Panasonic sărbătorește 100 de ani de existență

100 de ani Panasonic!

O moştenire de excepţie pentru un viitor de neegalat, Panasonic prezintă noi produse şi unităţi de business, lansând la convenţia Panasonic din Palma de Mallorca seria de evenimente care marchează aniversarea a 100 de ani de existență.

Panasonic

Astăzi, 27 februarie, cu ocazia aniversării a 100 de ani de existenţă a companiei Panasonic, în cadrul evenimentului de prezentare a produselor Panasonic Convention 2018, organizat în Palma de Mallorca, Panasonic a invitat peste 2.000 de oaspeţi pentru a trece în revistă inovaţiile semnificative cu care compania a contribuit în ultimii 100 de ani la îmbunătățirea aspectelor sociale, oferind oamenilor şansa la o viaţă mai bună. În cadrul evenimentului, Laurent Abadie, CEO Panasonic Europe, a prezentat planurile de viitor ale companiei precum şi viziunea acesteia asupra contribuției la implementarea principiului: “O viaţă mai bună, o lume mai bună” – sloganul companiei Panasonic.

Noile produse şi soluţii lansate în cadrul acestui eveniment demonstrează în mod incontestabil amploarea şi forţa inovativă a companiei Panasonic.

Elementele centrale al acestei game sunt reprezentate de prima serie de televizoare Panasonic cu LED, dotate cu tehnologia de metadate dinamice HDR10+, segmentul de sisteme de sunete de înaltă calitate HiFi cu comandă vocală, precum şi completări importante ale gamei de obiective Lumix G. În plus, noile modele de aparate de tuns barba şi de epilatoare extind segmentele beauty, deja populare, în timp ce categoria aparatelor electrocasnice este îmbogăţită cu un cuptor cu microunde foarte suplu cu o capacitate sporită şi un prototip de maşină de făcut pâine cu crustă crocantă cu ajutorul cărora pot fi preparate pâini savuroase, ca la brutărie.

Pentru zona B2B, la Convenţia Panasonic din acest an, participanţii au avut ocazia să descopere o gamă vastă de produse inovatoare, de la soluții de business interconectat la soluții de îmbunătățire a aparatelor de aer condiționat.

În plus, Panasonic lansează o unitate complet nouă de retail, cu soluţii tehnologice de ultimă generaţie pentru comercianții de top. Laurent Abadie, CEO şi preşedinte al Panasonic Europe, declară:

“Chiar de la înfiinţarea Panasonic am fost mereu receptivi la provocările societăţii şi am dezvoltat tehnologii care să ofere oamenilor şansa de a progresa atât în ceea ce privește modul în care trăiesc cât şi modul în care muncesc. Evaluăm posibilităţile şi ne imaginăm cum putem face lucrurile mai bine. De la soclul duplex de lămpi lansat în 1920, fabricat folosind metal reciclat, până la secţiunile filetate ale becurilor uzate reutilizate pentru a facilita producţia unor articole de înaltă precizie. Deşi reciclarea este astăzi răspândită, această responsabilitate faţă de societate şi determinarea de a îmbunătăţi vieţile oamenilor au fost elemente esenţiale care au contribuit la inovaţiile Panasonic din ultimii 100 de ani.”

Panasonic

O istorie orientată spre viitor

La Convenţia Panasonic a fost explorată o perspectivă unică asupra istoriei Panasonic, dar şi asupra viitorului său. De la înfiinţarea companiei, lumea s-a schimbat într-un mod impresionant, însă principiile Panasonic au rămas aceleaşi.

Panasonic s-a concentrat întotdeauna spre „O viaţă mai bună, o lume mai bună” atât pentru indivizi, cât şi pentru societate în întregul ei. Modul în care compania desfășoară colaborările se bazează pe acest etos, după cum o demonstrează parteneriatele încheiate de Panasonic în vederea dezvoltării unor proiecte vizionare, așa cum sunt smart city-urile.

„Nimeni nu ştie cu exactitate ce se va materializa, însă ce ştim noi cu certitudine este că nu ne dorim să reacţionăm pur şi simplu la evoluţie; ne dorim să devenim un facilitator implicat activ în promovarea dezvoltării”, continuă Laurent Abadie.

Panasonic a fost înfiinţată în 1918 de către Konosuke Matsushita. În acel an, Panasonic a lansat o dulie îmbunătăţită. Următorul produs a fost un soclu duplex care a permis alimentarea lămpilor şi a echipamentelor electrice de la o singură sursă. Ideile par neînsemnate astăzi, însă produsul a oferit o nouă dimensiune a confortului şi a oportunităţilor, făcând posibilă utilizarea fierului de călcat în acelaşi timp cu lumina aprinsă.

De la lansarea Panasonic acum 100 de ani, compania se mândreşte cu numeroase momente de pionierat:

  • 1927: Panasonic a lansat primul său produs electrocasnic, un fier de călcat electric,
  • 1937: Uscătoarele de păr Panasonic au fost printre cele preferate în întreaga lume de la lansarea primului model al companiei,
  • 1952: Panasonic a lansat primul său televizor,
  • 1958: Panasonic a lansat primul său aparat de aer condiţionat de cameră,
  • 1965: Panasonic a lansat primul său produs sub marca Technics,
  • 1977: Panasonic combină un cuptor cu microunde cu un cuptor cu convecţie,
  • 1982: Panasonic a lansat prima cameră video pentru uz privat, cu recorder portabil,
  • 2008: Panasonic a lansat Lumix G – primul aparat de fotografiat mirrorless, o invenţie care a transformat dramatic lumea fotografiei,
  • 2018: Panasonic introduce comanda vocală pentru sistemele de divertisment din autovehicule.

A cincea eră de evoluţie a omenirii

„În prezent, continuăm să abordăm dezvoltarea produselor în acelaşi mod în care a făcut-o fondatorul nostru, Konosuke Matsushita, acum 100 de ani,” a declarat Laurent Abadie.

„Privim lucrurile din perspectiva modului în care evoluează societatea şi a avantajelor de care se vor bucura consumatorii. Dând curs dorinţelor lor în acest mod, va fi posibil să ne adaptăm şi să creştem odată cu schimbarea nevoilor în viitor; în special acum, când tehnologia este integrată în vieţile noastre” adăugat acesta.

Ridicându-se la așteptările acestei ocazii speciale, Dr. Ayesha Khanna, CEO al ADDO AI şi un futurolog de prestigiu a ținut un discurs la evenimentul aniversar de 100 de ani. Dr. Khanna a explorat modul în care Era informaţiei deschide în prezent calea spre Era hibridă, a cincea eră majoră de relaţii socio-tehnice din istoria omenirii. Era hibridă se caracterizează prin îmbinarile rapide ale tehnologiilor, combinate pentru a se integra în vieţile noastre, astfel încât să se dezvolte o conectare din ce în ce mai profundă cu tehnologia. De exemplu, rolul roboţilor în locuinţele noastre şi în industrie, impactul tehnologiei asupra dezvoltării aptitudinilor şi noile profesii ale viitorului, precum şi transformarea infrastructurii necesare pentru a susţine conectarea şi integrarea tehnologiilor în vieţile noastre.

Dr. Khanna a adăugat: „Păşim într-o nouă eră a civilizaţiei uman-tehnologice, “Era hibridă”, o fază de tranziţie în care trecem pragul spre un nou mod de organizare a societăţii globale. E nevoie ca noi să ne schimbăm radical atitudinea faţă de modul în care tehnologia poate fi utilizată pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii tuturor, într-un mod echitabil.”

Dr. Khanna a dezvoltat tema evoluţiei oraşelor smart ca dovadă esenţială a acestei tendinţe – un subiect relevant pentru Panasonic datorită implicării companiei în numeroase proiecte smart city pe întreg mapamondul.

Un exemplu de proiect de pionierat este proiectul smart city pentru oraşul sustenabil Fujisawa. Acest proiect a fost conceput pentru a oferi rezidenţilor un mod de viaţă smart, conectat şi sustenabil. Un alt proiect de oraş smart în care Panasonic a fost implicat ca şef de proiect a fost realizat în Tsunashima.

Tsunashima are în vedere colaborarea între companiile private şi guvernul local pentru a crea un nou oraş sustenabil care să includă, printre altele, o staţie de gaz hidrogen, un tip de centru comercial avansat şi unele unităţi de cercetare ale unui producător important multinaţional de tablete şi smartphone. Oraşul va fi finalizat în acest an, pentru a coincide cu aniversarea centenarului Panasonic. Ca participant la proiect, Panasonic se concentrează pe îmbunătăţirea siguranţei şi a securităţii prin reducerea consumului de energie şi apă.

Zonele de dezvoltare care determină inovația

Privind spre viitor, Panasonic identifică două zone clare de dezvoltare susținută şi schimbare fundamentală. În primul rând, electrificarea tuturor aspectelor existenţei noastre – a caselor, locurilor de muncă, fabricilor, vehiculelor – electrificarea societăţilor per ansamblu, aşa cum o demonstrează unele dintre proiectele smart city dezvoltate de Panasonic în Fujisawa şi Tsunashima.

În al doilea rând, Panasonic consideră că evoluţiile rapide din domeniul mobilităţii sunt un alt punct cheie care ne va propulsa spre viziunea societăţii moderne şi a realităţii hibride.

Laurent Abadie continuă: „În următorii 10 ani vom observa mai multe inovaţii în domeniul mobilităţii decât am trăit în ultimii 100 de ani! Electrificarea, conectivitatea şi automatizarea vor fi elemente centrale ale acestei evoluţii majore. Prin deschiderea spre schimbare, ne vom menţine dedicarea constantă faţă de profesionalism, performanţă şi stil, ca dovadă a angajamentului nostru absolut de a crea O viaţă mai bună, o lume mai bună.”

Panasonic: o cronologie a inovaţiei, de la lansarea Panasonic acum 100 de ani, compania se mândreşte cu numeroase momente de pionierat:

  • 1918: Panasonic ia fiinţă ca Fabrica de echipamente electrice Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works
  • 1918: Lansarea duliei şi a soclului electric duplex
  • 1923: Lansarea lămpii în formă de glonte
  • 1927: Lansarea lămpii cu formă pătrată
  • 1929: Au fost stabilite obiectivele principale de management / crezul companiei
  • 1931: A fost lansată bateria de celule uscate
  • 1931: A fost lansat aparatul radio cu 3 tuburi
  • 1932: A fost anunţată misiunea corporaţiei
  • 1934: A fost fondat institutul de formare a angajaţilor
  • 1935: A fost înfiinţată Matsushita Electric Trading Company
  • 1937: A fost lansată bateria pentru industria auto
  • 1951: Konosuke Matsushita a efectuat prima sa vizită în Statele Unite
  • 1952: A fost încheiat un acord de cooperare tehnică împreună cu Philips
  • 1952: A fost lansat aparatul radio portabil
  • 1952: A fost lansat televizorul alb-negru
  • 1955: Firma Panasonic lansată ca și marcă de boxe
  • 1956: Au fost construite fabrici moderne în Japonia
  • 1957: Canalele de vânzări au fost consolidate în Japonia
  • 1957: A fost lansat primul aparat radio FM
  • 1959: Au fost înfiinţate primele companii de vânzări în America de Nord
  • 1960: A fost lansat televizorul color
  • 1961: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Asia de Sud-Est
  • 1962: Povestea lui Konosuke Matsushita a fost publicată internaţional, în revista Time
  • 1962: A fost înfiinţată prima companie Panasonic din Europa
  • 1963: A fost lansată cea mai durabilă baterie cu celulă uscată din lume
  • 1964: Povestea lui Konosuke Matsushita a fost publicată internaţional, în revista Life
  • 1964: A fost lansată prima consolă stereo “Asuka”
  • 1965: A fost instaurată săptămâna de lucru de cinci zile în prima companie din Japonia
  • 1965: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Africa
  • 1966: A fost înfiinţată prima companie de producţie în America Latină
  • 1968: A început construcţia fabricilor în zone subpopulate din Japonia
  • 1970: A fost lansat primul pick-up
  • 1972: A fost înfiinţată prima companie de producţie în India
  • 1973: A fost înfiinţată prima companie de producţie în Orientul Mijlociu
  • 1974: A fost lansat radiocasetofonul
  • 1975: Sistem de 3 boxe cu 3 căi in faza liniară
  • 1977: A fost lansat sistemul de înregistrare şi redare video VHS
  • 1979: Konosuke Matsushita a vizitat China, ceea ce a determinat dezvoltarea rapidă a activităţii de business
  • 1979: Recorder VHS cu capacitate de înregistrare de şase ore
  • 1981: Aniversarea a 50 de ani a misiunii corporaţiei
  • 1982: A fost lansată prima cameră video pentru uz privat, cu recorder portabil
  • 1985: Promovarea instituirii fundaţiei pentru Premiul Japonia
  • 1985: A fost lansată camera “MACLORD MOVIE”
  • 1988: Fuziune cu Matsushita Electric Trading – a început parteneriatul olimpic valabil la nivel mondial
  • 1988: A fost lansată camera cu stabilizator optic de imagine
  • 1989: Konosuke Matsushita a trecut în nefiinţă
  • 1991: A fost stabilită politica de bază pentru managementul mediului (Carta de mediu Matsushita)
  • 1991: A fost lansat televizorul HD
  • 1994: Panasonic a dezvoltat bateriile reîncărcabile cu ioni de litiu
  • 1996: A fost lansat primul DVD player
  • 2001: A fost lansată aparatul de fotografiat digital “LUMIX”
  • 2002: Achiziţia dreptului de proprietate de 100% asupra a cinci companii din cadrul grupului
  • 2002: Discul Blu-Ray stabilit ca standard
  • 2003: Unificarea sub marca globală “Panasonic”
  • 2003: A fost lansat televizorul cu plasmă HD
  • 2004: A început un parteneriat complex cu Matsushita Electric Works
  • 2007: Declaraţia “Idei Eco”
  • 2008: A fost lansată camera digitală fără oglindă “LUMIX G”
  • 2008: Numele companiei a fost schimbat de la Matsushita Electric Industrial Co., Ltd în “Panasonic Corporation” iar corporaţia a stabilit “Panasonic” ca marcă globală
  • 2010: A fost stabilit parteneriatul cu Tesla Motors
  • 2013: A fost implementat un nou sistem de divizii cu patru companii interne
  • 2013: Stabilirea sistemului B2B perfecţionat
  • 2014: Oraşul smart sustenabil SST marchează marea deschidere
  • 2015: Panasonic Appliance Asia Pacific îşi stabileşte cartierul general în Malaezia
  • 2016: A fost stabilit conceptul Panasonic Global: O viaţă mai bună, o lume mai bună
  • 2016: A fost lansat sistemul HiFi Premium All-In- One “OTTAVA”
  • 2016: A fost lansat player-ul Blu-ray UB900 Ultra HD
  • 2017: A fost lansat 4K OLED TV
  • 2017: A fost lansat pick-up- ul SL1200G
  • 2017: A fost lansat sistemul cu comandă vocală GA10

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.