Vlogging Tips – 5 sfaturi utile pentru a avea vizibilitate pe Youtube

Postat de: Asociatia Exposure Asociatia Exposure

Ești vlogger începător sau pasionat de video la început de drum? Acest articol este pentru tine!

YouTube se bucură și în România de o popularitate foarte crescută, mai ales în randul nativilor digitali, dar nu numai. Cele mai vizionate categorii de conținut pe YouTube sunt cele legate de activitatea vloggerilor și cele dedicate muzicii.

Iar un lucru clar nu poate fi negat: video marketing-ul a fost în creștere în ultimii ani pretutindeni în lume, fiind tot mai popular și accesibil pentru branduri, artiști de toate felurile, vloggeri ș.a.m.d, estimându-se că oamenii petrec un miliard de ore pe zi vizionând videoclipuri pe platforma YouTube. Deseori denumit “al doilea motor de căutare” (după Google , desigur), YouTube te poate ajuta să găsești rapid conținutul și să primești recomandări cu ce te interesează/lucruri care îți sunt utile. Astfel, oricine își deschide un canal de YouTube, va dori ca acesta să crească rapid și să ajungă organic cu materialele postate la publicul țintă.

Tocmai din acest motiv, ți-am pregătit mai jos o serie de trucuri și moduri eficiente prin care îți poți dezvolta propriul canal de YouTube!

1. Mare atenție la SEO!

SEO (Search Engine Optimization) este responsabil de vizibilitatea ta în motoarele de căutare iar YouTube este al doilea mare motor de căutare, după Google.

Cum devii mai ușor de găsit pe Youtube?
Pentru a putea fi găsiți ușor în căutări, titlul și descrierea videoclipului sunt esențiale.

Titlul videoclipului: să fie de preferat unic, concis, să atragă atenția. Pentru asta trebuie să îl facem ușor de citit, să se potrivească cu videoclipul. Ideal, conține până la 45 de caractere (pentru că Youtube are nevoie de titlu ca utilizatorii să poată descoperi în bara de search videoclipul atunci când caută ceva) și identifică tipul de conținut (ex: tutorial, vlog etc.). Toate acestea îl vor face să urce în ierarhia rezultatelor căutărilor și să fie, astfel, mai ușor de descoperit de către utilizatori.

Descrierea videoclipului: să fie scurtă, ideal să răspundă la întrebarea „la ce mă uit?”. Asta îi va ajuta pe cei care se uită la conținut să înțeleagă mai bine care îi este scopul. În descriere se poate insera inclusiv o întrebare pentru a încuraja interacțiunea cu publicul.
Ar fi bine să includă (acolo unde este cazul) o parte de link-uri importante sau direcții pentru următorii pași.

Un rol important îl joacă și imaginea de thumbnail. Thumbnail-ul este acea fotografie care apare până la accesarea propriu-zisă a videoclipului.

Câteva idei pentru un thumbnail bun:

  • trebuie folosită o imagine unică care descrie cu acuratețe subiectul videoclipului și atrage click-uri;
  • nu trebuie să genereze confuzie, ci să dea un indiciu utilizatorilor despre ce urmează să urmărească;
  • stilul grafic ar trebui să fie ușor de identificat și de reținut;
  • imaginile ar trebui încărcate la o rezoluție cât mai bună pentru că ecranele pe care va fi afișat thumbnail-ul vor fi variate.

2. Organizează-ți canalul de Youtube

Canalul de Youtube este locul de unde pleacă toate videoclipurile pe care utilizatorul le încarcă, e asemănător unui News Feed de Facebook pe care utilizatorul îl poate construi pentru a scoate în evidență părțile cele mai bune.

Fă-ți ordine în playlisturi, găsește o logică pentru content-ul postat. De exemplu: review-urile într-un playlist al lor, tutorialele la fel, interviurile șamd Poți chiar genera thumbnailuri dedicate pentru fiecare categorie și efectul vizual când cineva intră pe canalul tău, va fi unul ”uau”.

3. Interacționează cu publicul pe platforma YouTube

Te-ai întrebat cum poți direcționa publicul să facă o acțiune, nu doar să vadă videoclipurile? E simplu, folosește YouTube cards!

Youtube Cards apar ca un „i” în partea dreaptă sus a videoclipurilor și permit utilizatorilor să inițieze acțiuni concrete. Au un format intuitiv și ușor de utilizat.

Tipuri de Youtube Cards:

  • Playlist cards: poate trimite către un video propriu sau un video al altui canal cu care colaborăm;
  • Channel cards: fac trimitere la un alt canal de Youtube;
  • Poll cards: proprietarul canalului poate pune o întrebare, iar publicul poate vota în timp real;
  • Donation cards (nu este încă disponibil în România): permite utilizatorului să deschidă Youtube card-ul și să acceseze o opțiune de donație.

De asemenea, dacă cineva lasă un comentariu la un videoclip, raspunde-i înapoi. Chiar dacă laudă conținutul sau pune o întrebare, raspunde-i și vei avea de câștigat. Astfel vei fi mult mai apreciat iar posibilitatea de a-ți mări numărul de abonați va crește.

4. Folosește ecranul de final (End Screen)

Ecranele de final:

  • Apar în ultimele secunde (de la cinci până la 20 de secunde) ale videoclipului. Ca să poată apărea la final, materialul video trebuie si aibă minim 25 de secunde;
  • Pot conține până la patru elemente pentru promovarea canalului, conținutului sau a website-ului (ex: conține un link către site, invită abonații pe canal, promovează alte canale relevante etc.);
  • Sporesc engagement-ul și îl lasă pe privitor cu o ultimă impresie.

5. Construiește conținut de calitate

Vrei cu adevărat afișări pe YouTube?

Atunci, postează conținut de cea mai bună calitate:

  • clipul să fie interesant, interactiv
  • clipul să fie la o rezoluție HD/ full HD, întrucât experiența vizitatorului contează enorm
  • clipul să conțină imagini de calitate
  • sunetul videoclipului să se audă bine

Contează foarte mult timpul alocat și calitatea. Creșterea unui canal de YouTube are nevoie de timp, răbdare, teste și ajustări.

Sunt foarte multe strategii pe care le poți aplica pentru a urca în căutări, iar algoritmul se schimbă constant. Sperăm că ți-au fost utile informațiile de mai sus iar dacă ai completări, așteptăm cu interes răspunsul tău în comentarii.


S-ar putea să îți placă și:




test - array(0) { }

Lasă un comentariu

Adresa de E-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Top