Fotografia automotive în lumina naturală
- F64
- 8minutes read
Fac fotografie din 2013 ( vorbesc aici despre anul în care am început să merg la cursuri, seminarii, workshop-uri, am început să investesc în aparatură ca mai apoi să urmeze premii, expoziții personale sau colective la care am luat parte – la nivel national și internațional – și la o perioadă nu foarte lungă de timp, după, au început să apara si joburile, iar astăzi să mă pot numi fotograf profesionist; atenție, termenul precizat înseamnă că ăsta îmi e job-ul și nicidecum faptul că m-aș plasa de unul singur la un nivel avansat.
Da, mă numesc, de obicei, fotograf de travel și peisaj, iar fotografiile de acest tip predomină în portofoliul meu.
Chiar înainte de fotografie, tot ce ține de mașini reprezintă o mare pasiune de-a mea încă de cand eram foarte mic. De la primul contact vizual până la ce se ascunde sub capotă, date tehnice, istoria modelului și a design-ului său viziunea producatorului pentru un anumit model.
Surprinzator poate, de când fac fotografie, am acoperit din pură pasiune sau chiar și prin job-uri multe categorii: fotografie de travel și peisaj, fotografie de portret, produs, culinară, eveniment, nuntă, sport sau corporate, mai puțin fotografia automotive. De ce? Nu știu!
Fără a-mi face vreun plan să pornesc în acest tip de fotografie, acum aproximativ un an am fost nevoit pentru o colaborare de tip barter să fotografiez câteva mașini în cadrul unei ture foto organizate de mine, ca mai apoi, la o scurtă perioadă, să plec într-un press trip organizat de un brand auto unde aveam să câștig un concurs din cadrul excursiei pentru cea mai bună fotografie automotive cu modelele respective. Acest lucru, practic, feedback-ul foarte bun venit din partea primilor colaboratori pe parte auto, m-a facut să încep “călătoria” în acest tip de fotografie.
Apoi, “împins de la spate” cu echipament și nu numai de către bunii mei prieteni, F64, am început să fac din ce în ce mai des acest tip de fotografie pana în momentul actual când am început să colaborez și să am job-uri pentru unele dintre cele mai importante brand-uri auto.
Am început singur, fară asistent, fără echipa, fără lumină artificială, eu și lumina naturală îmbinând, inițial, fotografia de peisaj cu fotografia automotive. De lumina artificială am fugit foarte mult timp, iar în ultimul timp am început să apelez și la ea din diferite motive. Cu toate acestea, sunt adeptul luminii naturale și poate uneori alături de o blendă, sau încă o sursă, dar toate fotografiile pe care le vedeți aici sunt în lumina naturală ( cu excepția câtorva fotografii făcute noaptea unde m-am ajutat și de iluminarea din locatie ). Da, recunosc, am fugit de lumina artificială și din cauza faptului că nu știam foarte bine cum să o folosesc, dar din dorința de a nu mă opri din evoluție, am început să învăț și despre lumina artificială și cu siguranță, în viitor, voi avea și fotografii cu lumină preponderent artificială.
Îmi place foarte mult să mă folosesc de locații care să fie în legatură cu mașina fotografiată, atât cromatic cât și ca zone ( urban sau montan, de exemplu ), iar de curând am început să fotografiez mașinile și în interactiune cu un model, sau, când nu am avut și am considerat necesar, am folosit trepiedul și am devenit eu modelul.
Fotografiile din acest articol ( cu excepția câtorva, făcute cu Mavic 2 Pro ) sunt făcute exclusiv cu aparatură Canon împreună cu, de cele mai multe ori, Sigma 35 ART 1.4 și filtru de polarizare, musai!