(c) Alex Păsărelu

Review Sigma 50mm f/1.4 Art, cu Alex Păsărelu

Cu sprijinul F64 am avut ocazia să testez noul Sigma 50mm f/1.4 Art pe montură Sony pe parcursul unei săptămâni destul de încărcate alături de noul Sony A7 Mark III. Am profitat de ocazie și am fotografiat exclusiv cu 50mm o sedință foto conceptuală, parte a proiectului personal “PAD Project” care tratează mai degrabă o problemă socială, depresia și anxietatea. În tot acest timp am testat toate tipurile de focalizare și am încercat să pun deopotrivă aparatul, dar și obiectivul la grea încercare.

Pe întreg parcursul sedinței foto nu am simțit nevoia să folosesc un alt obiectiv, acesta fiind exact ce îmi era necesar pentru a surprinde trăirile personajului. Și asta pentru că sunt de parere că 50mm este focala cea mai potrivită pentru un portret în care fotograful este la distanța ideală pentru a relaționa cu subiectul.

Din punct de vedere tehnic obiectivul Sigma 50mm s-a comportat exemplar, am avut ocazia să-l testez în condiții de lumină bună, dar și în condiții de lumină slabă, la una din nunțile pe care le-am fotografiat.

Mi-a plăcut încă de la început constructia și “sentimentul” pe care îl transmite acest obiectiv. Robustețe, durabilitate, care sunt deja dovedite prin seriile destinate aparatelor DSLR.

La început mi-a parut ușor incomodă lungimea atipică pentru un „Nifty Fifty”, însă deși am trecut-o la punte slabe cred că poate fi cu ușurință transformată într-o proprietate pro prin faptul că reprezinta un grip excelent pentru a susține aparatul pe timpul sedințelor foto. Așa cum știm deja, aparatele mirrorless Sony sunt de dimensiuni reduse și au un grip deficitar, în special persoanelor cu mâna mai mare, iar acest lucru poate fi cu ușurință echilibrat prin gripul oferit de obiectiv.

Adaptorul integrat de Sigma în acest obiectiv are un aspect plăcut. Nu este intruziv și se integrază cu succes în design-ul obiectivului, iar faptul că este integrat, m-a scăpat de faimoasele probleme de comunicare pe care le aveam folosind adaptorul MC11 alături de obiective pe montură Canon. Pe întreg parcursul sedințelor foto realizate nu am observat nicio problemă de comunicare sau scăpare a focusului, totul funcționând așa cum trebuie.

Din punct de vedere optic, obiectivul Sigma 50mm f/1.4 Art vine cu avantaje notabile față de altele care au aceeași distanță focală. Claritatea și rezoluția obținuta cu acest obiectiv este la cel mai înalt nivel, reprezentând o alternativă redutabilă și care merită luată în calcul, mai ales luând în considerare raportul calitate-preț, dacă ar fi să-l comparăm, de exemplu cu Sony 55mm f/1.8 Zeiss și Sony 50mm f/1.4 Zeiss. Apoi comparativ cu variantele mai ieftine de la Samyang 50mm și Sony 50mm, nu există rival din punct de vedere al performanței, sharpness-ului, rapidității focusului și rezoluției imaginilor obținute. Deși știu că nu este corect să îl comparăm cu 50mm f/1.8 sau 55mm f/1.8, acestea reprezintă o alternativă existentă pe piață și ar fi fost nedrept să nu le iau în calcul.

Acum marea întrebare și cea mai mare temere a fotografilor, performanța și precizia sistemului de autofocus folosind acest obiectiv cu aparatele din noua generație Sony.

În proporție de 70-80% din sedințele foto și situațiile în care am fotografiat am folosit funcția „Eye AF” cu care Sony a ridicat destul de abrupt nivelul tehnologiei în cea ce privește aparatele foto de ultimă generație. Nu am observat în niciuna din situațiile în care ochii subiectului erau vizibili ca obiectivul să aibă vreo dificultate în a găsi și a nimeri focusul perfect, plus a-l menține. La distanțe mai mari de 7-8m există deja o provocare, și mai ales în condiții de lumină slabă nu mai nimerim ochiul subiectului pentru AF, dar funcționează ireproșabil funcția de face recognition și focusul se păstreaza pe față. Aproape toate cadrele le-am realizat cu diafragma deschisă la maxim fiindcă Sigma 50mm are un bokeh delicios! Trebuie să recunosc că la acest capitol pe DSLR aveam mari bătăi de cap.  Odată cu funcția Eye AF și obiectivele Sigma pot fi folosite fără griji la diafragme maxime.

În condțtii de lumină slabă, pe timpul nunții fotografiate am tras în mare parte la f/2.8 pentru a separa mai puțin planurile în timpul petrecerii și nu am observat dificultăți în a găsi focusul precis și rapid.

Motorul de focalizare este silențios și nu am remarcat nicio clipă că zgomotul produs de acesta să fie sesizat în situațiile de fotografiere în care m-am aflat.

Puncte forte Sigma 50mm

  • Construția, materialele, durabilitatea și faptul că este robust,
  • Focusul este rapid și precis cu sistemul de AF Sony, inclusiv funcția Eye AF
  • Sharpness-ul este supreior obiectivelor din aceeași plajă de preț,
  • Raport calitate-preț bun.

Puncte slabe Sigma 50mm

  • Greutate mai mare ca a altor obiective din această plajă focală,
  • Lungimea ușor prea mare pentru un “nifty fifty”.

Cam asta a fost impresia mea despre obiectivul Sigma 50mm 1.4 Art pentru Sony, un obiectiv de înaltă calitate, ideal pentru fotografia de portret și nu numai, cu un bokeh plăcut, claritate deosebită, AF performant și care se descurcă bine în lumină scăzută. Sper să te ajute în luarea unei decizii de a investi sau nu în obiective Sigma.

Articol și fotografii de Alex Păsărelu.

[products ids=125040520]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.