Vlog sau podcast: Cum știi că ai ales cea mai bună direcție pentru tine?

Dacă ai de gând să devii creator de conținut, ai la îndemână o mulțime de variante prin care poți face acest lucru: vlog, podcast, blog, newsletters, social media etc Însă conform estimărilor celor de la Google, peste 3 ani, clipurile video va reprezenta aproximativ 90% din totalul conținutului cu care userii vor intra in contact, indiferent de platforma accesată: twitch.tv, Instagram, Youtube, iar lista poate continua. Așadar, dacă vrei să faci content de calitate în următoarea perioadă, “video” trebuie să fie cuvântul în jurul căruia să îți construiești apoi întregul proiect. Însă rămâne întrebarea: Ce tip de conținut video să aleg: Vlog sau Podcast?

 

Vlog vs Podcast: Răspunsuri în Google pentru căutări organice

Pentru cei care încă nu cunosc acest detaliu, Google deține Youtube. Unul dintre trendurile pe care le-am putut observa cu toții în ultimii ani subliniază intenția motorului de căutare de a arăta cât mai multe răspunsuri video în primele poziții, la o serie întreagă de întrebări firești: Cum îmi fac un CV? Cum mă bărbieresc? Cum să prepari ouă ochiuri? 

Pentru că se poate observa o intenție clară de prioritizare a clipurilor video, ca răspuns la nevoile utilizatorilor, o primă concluzie ar fi aceea că poți fi mult mai vizibil ca vlogger, decât ca deținător al unui podcast. Și asta pentru ca un podcast poate inhiba ideea de “vizual” despre care vorbeam mai sus. Sau nu?

Vlog vs Podcast: Cum se pot îmbina cele două?

Conform unui studiu realizat recent, 85% din totalul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 și 22 de ani utilizează platforma Youtube, orele de vizualizare înregistrate amenințând serios orele de emisie ale posturilor TV. Pentru ca preferințele tinerilor au reprezentat dintotdeauna un indicator “palpabil” pentru trendurile din viitor, Youtube-ul devine (dacă nu a devenit deja) un teritoriu comun atât pentru vloggeri, cât și pentru cei care țin podcasturi. 

Și asta pentru o discuție între doi sau mai mulți participanți la un podcast poate fi transmisă live, atât timp cât aceștia au la îndemână un setup corespunzător și un echipament esential pentru vlogging. De altfel, acesta este un alt trend agreat până și de gazdele emisiunilor la radio, indiferent dacă acestea sunt sau nu transmise exclusiv în online. 

Vlog vs Podcast: Efortul depus în realizarea de content

Încă un aspect important de precizat (în favoarea vlogurilor, credem noi) este determinat de întreg procesul de realizare al conținutului. În cazul vlogurilor, surprinderea celor mai bune cadre și editarea acestora necesita un bagaj mai mare de resurse: timp, tool-uri pentru editare video și audio (vezi aici Cum poți avea un sunet mult mai bun în producțiile tale video), hardware pregătit să susțină acest efort etc. 

Mai mult decât atât, oamenii ezită să apară în fața unei camere video, comparativ cu scenariul în care vocea lor este înregistrată cu ajutorul unui microfon și apoi “urcată” pe platforma de podcast. Postprocesarea unui podcast este mult mai puțin migăloasă decât în cazul procesului de editare al unui vlog, așadar, segmentul celor care vor sa facă podcast se poate aglomera mult mai repede, comparativ cu cei care au ales efortul din spatele unui vlog de calitate. 

Vlog vs Podcast: Timpul userilor joacă un rol important 

Peste Ocean este acum la modă un termen ce descrie extrem de bine stilul de viață al nostru: “time-starved”. Într-o societate descrisă de un dinamism amețitor, timpii de atenție se reduc simțitor. De aceea, podcastul poate pierde și mai mult teren în fata vlogului, pentru că discuțiile lansate într-un podcast pot depăși cu ușurință pragul de 1-2 ore. 

La polul opus, vloggerii restrâng pe cât de mult posibil materialele urcate pe Youtube la clipuri de 9-15 minute. Vines a fost exemplul perfect ce a susținut ideea acestui capitol: clipuri video scurte (6 secunde) ce le ofereau userilor o experiență de vizualizare cât se poate de concentrată în jurul unei glume. 

Așadar, balanța pare să se încline puternic în favoarea vlogului, avand în vedere și că mulți experți consideră faptul că popularitatea podcastului se afla într-o bulă de timp (vezi și cazurile Periscope sau Snapchat). Poate concura acest tip de format video cu vlogging-ul, pe un interval de timp mai mare de 3-5 ani? Acest lucru rămâne de văzut, însă aceleași studii mai arată clar faptul că există cu 75% mai multe șanse ca un user să facă o decizie de cumpărare în urma vizionării unui vlog, decât în urma ascultării unui podcast. Indiferent de modul în care vor decurge lucrurile de acum înainte, un lucru este cât se poate de cert: clipurile video reprezintă viitorul, atât pentru utilizatori, cât și pentru creatorii de conținut.

Alți fotografi au mai citit și:

1 Comment

  • Eu prefer podcastul.

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *