Blogul fotografului: introducere în SEO
Administratorii blogului F64 nu uită că încă au de învățat și că mereu este loc de mai bine. Astfel, pentru a ne asigura că vom face blogul cât mai vizibil și vom crea materiale din ce în ce mai bune, am fost la un curs de Content writing și SEO, organizat de Marius Bujor.
Fiind foarte încântați de ceea ce am învățat, ne-am gândit să adaptăm recomandările lui Marius la o introducere în SEO plus sfaturi pentru cei care vor să aibă un blog foto cât mai bine indexat și cât mai bine pus la punct când vine vorba de conținut.
Ești foarte pasionat de fotografie? Suficient de pasionat încât să îți dorești ca asta să fie mai mult decât un hobby? Postezi frecvent pe Facebook și/sau Instagram și te bate gândul să-ți faci un blog sau un site?
Dacă din punct de vedere al design-ului îți poți imagina cam cum ai vrea să arate cartea ta de vizită online, posibil ca în ceea ce privește conținutul să nu îți strice câteva sfaturi în plus.
Nu știi ce și cum ai putea să scrii sau care este secretul unui blog de succes?
Ei bine, cine ți-ar putea oferi sfaturi mai bune pentru un blog foto de succes, dacă nu chiar un blog deja specializat pe asta?
Lucrurile nu sunt deloc complicate, în mare tot la a scrie și a posta fotografii vei ajunge. Înainte de asta însă ar trebui să dai un mic ocol pe la capitolul intrducere în SEO, cheia vizibilității blogului tău foto (dacă are și conținut de calitate, desigur).
Ce este SEO?
SEO (Search Engine Optimization) este responsabil de vizibilitatea ta în motoarele de căutare precum Google.
Cu alte cuvinte, dacă ești creativ și-ți găsești o denumire, un keyword puțin cunoscut care să devină amprenta blogului tău foto, vei apărea în topul căutărilor Google, în momentul în care cineva caută numele ales de tine. Asta este valabil și pentru postări/articole individuale.
Pe de altă parte, sigur te vei lovi de următoarea problemă: scrierea articolelor care au ca și cuvinte cheie unele pe care deja le-a folosit multă lume.
În acest caz este destul de greu să ajungi în top de la început, dar asta nu înseamnă că nu te poți axa pe denumiri cât mai creative și simple. În plus, în timp vei acumula trafic și astfel vei urca în căutări.
Ce sunt cuvintele cheie?
Pentru a optimiza un site/blog, pentru a avea un SEO bun, ai nevoie de cuvinte cheie.
Adică acele cuvinte pe care le folosești în zonele cele mai importante din articol, pentru ca apoi Google să îți indexeze site-ul/blog-ul prin intermediul lor. Ele trebuie să reprezinte subiectul postării/articolului sau cel puțin una din ideile principale.
De exemplu, dacă vrei să faci o postare pe blog despre fotografiile făcute la munte, keyword-urile trebuie să se axeze pe asta.
Poți încerca ceva de genul:
- Munții Carpați
- Fotografia de călătorie
- Fotografia de peisaj
- Imagini în munții X.
etc.
De asemenea, aceste cuvinte cheie trebuie răspândite și prin postarea în sine, de preferat mai mult pe la începutul acesteia și apoi mai rar în tot restul articolului.
Ar fi ideal dacă și denumirile fotografiilor ar avea tituluri și/sau descrieri care să conțină cuvintele cheie (despre toate acestea vom discuta mai pe larg într-un viitor articol).
Ține minte că cei de la Google vor să arate rezultate cât mai bune și mai apreciate pentru orice căutare realizează oamenii. Asta înseamnă că dacă deja ai un blog, dar până acum l-ai administrat cam după ureche, ar fi bine să umbli și peste postările acelea mai vechi, să le optimizezi din punct de vedere SEO și să le readuci la viață, iar asta poate uneori să însemne chiar mai mult decât a umbla pe text și peste fotografii.
Este vital ca blog-ul tău să semene cu o pânză de păianjen. Poate sună ciudat și pare că nu are sens, însă această pânză este formată din link-uri. Link-uri interne și externe. Ceea ce s-ar traduce în felul următor: ai o categorie cu fotografii realizate în România pe blog? Super! Totuși, ai pus link și ai recomandat la finalul postărilor din acea categorie, mai multe articole similare sau alte surse și lucruri utile? Dacă nu, ar fi cazul să o faci.
Aceasta este pânza de păianjen, în sensul în care fiecare articol este legat de altul/altele, prin link-uri. Ai mereu ce să îi arăți cititorului, cu ce să-l faci curios. A considera meniul drept suficient e o greșeală, pentru că nimeni nu stă să-ți ia tot site-ul la puricat și astfel poți aduce și readuce la lumină lucruri interesante, plus că îți va crește numărul de vizitatori per blog post.
Totuși, aici deja începem să deviem de la lucrurile care țin strict de SEO, dar trebuie totuși menționat că având un design al site-ului cât mai bun, mai clar, având cât mai puține probleme de navigare și încărcare, plus un meniu ușor și versatil de utilizat, te va ajuta foarte mult pe partea de SEO. Așa că poate lucrurile astea nu țin de el, dar îl influențează semnificativ.
Gândește-te că ai nevoie să afli exact informațiile pe care tu le oferi și vrei să vezi exact fotografiile pe care tu le realizezi ca și cum ai fi un fan sau un străin. Ca vizitator, cititor al blogului, ți se pare că fotograful respectiv este de încredere și că oferă lucruri de calitate? Dacă da, ești pe drumul cel bun. Dacă nu, fă curățenie și adaptează, inovează.
Pe scurt, ce este SEO, la ce ajută și de ce avem nevoie de el?
- Motoarele de căutare vor lucra în favoarea ta dacă înveți SEO și oferi conținut de calitate
- Astfel oamenii te vor găsi mai ușor
- Devenind cunoscut ai șanse mult mai mari ca fotograrfia să nu mai fie doar un hobby
- Este o metodă extrem de ieftină de promovare.
Rămâi cu ochii pe noi, căci urmează încă un articol despre SEO în care vom discuta mai amplu ce trebuie să faci ca fotograf pentru a avea un blog de succes.
Te interesează cursul de Content writing și SEO?
Marius, specialist SEO.