Alături de Sony, Chris Raphael este mereu pe platouri
Viața fotografului de pe platouri de filmare Chris Raphael este mereu în schimbare. Într-o zi fotografiază o scenă cu urmăriri de mașini în deșertul african, a doua zi ar putea fi vorba despre un schimb de focuri în metroul din Paris. Ce nu se schimbă este aparatul foto ales. Chris lucrează cu trei modele Sony A7R III, cu ajutorul cărora este pregătit pentru orice. Iată de ce:
Direct la țintă
Producția TV și de film se mișcă rapid, astfel că fotograful trebuie să fie pregătit pentru orice situație. Aparatul A7R III îl ajută cu setări de memorie, accesate prin tastele 1, 2 și 3 de pe selectorul de mod. Chris le utilizează pentru a se adapta rapid schimbării subiectului:
„Deoarece am setări salvate în aparatul foto, știu că pot comuta rapid de la cele utilizate în condiții de lumină puternică la ceva adecvat unui mic studio întunecat iluminat de o lampă cu tungsten sau chiar pentru panoramare cu un obturator lent”.
Liniște pe platou
Atunci când fotografiază în timp ce rulează camerele, fotografii de platou trebuie să fie invizibili și inaudibili.
„Nimic din ce faci nu trebuie să-i distragă pe actori sau pe alți artiști care lucrează”, spune Chris, „așadar, odată cu modelul A7R III, una dintre îmbunătățirile majore a fost fotografierea silențioasă și ecranul rabatabil. Aceste funcții mă ajută să mă ascund în spatele camerei principale și să fotografiez fără să mă uit prin obiectiv, astfel că ies din câmpul vizual al actorului și nu scot un sunet”.
Obiective rapide
„Majoritatea platourilor de filmare din studiouri sunt foarte întunecate, așa cum le place deseori cineaștilor de astăzi”, spune Chris, „astfel că trebuie să lucrez cu setări de sensibilitate ridicată precum ISO 4000 sau 5000, dacă este o scenă importantă, și cu obiective rapide”. Din fericire, modelul Sony A7R III asigură niveluri scăzute de zgomot la setări ISO mai ridicate, iar în numărul tot mai mare de obiective Sony E Mount se găsesc obiective cu diafragmă rapidă, precum modelele de 35 mm la f/1.8, 55 mm la f/1.8, 85 mm la f/1.8 și 24-70 mm la f/2.8 din trusa lui Chris.
Focalizare rapidă
Focalizarea clară, exactă și silențioasă este, la rândul său, vitală pentru fotografii de platou, în special când lucrează în condiții de lumină scăzută. Dar cu focalizarea automată hibridă a modelului Sony A7R III, este extrem de ușor să fixați și să mențineți subiectul în focalizare. „Capacitățile sale AF sunt uimitoare”, spune Chris, „iar acest lucru este vital, deoarece nu vei mai avea o a doua șansă. Când lucrez cu diafragme foarte largi, focalizarea cu funcția Detectare ochi intră în acțiune. În trecut, aș fi realizat 10 cadre și doar patru clare, acum sunt 8 sau 9 ori chiar toate.”
Chris mai spune:
„la orice proiect, poate fi o combinație de scene cu lumină scăzută, acțiune, portrete și peisaje, iar aparatul foto îți permite să te adaptezi mai rapid și să eviți cadrele pierdute, ceea ce este crucial. Compania producătoare de film cheltuie milioane de dolari și nu poate derula totul înapoi doar pentru că tu te uitai la aparatul foto. Este necesar să știi ce obiectiv sau ce viteză a obturatorului trebuie să folosești și să fii pregătit. Nu ai timp să dai greș!”.