Ce este un vlogger: Echipament necesar pentru vloggeri profesioniști
- F64
- 15minutes read
Era digitalizării și, în special, a sistemelor de video on demand, ne permit conectarea cu lumea întreagă. Suntem într-o continuă căutare de a afla ce fac ceilalți, ce zic ceilalți, astfel încât să nu ratăm tendințele societății sau să nu fim marginalizați în discuțiile cu prietenii.
Totodată, prin intermediul vlogurilor, descoperim o lume oportună pentru a ne dezvolta anumite abilități sau pentru a învăța concepte care ne interesează. Youtube-ul este cea mai folosită platformă media pentru distribuirea de vloguri sub diferite forme: tutoriale, interviuri, podcasturi, unboxing sau în diferite domenii: lifestyle, frumusețe și îngrijire, fitness și sănătate etc.
Dacă dorești să-ți începi cariera în vlogging și să le transmiți utilizatorilor de media cuvintele și deprinderile tale, noi îți vom explica ce este un vlogger și care sunt echipamentele necesare, atât pentru început, cât și pentru momentul în care vei deveni profesionist.
#1 - Ce înseamnă vlog?
Vlogul s-a dezvoltat în urma nevoii oamenilor de a ajunge cât mai repede la informația țintă. Astfel, vlogul reprezintă forma audio-video a blogului, fiind mult mai ușor de accesat în orice context s-ar afla utilizatorii.
Caracteristica principală a vlogului este definită de capacitatea de storytelling a creatorilor de conținut, adică aptitudinea de a relata povești sau întâmplări prin comunicare verbală. Pentru vloggerii începători, acest fapt poate fi destul de dificil, întrucât povestirea unor fapte în fața unei camere video, fără să știi dacă vei fi ascultat sau nu, este demoralizatoare. Dar secretul unui vlog de succes este tocmai acesta: să nu te lași din prima.
#2 Ce este un vlogger?
Vloggerul este creatorul de conținut al vlogului. Unii vloggeri preferă să creeze și să posteze videoclipuri despre viața personală (daily vlogs), în timp ce alții adoptă anumite teme în jurul cărora este construit canalul de vlog.
Un vlogger se ocupă de implementarea canalului de vlog de la planificarea temei, realizarea script-ului și până la editarea efectivă a cadrelor înregistrate video și audio. În acest caz, vloggerul trebuie să deprindă aptitudini de producție și editare de calitate, astfel încât să atragă un număr cât mai mare de urmăritori.
Anumiți vloggeri, ajunși la un nivel profesional înalt, își permit să colaboreze cu echipe de filmare și de editare audio-video, creatorul ocupându-se doar de stabilirea temelor de conținut.
Bătălia blogger vs vlogger s-a încheiat demult, fiecare înțelegându-și poziția și importanța pe care o are pe platformele digitale: unul are aptitudini de redactare, iar celălalt are aptitudini narative.
#3 Ce trebuie să știi înainte să începi să filmezi?
Înainte de a începe să filmezi, este necesar să stabilești planul care va contura canalul tău de Youtube. Încearcă să-ți răspunzi la următoarele întrebări:
- Despre ce vreau să vorbesc?
- Cui o să mă adresez? Cine vor fi urmăritorii mei?
- De ce echipamente am nevoie?
- Îmi doresc să fac o carieră din vlogging sau este doar un hobby?
- Cât de des vreau să postez pe canalul meu?
Dacă ești indecis/ă încă, o să te ajutăm să răspunzi la câteva dintre întrebările cheie de mai sus, în rândurile următoare.
Despre ce vreau să vorbesc
Stabilește o temă cu care ești familiarizat sau care te interesează în viața de zi cu zi și pe care dorești să o cercetezi și să o exploatezi mai mult. De exemplu, dacă îți plac zodiile, poți vorbi despre astrologie în general, începând cu istoria acestui domeniu și până în punctul în care mișcarea planetelor afectează o anumită zodie.
Sau, dacă ești pasionat de jocuri video, poți discuta despre noile apariții și să oferi recenzii, astfel încât publicul țintă să poată face achiziționări ulterioare.
Există multe idei de vlog care pot fi implementate. Îți poți alege chiar un subiect de nișă care nu este exploatat, astfel încât să-ți câștigi un public fidel și un renume în respectivul domeniu.
Cine este publicul meu țintă
Stabilirea audienței este un punct important dacă dorești să devii creator de conținut digital, întrucât urmăritorii îți vor aduce succes, iar punctul tău de vedere va fi auzit. În funcție de tema aleasă, îți găsești și publicul țintă.
De exemplu, dacă ai ales jocurile video ca temă pentru canalul tău, publicul va fi reprezentat de amatori sau pasionați profesioniști de jocuri (gamers).
De ce echipament am nevoie
Pentru a face vlogging ca la carte, o să ai nevoie de diferite instrumente de înregistrare audio-video, dar și de un set-up al cadrului. Astfel, ți-am pregătit o listă cu echipamentul de care ai nevoie pentru a-ți începe cariera de vlogger:
- Un microfon cu sunet bun sau o lavalieră;
- Un trepied/ stabilizator de mișcare;
- Un sistem de lumini sau un ring light;
- O cameră video performantă;
- Un calculator sau un laptop;
- Un software de editare (Adobe Premiere Pro, Final Cut Pro, DaVinci Resolve etc.);
- Un fundal care să te reprezinte.
Cât câștigă un vlogger
“Salariul” vloggerilor depinde de anumiți parametri impuși de Youtube pentru monetizarea canalelor. Astfel, un canal de vlogging devine eligibil să se înscrie în Programul de parteneriat Youtube dacă îndeplinește următoarele criterii:
- Are un minim de 1000 de abonați;
- Are un minim de 4000 de ore vizionate din partea utilizatorilor;
- Nu are avertismente active privind Regulile comunității.
Odată îndeplinite aceste criterii, un vlogger începe să primească sume de bani lunare. Câștigul este direct proporțional cu audiența canalului, dar și cu parteneriatele plătite (de promovare) pe care vlogger-ul le acceptă din partea anumitor companii sau organizații.
Dacă ți-ai răspuns și tu la aceste întrebări, ești cu un pas mai aproape să-ți creezi un canal de Youtube și să îți începi vlogul.
#4 Sfaturi pentru vloggeri începători
Cu toții avem nevoie de o direcție de început, indiferent de cariera pe care o alegem, astfel încât să nu ne simțim demoralizați în caz că succesul vine mai greu. De aceea, ne-am gândit să-ți oferim câteva sfaturi care să te ajute să ajungi mai repede la audiență:
- Interacționează cu publicul tău țintă! Întreabă-l ce subiecte și-ar dori să prezinți sau să dezbați, cere-i feedback și vorbește-i ca unui prieten vechi!;
- Fii consecvent în subiectele pe care le discuți! Ține-ți publicul captivat de video-urile tale. Poți păstra un pattern de salut de început și de final, dar poți schimba tehnica narativă a conținutului, astfel încât abonații să nu închidă videoclipul după 5 minute;
- Fii autentic! Întotdeauna fii cine ești tu cu adevărat în fața camerei și nu cine crezi că și-ar dori alții să fii;
- Specializează-te în editare video și audio! Oamenilor le place să vizioneze videoclipuri calitative, atât din punct de vedere a imaginii, cât și a efectelor artificiale create cu ajutorul software-urilor.
#5 Echipamentul necesar pentru vloggeri profesioniști
Vloggerii profesioniști trebuie să dovedească audienței sale procesul de evoluție prin care a trecut de la începutul carierei și până în momentul prezent. Putem asemăna acest aspect cu cel din domeniul mediilor de lucru tradiționale unde, la o anumită perioadă, angajații susțin examene de evaluare.
Dacă ai ajuns în momentul în care mini-studio-ul tău are nevoie de un update, iată câteva schimbări pe care poți să le implementezi:
- Dacă dorești să schimbi calitatea video a vlogului tău, poți încerca o cameră video nouă. De exemplu, un Sony HXR-NX80 cu o rezoluție de 4K cu 60 de cadre pe secundă, astfel încât calitatea imaginilor înregistrate să fie superioară;
- Upgrade-ul constă și în elementele de studio adiacente, cum ar fi: un kit de lămpi LED cu umbrele, un stativ pentru lumini sau un fundal nou artificial;
- Ia în considerare un obiectiv foto nou pe care să-l atașezi camerei tale pentru diferite photoshoot-uri: poza de copertă a canalului de Youtube, poze “behind the scenes” pentru platformele de social-media etc. Dacă tema vlogului este permisivă și flexibilă, poți organiza photoshoot-uri și pentru anumite evenimente din an, care au un public țintă larg și care îți pot câștiga o audiență fidelă, cum ar fi momentul back-to-school.
- Nu uita de accesoriile care te ajută să optimizezi procesul foto sau video.
Dacă nu știi ce instrumente superioare calitativ să adaugi în mini-studio-ul tău, caută diferite recenzii pentru echipamentul care te interesează, astfel încât să iei decizia cea mai bună. De exemplu, pentru camera de fotografiat, poți alege unul dintre cele trei obiective premiate la EISA pentru 2021-2022.
BONUS! Ți-am pregătit un ghid cu sfaturi și lucruri pe care orice vlogger ar trebui să le cunoască!
De ce sa descarci acest ghid?
Dacă ești pasionat de vlogging și îți dorești să ai succes pe Youtube, acest ebook este pentru tine! Îți venim în ajutor cu un ghid practic care să te ajute să îți dezvolți propriul canal de YouTube.
În acest ghid urmează să afli:
Care sunt echipamentele esențiale
Sfaturi și trucuri utile pe care orice vlogger ar trebui să le cunoască
Sfaturi pentru a avea vizibilitate pe Youtube
Ce presupune Vlogging-ul cu telefonul mobil