Folosirea camerei și a obiectivelor în avantajul dvs. atunci când fotografiați portrete
- F64
- 5minutes read
Cu un istoric bogat în fotografia documentară și de reportaj pentru ziarele italiene, Maki Galimberti abordează portretul dintr-o perspectivă diferită față de majoritatea fotografilor. De-a lungul anilor, fotografiind pentru titluri precum ediția italiană a Vanity Fair, el a dezvoltat câteva moduri de lucru interesante.
Cu toate că distanța focală tradițională pentru fotografierea portretelor este de obicei cea a unui obiectiv de 135mm sau 85mm, obiectivul preferat de Maki pentru portretele sale este, de fapt, Sony FE 24-70mm f/2.8 GM, pe care îl atașează la camera sa de nădejde Sony Alpha 7R III.
Când trebuie să facă trecerea de la fotografierea într-un mediu de studio la o sesiune de fotografiere la fața locului, dimensiunea, greutatea camerei Alpha 7R III și flexibilitatea oferită de obiectivul FE 24-70mm f/2.8 GM îi oferă libertatea de a se deplasa cu ușurință.
„Obiectivul Sony FE 24-70mm f/2.8 GM îmi permite să modific rapid cadrul, lucru care este atât de important pentru mine”, spune Maki. „Mai ales atunci când lucrez cu un subiect în mișcare.”
Cu toate acestea, Maki a mers și mai departe cu sfidarea tradiției.
„M-am îndrăgostit de obiectivul Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS”, ne-a spus Maki. „Cu un obiectiv de 85mm trebuie să fiți destul de aproape de subiect, dar cu distanțe focale mai mari puteți păstra distanța și puteți crea imagini cu adevărat inedite.”
Utilizarea teleobiectivului oferă o oarecare separare între fotograf și subiect. Rezultatul este un subiect care se comportă foarte diferit, care nu reacționează la faptul că are un fotograf care stă la câțiva metri distanță, îndreptând spre el o cameră și un obiectiv.
La sfărâmarea peretelui dintre fotograf și subiect contribuie și funcția de focalizare automată a ochilor. Maki folosește această funcție pe camera Alpha 7R III pentru a se „asigura că ochii sunt perfect clari de fiecare dată. Nu mă mai gândesc la focalizare, deoarece nu mai este cazul, iar acest lucru îmi permite să mă concentrez asupra relației mele cu subiectul.”
Toate aceste mici moduri de a folosi camera Sony α7R III și obiectivele, explică Maki, îl ajută să creeze diferitele componente ale meniului său unic de imagini.
„Ca fotograf de portrete editoriale pentru reviste, trebuie să fii capabil să prepari diverse rețete”, ne spune el. „Ceea ce vreau să spun este că, în cadrul aceleiași reviste, cu același subiect, sunt necesare diferite tipuri de portrete, așa că trebuie să știți cum să le faceți pe toate. Α7R III îmi oferă instrumentele de care am nevoie pentru acest lucru și îmi permite să mă concentrez exclusiv pe relația mea cu subiectul, ceea ce duce în cele din urmă la cele mai bune imagini.”
Maki este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe din lucrările sale accesând această adresă.