(c) Chris Schmid

Chris Schmid – Cameră și echipament pentru fotografierea faunei sălbatice

Când ai la dispoziție doar câteva secunde pentru a realiza o fotografie, este important ca aparatul să fie configurat și gata de acțiune. Fotograful pasionat de fauna sălbatică Chris Schmid oferă câteva indicații despre modul în care își pregătește echipamentul pentru a surprinde imagini incredibile ale animalelor.

(c) Chris Schmid

Limitați opțiunile

Chris are norocul de a avea o cameră Sony α9 și încă două camere Sony α7R III, dar își limitează opțiunile la un singur obiectiv pentru fiecare cameră, iar fiecare are o sarcină specifică. „Realizez circa 75% dintre imagini cu camera Sony α9 și cu obiectivul FE 400mm f/2.8 GM, uneori cu teleconvertorul de 1,4x. Pe camerele α7R III am obiectivele FE 70-200mm f/2.8 GM și FE 24-105mm f/4 G. Asta este tot, nu port niciun alt obiectiv în geantă.”

(c) Chris Schmid

Există două motive pentru care Chris nu ia cu el o mulțime de obiective cu distanță focală fixă. Primul este greutatea, iar cel de-al doilea este dorința de a limita opțiunile legate de obiectiv. „Mulți oameni au rucsaci plini cu obiective”, explică el, „dar cred că atunci când ai prea multe obiective, decizia legată de obiectivul potrivit devine mai grea și poți ajunge să petreci prea mult timp gândindu-te ce obiectiv să folosești sau să schimbi obiectivele, decât să surprinzi imaginea.”

Fii întotdeauna flexibil

Agilitatea este importantă, iar în ciuda faptului că folosește obiective de 400 mm, cu f/2.8, Chris nu apelează la trepied sau monopied. În schimb, atunci când fotografiază manual, folosește funcția de stabilizare optică SteadyShot a camerei. Acest lucru îi oferă flexibilitatea de a rămâne mobil și de a fotografia aproape de pământ atunci când realizează superbele portrete ale animalelor.

(c) Chris Schmid

Deși Chris preferă să folosească vizorul electronic, există momente în care capacitatea de a fotografia foarte aproape de sol cu ecranul din spate rabatat poate fi utilă pentru surprinderea unei imagini dintr-o perspectivă ușor diferită.

Preluați controlul asupra camerei

Cu toate că se bazează pe funcții precum urmărirea rapidă cu focalizare automată a camerei Sony α9, lui Chris îi place să controleze toate aspectele legate de expunerea imaginii prin fotografierea în modul de expunere manuală. „Am tendința de a fotografia exclusiv în modul de expunere manuală”, ne spune el, „pentru că am în minte imaginea pe care vreau să o surprind, chiar înainte de a duce ochiul spre vizor.” Ulterior, Chris reglează expunerea pentru a obține imaginea pe care o avea în minte. Lucrând în acest fel, spune Chris, poți face progrese importante, pentru că știi exact ce vrei să obții.

(c) Chris Schmid

Folosiți vizorul electronic pentru a obține maximum de la imagini

Cu stil de fotografiere care presupune ca imaginile finale să fie cât mai apropiate de cele imaginate, este un avantaj pentru Chris să poate vizualiza clar imaginile prin vizorul electronic al aparatelor α9 și α7R III. „Încerc să obțin expunerea și imaginea cât mai apropiate de ceea ce-mi doresc”, explică el. „Totuși, am tendința de a acorda prioritate zonelor luminoase, știind că pot subexpune imaginea pentru a obține un cer minunat, iar apoi încerc să recuperez cât mai multe detalii din umbre atunci când editez imaginea brută. Atât α9, cât și α7R III au senzori care oferă intervalul dinamic de care am nevoie pentru a face acest lucru.”

(c) Chris Schmid

Chris este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.