La vânătoare cu Sony și Chris Schmid
Chris Schmid este un fotograf profesionist de faună sălbatică și un ambasador Sony, iar în acest articol ne povestește cum au schimbat camerele sale Alpha mirrorless modul în care fotografiază lumea naturală.
Avantajul EVF
„Unul dintre avantajele unui vizor electronic”, spune Chris, „este acela că expunerea pe care o vezi în EVF este aceeași cu cea pe care o obții în imagine.” Chris fotografiază întotdeauna în modul de expunere manuală, astfel că EVF are și un alt avantaj: în condiții dificile de iluminare, nu doar că are control deplin, dar nici nu trebuie să captureze mai multe cadre pentru a fi sigur că obține fotografia perfectă.
Când folosesc vizoarele optice de pe camerele DSLR mai vechi, fotografii adesea nu pot avea siguranța că vor obține fotografia perfectă, ceea ce îi poate determina pe unii dintre ei să renunțe la modul manual, însă, cu EVF, nimic nu este lăsat la voia întâmplării.
„Când fotografiez un subiect iluminat din spate sau care stă în umbră”, spune Chris, „nu am nevoie să realizez mai multe cadre pentru a obține fotografia dorită. Mă pot concentra pe surprinderea momentului.”
Fotografiere silențioasă
„Modul de fotografiere silențioasă oferit de camerele Sony este ideal pentru mine”, ne spune Chris, „deoarece chiar și cel mai mic zgomot al obturatorului poate stârni reacția unui animal.” Liniștea deplină asigură capturarea unei imagini veritabile, naturale, în care surprinzi comportamentul firesc al unui animal.
„Acum un an, fotografiam gorile, iar grație obturatorul silențios, experiența a fost uimitoare. M-am putut bucura de moment fără ca aparatul să scoată niciun sunet. Auzeam doar păsările și vântul, iar sentimentele mele erau neobstrucționate. Era pur și simplu perfect, o adevărată desfătare.”
Calitatea imaginii
„Pentru a fotografia așa cum o fac eu, ai nevoie de un interval dinamic substanțial”, explică Chris „deoarece adesea vreau să surprind mediul unui animal, nu doar un portret insipid. Este uimitor când fac comparația între aparatele meu Sony A9 și Sony A7R III și unele camere chiar și de acum cinci ani. Toate detaliile din zonele evidențiate ale cerului sau din umbrele tufișurilor sunt mult mai ușor de păstrat”
Un alt avantaj al camerelor Alpha pe care Chris se bazează este performanța excepțională a eliminării zgomotului de imagine la niveluri mari ale ISO. El explică:
„Deoarece fotografiez la orele dimineții sau ale serii, adesea trebuie să aleg o setare mare pentru ISO, de 1600 sau chiar mai mare. Este esențial pentru vânătoare și pentru surprinderea comportamentelor care au loc în aceste momente ale zilei.”
Focalizare rapidă și fiabilă
Pentru găsirea și urmărirea subiecților în mișcare sau a celor ascunși de obstacolele din mediu este necesară o focalizare automată rapidă și precisă, deoarece, după cum spune Chris,
„Magia este prezentă preț de doar câteva secunde, iar o reacție rapidă este esențială pentru a o surprinde.”
În cea mai mare parte a timpului, el se bazează pe focalizarea automată continuă cu performanțe dovedite a aparatelor sale Sony A9 și Sony A7R III, folosind modul de urmărire pentru a ține pasul cu un animal și comutând doar sporadic la focalizarea automată individuală când un animal este static și când poate plasa punctul de focalizare pe ochi.
Chiar și funcția de evidențiere a zonelor focalizate joacă un rol în anumite situații:
„Dacă fotografiez, de exemplu, un leu într-un tufiș, frunzele și iarba din fața leului pot deruta focalizarea, deci în astfel de situații pur și simplu comut la funcția de evidențiere a zonelor focalizate din modul manual și pot vedea clar zonele focalizate în EVF. Găsesc ceva special în fiecare situație.”
Chris este un ambasador prin imagini al Sony Europe, iar tu poți vedea mai multe dintre lucrările sale accesând site-ul Sony Alpha Universe.