau Externalizezi: întrebări pe care să le pui înainte de a lua o decizie

De câte imagini de produs are nevoie compania ta pe an?

Dacă ai o mașină și se strică doar o dată sau de două ori pe an, ai merge la un atelier de reparații pentru a o repara, spre deosebire de a-ți înființa garajul și de a plăti salariul câtorva oameni pe tot parcursul anului. Dar dacă ai avea o flotă de 100 de mașini care au nevoie de o expertiză tehnică la fiecare două luni, atunci amenajarea unui atelier auto de reparații auto ar fi nu doar justificată, ci, după toate probabilitățile, ar fi soluția inteligentă pentru a minimiza costurile.

În mod similar cu acest exemplu, atunci când te gândesti să configurezi un departament de producție foto-video intern, trebuie să estimezi pragul de rentabilitate. În ce moment merită să achiziționezi tot echipamentul fotografic/videografic, să închiriezi/cumperi/amenajezi un studio și să plătești echipa?

Calculează de câte imagini și clipuri ai nevoie pe an. În unele cazuri, soluția este mai evidentă decât în ​​altele. Pentru a ajunge la o înțelegere generală a problemei, obține numărul mediu de produse pe care le-ai adăugat anul trecut sau plănuiesti să le adaugi anul viitor și înmulțeste-l cu numărul mediu de imagini per produs (4 sau 5 ar fi optime pentru o pagină de produs).

Dacă cerințele tale pe partea de fotografie sunt zeci de mii de imagini pe an, după toate probabilitățile amenajarea studioului ar fi o idee bună. Dacă ai nevoie doar de câteva mii de imagini, găsirea unui studio de fotografie de produs este cea mai viabilă opțiune.

De cât control ai nevoie?

Dacă doresti să ai întregul controlul asupra rezultatului și procesului, cel mai probabil trebuie să produci intern imaginile.

Regula generală este: controlul final total este posibil doar prin intermediul unui studio foto intern. Următorul cel mai bun lucru este o relație pe termen lung, cu termeni contractuali bine definiți, care prevăd fiecare pas al procesului pentru a maximiza controlul clientului asupra rezultatului.

Chiar dacă un studio foto intern oferă mai mult control, această etapă începe doar după o perioadă de eroare și încercare, care durează o jumătate de an bună, dacă ai noroc. Până atunci, fiecare proces este nou și toate procedurile trebuie să fie simplificate pentru a fi previzibile. 

Așadar, în cazul în care ai nevoie de precizie în menținerea bugetului, precum și de o schimbare rapidă, este mai bine să apelezi