Arbori Bătrâni – Conferințe și expoziție

Sâmbătă, 9 februarie 2019, începând cu ora 16:00, te invităm la o serie conferințe dedicate expoziției Arbori Bătrâni. Să fie întuneric, da’ să fie lumină! Evenimentul este organizat de Florin Ghenade și Galeria Posibilă 🌳

Care arbori, ce expoziție? Nu, nu sunt arborii căzuți în neștire prin București, ci unii pe care Florin i-a căutat prin țară timp de 6 ani, i-a documentat și fotografiat – pe întuneric, în peisajul lor natural, iar pe lumină a întâlnit comunitatea din jurul acestora, printre care și un tânăr cioban ale cărui vorbe așază subtitlul expoziției: Să fie întuneric, da’ să fie lumină! Acum expoziția poate fi vizitată la Muzeul Național al Țăranului Român, până pe 10 martie.

În cadrul conferințelor de sâmbătă, galeristul Matei Câlția, fotograful Florin Ghenade, curatorul Alexandra Manole și omul de comunicare Corina Bordeianu vor analiza proiectul din perspectiva organizatorilor și vor pune în lumină partea nevăzută a expoziției și procesul din spatele realizării și promovării ei.

Program:

  • 16:00–17:00 Matei Câlția Peisaj la Galeria Posibilă
  • 17:00–18:00 Florin Ghenade Artist talk
  • 18:00–19:00 Alexandra Manole Expoziție. Experiența vizitatorului
  • 19:00–20:00 Corina Bordeianu Expoziția Arbori bătrâni în Social Media

Arbori bătrâni

Mai multe informații despre eveniment:

Galeria Posibilă și Muzeul Național al Țăranului Român organizează o nouă serie de conferințe dedicate expoziției Arbori Bătrâni. Evenimentul va fi deschis la Sala Tancred Bănățeanu. Galeristul Matei Câlția, fotograful Florin Ghenade, curatorul Alexandra Manole și omul de comunicare Corina Bordeianu vor analiza proiectul din perspectiva organizatorilor și vor pune în lumină partea nevăzută a expoziției și procesul din spatele realizării și promovării lui.

Matei Câlția – Peisaj la Galeria Posibilă

Acum mai bine de 20 de ani, când eram student la arte, subiectul peisajului nu era unul care să freamăte de contemporaneitate, natura vie (nu mai zic de cea statică) erau lucruri care nu emoționau. Contextul social, atitudinea socială, reacția politică-polemică erau lucrurile de primă mână în ce privea discursul artistic. Am susținut licența, atunci cu o instalație ironic-arhivistică care repertoria Animalus Urbanus, creând o falsă taxonomie pentru Teddy Bear, McChicken, ori Broasca strivită de asfalt. De copil m-au uimit, nu grija elvețienilor care fac tunele pe sub șosea pentru a permite broaștelor să migreze pentru împerechere, ci grobianismul celor care consideră asta o năstrușnicie prostească. Încet, încet, fără un plan, în programul galeriei s-a insinuat această privire către peisaj, de la peisajele picturale ale lui Nicu Ilfoveanu la marea tragică a lui Matei Bejenaru, îmi amintesc chiar că i-am propus o carte cu peisaje și lui Dan Perjovschi. Apoi am început să descifrez mesajele ascunse în dealurile lui Ștefan Câlția sau în Peisajele Temporare al lui Bogdan Bordeianu, iar proiecte precum Înapoi la Izvoare, RAPI, Nu îmi place numai marea, dar și muntele! mi-au permis să duc mai departe acest plan. Voi povesti despre toate acestea și mai ales voi povesti de ce consider important să înțelegem peisajul în care trăim.

Florin Ghenade – Artist Talk

La 6 ani de la primele imagini și la 3 ani de la începutul colaborării cu Galeria Posibilă, Arbori Bătrâni/Să fie întuneric, da’ să fie lumină, a ajuns un proiect cu multe unghiuri de citire, cu o suprafață texturată de informații și materiale (imagini, video, sunete, biblioteca de literatură conexă etc).
Însă, ce se întâmplă dacă dăm Cezarului ce i se cuvine, respectiv ce se întâmplă dacă epuizăm sau îndepărtăm straturile de informație de pe trunchiul imaginilor, dacă dăm antropologiei ce-i al antropologiei, biologiei ce-i al biologiei, istoriei ce-i al istoriei, ecologiei ce-i al ecologiei? Ce se întâmplă dacă desprindem și dimensiunea curatorială ca un demers de sine stătător?
Ce-i rămâne autorului, ca motivație, ca artist? Sunt aceste narațiuni indispensabile sau rămâne ceva de sine stătător?

Alexandra Manole – Experiența vizitatorului

Felul în care construim expozițiile și felul în care ele ajung la vizitator devine din ce în ce mai puțin static, iar lucrările expuse se construiesc, prin relațiile propuse, într-o narațiune. Aceasta ne determină nu doar vizitarea, parcurgerea spațiului, ci înțelegerea lucrărilor și a intențiilor curatoriale, a mesajului care se transmite în urma acestei întâlniri. Într-un fel, expoziția devine un spațiu de cunoaștere, de cercetare, de experimentare și învățare. Așa cum putem gândi prin intermediul artei, tot așa putem gândi prin intermediul expoziției. Acolo suntem invitați să creăm legături între lucrări, să citim, să observăm, să înțelegem concepte și să intrăm într-o anumită stare. Prezentarea propune câteva astfel de experiențe de vizitare prin alăturări atipice de lucrări, prin reconstrucția spațiului, prin alăturări de subiecte și spații imersive. În final, cum menționează curatorul Okwui Enwezor, „expoziția e ceva ce ar trebui să fie comprehensiv și plăcut”.

Corina Bordeianu – Expoziția Arbori Bătrâni în Social Media

Lucrez în comunicare în social media de peste 10 ani de zile, ultimii doi petrecându-mi timpul liber cu gândul la comunicarea din mediul cultural. Am colaborat alături de Galeria Posibilă anul trecut pentru expoziția Ștefan Câlția. Obiecte Grăitoare – și anul acesta am ajutat la dezvoltarea campaniei de comunicare a expoziției Arbori Bătrâni. Să fie întuneric, da’ să fie lumină! În tot acest timp am adunat multe observații despre diferențele între comunicarea comercială și cea culturală. În ambele domenii lucram cu limite de comunicare, limite impuse de platformele de socializare, cum ar fi atenția redusă, formatele diferite sau faptul că oamenii nu urmăresc cu sunet. Sunt însă câteva reguli care sunt specifice pentru mediul cultural, pe care le-am descoperit prin proiectele Arbori Bătrâni. Să fie întuneric, da’ să fie lumină! și Ștefan Câlția. Obiecte Grăitoare.

Dacă ți-a stârnit măcar puțin curiozitatea, pe 9 februarie, la Clubul Țăranului din incinta Muzeului Național al Țăranului Român vei avea ocazia să afli mai multe despre  copaci, fotografie și cultură.

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.