Chris Schmid – Cameră și echipament pentru fotografierea faunei sălbatice
Când ai la dispoziție doar câteva secunde pentru a realiza o fotografie, este important ca aparatul să fie configurat și gata de acțiune. Fotograful pasionat de fauna sălbatică Chris Schmid oferă câteva indicații despre modul în care își pregătește echipamentul pentru a surprinde imagini incredibile ale animalelor.
Limitați opțiunile
Chris are norocul de a avea o cameră Sony α9 și încă două camere Sony α7R III, dar își limitează opțiunile la un singur obiectiv pentru fiecare cameră, iar fiecare are o sarcină specifică. „Realizez circa 75% dintre imagini cu camera Sony α9 și cu obiectivul FE 400mm f/2.8 GM, uneori cu teleconvertorul de 1,4x. Pe camerele α7R III am obiectivele FE 70-200mm f/2.8 GM și FE 24-105mm f/4 G. Asta este tot, nu port niciun alt obiectiv în geantă.”
Există două motive pentru care Chris nu ia cu el o mulțime de obiective cu distanță focală fixă. Primul este greutatea, iar cel de-al doilea este dorința de a limita opțiunile legate de obiectiv. „Mulți oameni au rucsaci plini cu obiective”, explică el, „dar cred că atunci când ai prea multe obiective, decizia legată de obiectivul potrivit devine mai grea și poți ajunge să petreci prea mult timp gândindu-te ce obiectiv să folosești sau să schimbi obiectivele, decât să surprinzi imaginea.”
Fii întotdeauna flexibil
Agilitatea este importantă, iar în ciuda faptului că folosește obiective de 400 mm, cu f/2.8, Chris nu apelează la trepied sau monopied. În schimb, atunci când fotografiază manual, folosește funcția de stabilizare optică SteadyShot a camerei. Acest lucru îi oferă flexibilitatea de a rămâne mobil și de a fotografia aproape de pământ atunci când realizează superbele portrete ale animalelor.
Deși Chris preferă să folosească vizorul electronic, există momente în care capacitatea de a fotografia foarte aproape de sol cu ecranul din spate rabatat poate fi utilă pentru surprinderea unei imagini dintr-o perspectivă ușor diferită.
Preluați controlul asupra camerei
Cu toate că se bazează pe funcții precum urmărirea rapidă cu focalizare automată a camerei Sony α9, lui Chris îi place să controleze toate aspectele legate de expunerea imaginii prin fotografierea în modul de expunere manuală. „Am tendința de a fotografia exclusiv în modul de expunere manuală”, ne spune el, „pentru că am în minte imaginea pe care vreau să o surprind, chiar înainte de a duce ochiul spre vizor.” Ulterior, Chris reglează expunerea pentru a obține imaginea pe care o avea în minte. Lucrând în acest fel, spune Chris, poți face progrese importante, pentru că știi exact ce vrei să obții.
Folosiți vizorul electronic pentru a obține maximum de la imagini
Cu stil de fotografiere care presupune ca imaginile finale să fie cât mai apropiate de cele imaginate, este un avantaj pentru Chris să poate vizualiza clar imaginile prin vizorul electronic al aparatelor α9 și α7R III. „Încerc să obțin expunerea și imaginea cât mai apropiate de ceea ce-mi doresc”, explică el. „Totuși, am tendința de a acorda prioritate zonelor luminoase, știind că pot subexpune imaginea pentru a obține un cer minunat, iar apoi încerc să recuperez cât mai multe detalii din umbre atunci când editez imaginea brută. Atât α9, cât și α7R III au senzori care oferă intervalul dinamic de care am nevoie pentru a face acest lucru.”
Chris este un ambasador prin imagini al Sony Europe și puteți vedea mai multe lucrări ale acestuia la această adresă.