Pe 5 octombrie locul pasionaților de arte vizuale a fost alături de noi, în cadrul conferinței PHOTO STORY. Begin your journey!

Pasionații de fotografie, videografie și vlogging au avut ocazia de a întâlni oameni din domeniu, cu care să-și împartă din viziunile și conceptele fotografice, artistice, vizuale, totul pentru a-și duce pasiunea la următorul nivel indiferent că sunt profesioniști sau amatori.

Vezi un rezumat video al evenimentului mai jos:

PHOTO STORY a fost un concept complex în care am îmbinat informația cu practica, noutățile cu experiența, dorința de inedit cu tehnicile clasice. Conferința s-a adresat iubitorilor de imagine și a adus în prim-plan o serie de subiecte actuale, dezbătute de unii dintre cei mai apreciați specialiști din domeniu. N-am întrebat de ce iubim fotografia, am aflat de ce e importantă educația vizuală indiferent de genurile fotografice pe care le abordăm, am povestit despre metaforă și storytelling în imagini, nelăsând la o parte nici lumea magică a imaginilor în mișcare, videografia sau partea de vlogging.

Evenimentul a fost susținut de Panasonic, Sony , Canon și Olympus care au pus la dispoziția pasionaților și aparate pentru testare.

În plus AVON, Coca-Cola, Answear, Calif, Cramele Averești, Cheerup care ne-a pus la dispoziție un photobooth de excepție, AZERO și Salatele Eisberg au fost alături de noi cu bunătăți și surprize, printre care putem enumera și concursuri.

La PHOTO STORY TUI TravelCenter a pus la cale o tombolă. Rosana Popov a câștigat o excursie în Delta Dunării, la Green Village Resort 4* (excursie pentru 2 persoane, 3 nopți de cazare în cameră dublă, mic dejun și transfer cu barca Murighiol – Sfântu Gheorghe – Murighiol incluse, în perioada 23 – 26 octombrie 2017)!

Alex Grecu a moderat toate discuțiile de la PHOTO STORY, iar startul acestora l-a dat Marian Alecsiu, CEO-ul F64 cu câteva cuvinte pentru pasionații de fotografie și cu imortalizarea sălii pline printr-o fotografie,

photo story

(c) Adrian Manea

PHOTO STORY este despre tine, începaăor, entuziast, avansat sau profesionist. Este despre noi, cei pentru care fotografia, videografia și vlogging-ul au devenit un mod de viață.

Acum 16 ani erau 5 pasionați în echipa F64. Astăzi numărăm 150 angajati și tot atâția parteneri. Am ajuns să avem parte de o adevărată comunitate, iar familia F64 n-ar fi însă completă fără cei 500.000 clienți cu care am interacționat de-a lungul timpului. Au contribuit la multe lucruri importante pentru F64. Datorită lor avem acum: cafeneaua, cursurile și serviciul de developare, printre multe altele.

Suntem o echipă creativă care îmbrățișează provocările. Organizăm evenimente cu profesioniști, vrem să facilităm drumul pasionaților spre cunoaștere. Aceasta este misiunea noastră, să fim în sprijinul pasionaților, mai ales celor la început de drum.

Trăim într-o eră revoluționară, ne exprimăm experiențele prin imagini. Nu mai e nimic extraordinar, cu toții avem o cameră în buzunar. În 2016 s-au făcut 1.1 trillione poze, față de anul 2000 numărul a crescut de 15 ori, iar 75% dintre poze sunt realizate cu telefonul. Cu toate acestea, numărul imaginilor făcute cu camera a crescut la rândul său de 3 ori.

Consecința acestei ere este că trăim în viteză și trăim superficial, iar fotografia pastrează o clipă pentru totdeauna. De aceea poate că ar fi bine să vă întrebați în fiecare zi: Am făcut o fotografie memorabilă azi?” spunea Marian.

Dezbaterile pe tema artelor vizuale au început oficial cu Vlad Eftenie alături de care am vorbit despre „De ce iubim fotografia?”

photo story

(c) Adrian Manea

Vlad ne-a mărturisit că fotografia l-a ajutat să evolueze ca om. La început nu ținea discursuri, era timid, nu știa să vorbească în public și vrând să iasă din banal s-a apucat de fotografie și a tot continuat de atunci.

A preferat să nu vorbească despre setările aparatului, ci despre setările personale, care stau la baza alegerii de a seta lucruri mai apoi tehnic, fizic și practic. Ca persoană timidă îi plăcea să descopere lumea, iar fotografia l-a ajutat în acest sens. Acum când iese pe stradă simte cum respiră și nu ar mai pleca. Folosește pretextul călătoriei pentru a avea unde să se întoarcă.

În timpul fotografiei se lasă purtat de o transă deoarece cadrele bune apar atunci când nu gândește, atunci când iese din rațiune și lasă un alt plan invizibil să îl conducă, fără să știe ce va descoperi și asta ne invită și pe noi să facem.

Citește interviul cu Vlad aici.

Mai departe am intrat în sfera DSLR vs mirrorless cu Daniel Chindea la PHOTO STORY.

photo story

(c) Adrian Manea

„Dacă te simți mic și nepregătit singurul loc în care poți să mergi este în sus, în jos nu mai unde. Mi s-a propus mirrorless vs DSLR și mai întâi am spus ‘ok’, apoi m-am îngrozit. M-am îngrozit pentru că niciodată n-am știut în cei 15 ani de când fac fotografie de nuntă prea multe despre camera mea. Nu m-au preocupat noțiunile tehnice.

Dar indiferent de ce genuri fotografice abordezi, este important ca atunci când pui mâna pe un dispozitiv de lucru, să te simți bine cu el sau cel puțin, asta a fost important pentru mine.

Mulți ani am fost pasionat de ideea de echipament mult, voluminos. Eram convins că dacă voi avea un echipament de excepție voi face fotografii mai bune. S-ar putea ca unii dintre voi să treacă prin același lucru, să încercați că cumpărați pricepere din magazinul F64.

Nu cred că este un lucru bun pentru că fotografia ține de noi. Când mi-am dat seama de asta, m-am simțit nevoit să schimb foaia.

În momentul în care fotografiezi oameni, majoritatea încearcă să facă ce se vinde, ce se caută, ce adună multe like-uri, ce e de notorietate. Cei mai mulți imită modele. Luăm ce ni se dă fără să ne gândim uneori dacă ni se potrivește.

Și totuși, ce se vinde? Cred că cel mai bine se vinde spectacolul, show-ul, pentru că impresionează. Asa este și cu fotografia. Foarte mulți fotografi extraordinari, cu substanță, cu emoție, mesaj, cu lucruri de spus altora, nu se vând. Pentru că oamenii în goana asta nebună: casă-serviciu-distracție, nu mai au timp să se gândească cu atenție la lucruri cu sens. Este mult mai ușor să consumi spectacol.

Câți își dedică timp și energie să facă lucruri doar pentru ei? Foarte puțini.

Renunțăm să căutăm ce ne reprezintă și alegem să consumăm ce ni se dă, ce se vinde, reclame, show-uri etc. toți vor să iasă în evidență spunând: ‘Uită-te la mine!’ Dar prea puțini spun ceva cu adevărat.

Oamenii vor să audă retețe, dar rețetele nu există!

Și de aceea nu m-au preocupat setările. Nimeni nu va putea fi într-un moment identic cu al altuia, fie că vorbim de fotografie sau nu.” spunea Daniel.

Citește interviul cu Daniel aici.

După scurta prezentare Panasonic, pauza de masă și networking-ul unde participanții s-au putut bucura de minunatele preparate de la Calif și salatele Eisberg, ne-am întors din nou în sală la dezbaterile despre fotografie, cu Andrei Baciu care a pășit pe scena PHOTO STORY vorbind despre metafora în fotografie.

Dincolo de sonoritatea pretențioasă a titlului, miza prezentării a fost aceea de convinge că dincolo de vizibil se află supravizbilul. Și a dorit să sublinieze ideile celorlalți speakeri cu privire la autenticitate și la faptul că nu există rețete.

„Fotografia este fascinantă pentru că te poate ajuta să devi tu însuți, să te cunoști. Deși sună cumva patetic, pe masură ce trece timpul îmi dau seama că într-adevar așa este. Ce vă spun eu astăzi sunt lucruri care trebuie asimilate personal, trecute prin filtrul fiecăruia, nu luate de-a gata, ci adaptate fiecărui om.

Artistul imatur copiază, cel matur fură, asimilează organic, adaptează, schimbă. În momentul în care doar copiezi de la cel pe care-l admiri devi un epigon.

photo story

(c) Adrian Manea

Și atunci de ce fac fotografii? Autenticitatea este miza. Toți vrem să ne găsim stilul, doar că a spune că 1+1 fac 17 înseamnă originalitate, nu autenticitate. Autenticitatea înseamnă să fii tu însuți, să fii onest.

Ce este metafora? Metafora este o figură de stil întâlnită la nivelul cuvintelor, cum aș putea muta această metaforă în planul vizual? – spunea Andrei.

Citește interviul cu Andrei aici.

După metafore am ajuns să vorbim despre vlogging, alături de Laura Mușuroaea. Vloggerița ne-a povestit despre ce face zi de zi pentru a-și menține pasiunea, dar și despre declinarea conținutului în social media, despre perseverență, despre de ce nu trebuie să te gândești la următorul viral.

photo story

(c) Adrian Manea

Laura se trezește la 6 dimineața zilnic. Merge la sală, apoi filmează, editează, postează, merge la întâlniri, scrie pe blog, face fotografii, merge la evenimente, se ocupă de contabilitate. Toate acestea de una singură.

Probabil că mulți vă întrebați cum reușește. Ei bine, rutina bine stabilită este cheia. Nu este indicat să faci câte puțin din fiecare, însă dacă nu-ți poți aloca o zi de filmare, una de întâlniri, una pentru aspectele financiare etc. măcar să fie o perioadă a zilei.

De exemplu, Laura filmează de dimineață, după care editează. Miercurea are mereu întâlniri, iar evenimentele desigur că sunt spontane, dar niciodată nu renunță la filmări în favoarea lor.

Este foarte important să te folosești eficient de tehnologie oriunde. Este mult mai eficient să faci lucruri și „on the go” având totul în Cloud. Să rămâi legat de laptop sau birou nu este soluția.

Flexibilitatea, organizarea și a avea totul clar în minte sunt cele mai importante. Tot la capitolul organizare este indicat să-ți programezi conținutul pentru a te scuti de impasul „Ce postez azi?”.  Dacă reușești să programezi pentru 2-3 săptămâni, poate chiar o lună, atunci stresul va fi mult mai mic.

Vor apărea și multe lucruri neprevăzute și din acest motiv este important să-ți acorzi și o marjă de eroare. Dar dincolo de toate, cel mai important este să știi și când să te relaxezi. Atunci te reîncarci, atunci îți revin ideile.

Citește interviul cu Laura aici.

Ultimul speaker de la PHOTO STORY a fost Ambasadorul Panasonic Nick Driftwood.

photo story

(c) Adrian Manea

Nick Driftwood este un artist vizual și videograf pasionat de a împărtăși și celebra capacitățile tehnologiei din domeniu. A fost prezent și la radio, la televizor, teatru și în cinematografie pe parcursul carierei sale.

A creat ”The First Raindrop” pentru White Night Brighton 2011 care a fost proiectat în centrul orașului cu o coloană sonoră originală, compusă alături de Kevin Matthews. În același an a colaborat cu Martyn Ware pentru „West Street Story” – un eveniment live care a fost premiat. Ambele proiecte au fost filmate din mână cu camere Panasonic GH5.

Nick a devenit fascinat de a testa limitele micilor aparate mirrorless și astfel și-a dedicat următorii ani creând o serie unde a pus la încercare și analizat din plin: calitatea imaginii, expunerea, gamma, tonurile pielii, moire și dynamic range, iar apoi a oferit gratuit soluțiile și ideile acumulate, online.

După ce a câștigat premiul BAFTA cu documentarul „The Great Zacuto Shootout 2012”, a fost invitat să devină Ambasador Panasonic. Nick tocmai ce a terminat un tur în Marea Britanie al festivalelor de film cu opera experimentală „ROAD” care subliniază relația dintre libertate și tehnologie.

Despre toate experiențele în materie de videografie, fotografie, sfaturi utile și experiențe ne-a povestit Nick la PHOTO STORY.

După sesiunea Q&A cu Nick participanții au fost invitați la o ultimă sesiune de networking, distracție cu photobooth-ul de la Cheerup sau testarea de echipament, înainte de desemnarea câștigătorului tombolei TUI Travel.

Pe scurt, cam așa a decurs Conferința F64 PHOTO STORY. Begin your Journey.

Vezi mai multe fotografii de la PHOTO STORY

Tu cum te-ai distrat la conferința PHOTO STORY ? Lasă-ne un comentariu!