Mike Will – Folosirea obiectivelor superangulare în arhitectură
- F64
- 5minutes read
Mike Will explică modul în care folosește un obiectiv superangular pentru a surprinde dramatismul arhitecturii unui oraș pe timp de noapte.
„Nu cred că folosirea unui obiectiv superangular poate fi catalogată drept trișat”, explică Mike Will. Fotograful a adunat un număr uriaș de urmăritori pe Instagram grație fotografiilor sale nocturne ale clădirilor și arhitecturii din întreaga lume, pe care le folosește adesea ca fundal pentru imaginile sale impresionante de portret.
„La început, aveam doar un obiectiv de 35 mm”, spune el, „și am învățat cum să fotografiez totul doar cu acel obiectiv. Faptul că am început cu acea distanță focală mi-a dat posibilitatea să aprofundez cunoștințele despre obiectivele și distanțele focale cele mai potrivite pentru o anumită scenă.”
Atracția unui obiectiv superangular, cum este obiectivul Sony G Master cu FE de 12-24 mm, f/2,8, este ușor de observat. Câmpul vizual permite fotografilor să surprindă imensa întindere a scenei din fața lor și să exagereze lucrurile care se află direct în fața obiectivului, pe măsură ce fundalul dispare, cufundându-se în uriașa scenă. Drept urmare, aceste obiective pot crea imagini care trezesc simțurile și care surprind pe deplin farmecul unei locații.
O astfel de ocazie pentru Mike a fost când se afla la Times Square, New York, la începutul acestui an. Privea în sus și în jurul clădirilor și a luminilor de neon care se înălțau deasupra lui și știa imediat ce obiectiv și ce distanță focală să folosească pentru a surprinde imensitatea pe care o vedea și o experimenta. „De obicei, când fotografiez un oraș, păstrez un obiectiv cu zoom de 12-24 mm pe aparatul Sony Alpha 7R III. Am realizat imaginea din Times Square cu obiectivul G cu FE de 12-24 mm, f/4”, își amintește el, „dar recent am primit noul obiectiv G Master cu FE de 12-24 mm, f/2,8. Când m-am uitat prin vizorul electronic cu obiectivul setat la 12 mm, am văzut toate liniile clădirii, care duceau direct către blocul de semafoare din centrul cadrului. Imaginea rezultată este una dintre fotografiile mele preferate de anul acesta.”
O astfel de putere de a transforma o scenă obișnuită în ceva extraordinar nu este pur întâmplătoare; fotograful trebuie în continuare să folosească cu înțelepciune un obiectiv superangular pentru a reflecta propria viziune asupra lumii. Mike are o geantă plină cu obiective, pentru a se putea adapta la toate situațiile de fotografiere. „Sunt de acord că obiectivele superangulare nu ar trebui să fie utilizate tot timpul. Trebuie să știi când să le folosești și când să le păstrezi în geantă.”
Mike este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă.