(c) Horia Stan

14 zile cu Fujifilm X-Pro 3

“Cum ar fi să petreci mai puțin timp alegându-ți aparatul și obiectivul și mai mult lăsându-ți imaginația să zboare?” Ca fotograf profesionist, mi-am pus întrebarea aceasta de multe ori.

Zi de zi, folosesc o gamă largă de aparatură – camere foto, obiective grele, blitz-uri, lumini continue etc. – și, recunosc, am obosit. Nu am obosit din cauza nevoii continue de creativitate, nu m-au epuizat deadline-urile sau proiectele, ci am obosit de la alegerile pe care trebuie să le fac în fiecare clipă și care simt că mă distrag de la partea creativă, frumoasă a meseriei mele. Când am început fotografia profesională, am avut perioade în care mă întrebam în continuu dacă folosesc aparatul potrivit, dacă ar trebui sa aleg altceva și, dacă da, ce brand, ce obiectiv etc. Ulterior, când lucrurile îmi erau mai clare, colegi proaspăt intrați în breaslă mă întrebau același lucru, iar eu rămâneam pe gânduri, pregătindu-mi răspunsul, care nu părea niciodata a fi “cel corect”. Cu atât de multe opțiuni la dispoziție, nici nu putea fi.

Pentru a face, însă, un experiment, mi-am propus să fac o singură hotărâre și să aleg o cameră versatilă, ușoară, pe care o pot lua cu mine peste tot, timp de câteva săptămâni. Mi-am analizat opțiunile și am mers pe Fujifilm X-Pro3 și obiectivul Fujifilm 35 mm/2 WR XF. Știam că, astfel, eliberându-mă de restul deciziilor, îmi voi putea canaliza energia spre a fi creativ, a găsi soluții și a face shootinguri așa cum îmi doream! Pentru a vă arăta cum a mers experimentul meu, vă voi purta într-o călătorie prin imagini, arătându-vă cum mi-am petrecut cele 14 zile cu Fujifilm X-Pro3, în situații și contexte total diferite, trecând la fotografia de eveniment, la cea de food, de la portrete, la peisaje nocturne.

Pentru a simplifica și mai mult lucrurile, am folosit doar două dintre simulările de film: Fujifilm Chrome pentru color și Acros pentru alb-negru.

Fujifilm X-Pro3 este una dintre puținele camere ale cărei jpeguri arată foarte bine din start. Dacă vreți să mai puneți puțină sare direct din dispozitiv, puteți folosi meniul rapid pentru a face mici ajustări de contrast și umbre sau zonele luminate. Eu am optat ca pentru unele fotografii să fac o serie de reglaje minore, fără a le mai trece prin post-producție, așa că veți vedea în galerie fotografiile în format .jpeg, exact așa cum au ieșit din Fujifilm X-Pro3.

Fujifilm X-Pro3 are un ecran rabatabil, care nu îți permite să vezi imaginile atunci când este închis, intrucât, pe spate, îți afișează doar simularea de film. Bineînțeles, acest lucru aduce cu sine atât avantaje, cât și dezavantaje:

  • PROs: nu se mai murdărește, are mai puține șanse să se strice și, în plus, își păstrează dimensiunile mici, care fac camera mai puțin intimidantă.
  • CONs: trebuie să îl rabatezi, pentru a te uita la imagine, dar, pe de altă parte, nu ai nevoie să faci acest lucru, deoarece poți vedea imaginile realizate în ocularul hibrid.

Setările camerei sunt oarecum intuitive, asemănătoare, aș spune, cu cele ale unei camere pe film. Îmi plac. Personal, pentru că am fost în locuri care nu erau foarte bine iluminate, am folosit inelul pentru diafragma în poziția F2, și nu l-am mutat de cele mai multe ori.

În galerie, veți vedea o serie de fotografii din contexte diferite, realizate cu Fujifilm X-Pro3, pe parcursul experimentului meu: noaptea, la o plimbare cu motocicleta, în culisele unui show de modă Rhea Costa, la Arad Fashion Days, unde am surprins pregătirile, la expoziția de fotografie “Horizon Tales”, semnată Cornel Lazia și la expoziția mea “Creatio ex Nihilo”, unde, într-un spatiu neconvențional (Seat-Porche București Nord), pe muzică de vinil, la un pahar de vin, am expus printuri mari de 60×80 cm, realizate la F64.

Ce m-a învățat experimentul meu?

Că atunci când ai o singură cameră foto bună și versatilă, cu un obiectiv potrivit, poți descoperi perspective și cadre care, poate, nu ți-ar fi venit în minte, atunci când treci prin haosul alegerilor. Așa că sfătuiesc să încercați și voi, mai ales dacă sunteți începători și vreți să vă dezvoltați tehnica, pentru că veți elimina problema alegerii obiectivului și vă veți folosi timpul pentru a obține maximum din cadrele trase.


Articol și fotografii de Horia Stan

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.