Aqua Magic!

 

 

In fiecare zi cand ne umplem paharul cu apa, ceai, cafea, wiskey., suntem creatorii unui spectacol efemer de culori, lumini si forme. Totul se intampla atat de rapid incat, desi privim cu atentie, ne este imposibil sa vedem. Ciuda ne incearca cand turnam pe langa pahar si risipim pretiosul continut, fara sa banuim macar ca spectacolul este in toi.

 

Folosind tehnologia moderna putem vedea dincolo de limitele perceptiei noastre normale.
Echipament: Nikon D80, obiectiv Nikkor 50mm 1.8 AF-D, blit Nikon SB900.
Setari: timp de expunere 1/125s, diafragma f/5.6, iso 200.

Secretul fotografiei de mai sus nu consta in timpul de expunere al aparatului de 1/125s, prea lung pentru o imagine clara, ci in durata de descarcare a blitului. In cazul lui SB900, aceasta scade de la 1/880s la putere maxima, pana la un uimitor 1/38500s la 1/128 din putere. Daca lumina ambientala este suficient de scazuta pentru a nu se inregistra pe senzor in timpul de expunere al aparatului, durata efectiva a expunerii va fi data de durata de descarcare a blitului. In cazul meu puterea blitului a fost setata la 1/32 pentru un timp de expunere de 1/20.000s.

Cine se grabeste se poate opri din citit acum, ceea ce e cu adevarat important a fost spus deja. In continuare voi arata detaliile mai putin importante ale punerii in scena.

Paharul de vin a fost lipit cu silicon pe o bucata de geam (15x25cm) si prins de un stativ cu ajutorul unei cleme Manfrotto Spring Clamp 175, a unui spigot dublu si a unei menghine rotative Manfrotto Avenger D200. Fundalul din carton alb a fost amplasat la aproximativ un metru in spatele paharului, pentru a-l feri pe cat posibil de stropii de lichid colorat. Blitul a fost amplasat in dreapta si in spatele paharului, orientat catre fundal. Lichidul folosit este apa, colorata cu cateva picaturi de albastru de metil, culoarea rosie fiind obtinuta in postprocesare. Vinul recunosc ca l-am folosit doar pentru inspiratie.

Sub pahar, pe o masa de lucru, am asezat un lighean si cateva prosoape. Bineinteles ca ligheanul nu a fost suficient de mare, asa ca a trebuit sa adaug la echipamentul folosit si o pereche de sosete.

Unghiul de aproximativ 45 de grade fata de orizontala, in care este asezat paharul, nu este ales intamplator. Este unghiul in care peretele interior preia firul de apa  fara sa il opreasca.

Focalizarea am facut-o manual, iar aparatul l-am declansat cu telecomanda Nikon ML L3 in momentul in care lichidul a atins paharul. Transmitatorul radio i-TTL Pixel Knight mi-a asigurat legatura cu blitul. Pentru aceasta aplicatie nu am folosit abilitatile speciale ale Knight-ului, de a lucra in modul TTL si in Auto FP (high speed sync) pana la 1/8000s, pentru care l-am ales dealtfel din multimea de transmitatoare radio existente pe piata. Imi va fi util in multe alte situatii, insa de data aceasta tehnica folosita se bazeaza nu pe timpul de declansare a obturatorului ci pe cel de descarcare a blitului, asa cum am aratat.

Cateva cadre de test si distractia la Aqua Magic a inceput.

 

 

 

 

 

Probabil ca ati recunoscut deja ultima fotografie. Despre prelucrarea acesteia in Photoshop s-ar putea scrie un mic articol, insa pe scurt am folosit Hue/Sat pentru a schimba culoarea lichidului, Liquify pentru a distorsiona cursul apei, si diverse instrumente de selectie pentru a modifica culoarea fundalului in alb pur.

Asadar, daca se mai intampla sa rasturnati paharul, sa nu va para rau dupa bautura risipita ci mai degraba dupa spectacolul pierdut!

Echipament folosit:

Menghina Avenger D200
Spigot dublu

Clema Manfrotto 175

Obiectiv Nikon 50mm f/1.8

Telecomanda infrared Nikon ML-L3

Triggere radio TTL Pixel Knight TR-331 pt Nikon

Blit Nikon SB900

Trepied Manfrotto 190xprob + cap Manfrotto 804rc2
 

Un articol de Stefan Popescu

Alți fotografi au mai citit și:

3 Comments

  • Buna ziua, nu am folosit o metoda stiintifica ci pur si simplu am turnat apa dintr-un ibric tinut in mana la o inaltime de aproximativ 30cm. In rest rabdare si coordonare. Multumesc si eu pentru aprecieri.

  • buna ziua, superb tutorial si imagini dar intrebarea mea este 🙂 cum ai reusit sa faci acel flux de apa sa curca in acelasi loc si cu aceeasi fluiditate si forta pentru a forma curbura de apa in forma paharului? Multumesc mult de tot!

  • Foarte interesant!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.