Cu sinceritate la cameră – În culise cu Christofe Brachet
- F64
- 6minutes read
„Capacitățile de fotografiere silențioasă ale echipamentului meu Alpha sunt vitale pentru proiectele mele”, ne spune Christophe, „deoarece este foarte important să nu distrag atenția nimănui pe platou sau să produc sunete care pot fi înregistrate de un microfon. În cazul meu, îmi permite să surprind cele mai naturale momente, ceea ce reprezintă până la urmă motivul pentru care mă aflu aici!”
După cum vă puteți imagina, să lucrezi pe un platou de filmare poate fi complicat. Se petrec multe lucruri în jurul scenei principale care este filmată, ceea ce îl poate forța deseori pe Christophe să lucreze în spații închise. Unul dintre avantajele camerelor sale mirrorless Alpha față de DSLR îl reprezintă dimensiunile mai reduse ale camerei, precum și ecranul rabatabil, ceea ce îi permite lui Christophe să găsească cu ușurință un unghi potrivit atunci când spațiul este limitat.
În majoritatea timpului, Christophe fotografiază în modul RAW și JPEG, dar în general utilizează imaginile JPEG direct de pe cameră. „De obicei, înregistrez toate imaginile alb-negru în timp real pe cameră”, explică el, „utilizând efectul alb-negru cu contrast ridicat. Îmi place ideea creării unei imagini frumoase, pe care să o pot utiliza apoi direct de pe cameră fără a fi nevoit să o editez”. Desigur, aici utilizează din nou ecranul posterior și vizorul, ceea ce îi oferă lui Christophe posibilitatea de a se asigura că expunerea este exact așa cum și-o dorește chiar înainte de a apăsa pe obturator.
Christophe are o serie de corpuri de cameră Alpha pe care le utilizează pe platou, inclusiv seria α9. Atunci când majoritatea lumii se gândește la această serie, o consideră o cameră cu înregistrare rapidă pentru acțiune și sport. Pentru Christophe, această viteză este utilizată pentru a se asigura că se poate concentra asupra compoziției și a ceea ce se petrece în fața lui. „Viteza de focalizare este importantă pentru mine. De obicei, fotografiez cu diafragme foarte mari, așa că trebuie să mă asigur că obțin o focalizare perfectă a ochilor subiectului. Deoarece utilizez funcția de focalizare automată pe ochi, pot fotografia cu o profunzime redusă a câmpului vizual, știind că ochii vor fi perfect clari în fiecare imagine.”
În sfârșit, este vorba despre gama de obiective, cu o varietate de obiective cu zoom și cu distanță focală fixă în geanta pentru cameră a lui Christophe. Sony FE de 24 mm f/1,4 G Master, FE de 35 mm f/1,8 și FE de 55 mm f/1,8 ZA sunt obiectivele sale preferate. Însă preferatul absolut este obiectivul FE de 135 mm f/1,8 G Master. „În opinia mea”, spune Christophe, „din punct de vedere optic este cel mai bun obiectiv, care realizează imagini excepțional de detaliate, cu focalizare automată rapidă și silențioasă”.