FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 8, 1/280, iso 800

Fuji XE-2 în Berlin : "Look How Beautiful"

Fuji XE-2
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 11, 1/2000, iso 1000

Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 8.0, 1/125, iso 1600

 
Cred că ar trebui să spun de la început că acesta nu este un review tipic, ci mai degrabă un cumul de impresii bazate pe experienţa mea cu Fuji XE-2, în 7 zile de fotografie de stradă.  Înainte să ajung în Berlin mă gandeam că am în faţa mea o panză albă şi chestia asta mă speria într-un fel. Imaginea Berlinului era ilustrată generic în mintea mea de cadrele acelea din “Germany year 0” şi de documentarele alb-negru filmate până în căderea zidului. Nu am pornit din start cu un set de prejudecăţi, ştiam doar că urma să mă aflu într-un oraş care a trecut prin mai multe transformări istorice majore.
fotografii Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 2.8, 1/300, iso 1000

mirrorless
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 2.8, 1/900, iso 1600

Oricum, pentru prima oară nu am avut niciun un plan înainte de a pleca şi chiar dacă aş fi avut un plan, înainte să incep ceva nou, tot intru ca de fiecare dată într-o stare de anxietate, şi scap de chestia asta pe stradă-atunci devin senzorial, văd ceva interesant, fie ca intru într-o situaţie nouă ori o privesc de la distanţa. Imi place să privesc oameni. Obişnuiam asta şi când eram mic. Acum imi place la fel de mult. Vreau să fotografiez lucrurile aşa cum sunt, fără să judec.
foto Berlin
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 8, 1/280, iso 800

Acum pentru că mă aflam pentru prima oară în Berlin, vroiam să mă contrazic, să mă simt mai liber. Adică, vroiam să procedez tocmai invers, să pozez fără să îmi pese de anumite repere pe care mi le-am stabilit în timp.
Cu doua zile înainte de a pleca am primit în teste Fuji XE-2 de la F64. De data asta am avut cel mai uşor echipament, digitalul şi un rangefinder analog.
Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 3.2, 1/1000, iso 1600

FUJI XE-2
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 8, 1/340, iso 1600

Berlin
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 11, 1/15, iso 1000

fotografia de strada
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 11, 1/640, iso 1000

Fuji XE-2 îmi amintea într-un fel de o vreme când îmi plăcea mult să pozez numai cu rangefindere point&shoot. Eu am inceput să fiu interest de fotografie prin 2008 şi cam pe atunci vazusem o serie de imagini făcută de fotograful Erich Hartmann într-o drumeţie prin Europa pe la sfârşitul anilor ’70. Ideea lui era să călătoarească cu trenul, şi, în loc de un echipament greoi cu mai multe obiective să aleagă doar o singură cameră, un rangefinder cu un obiectiv fix. Imaginile pe care le-a făcut în
acea călătorie mi s-au părut fenomenale cu ani în urmă aşa cum îmi par şi acum. În mod sigur au avut o influență mare asupra mea. Ştiu că la scurt timp pe atunci, mi-am căutat o cameră identică, şi apoi alte modele pentru că lucrul cu o astfel de cameră este mai puţin metodic şi mai mult instinctiv.
Fuji XE-2
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 16, 1/2200, iso 800

Pe lângă Fuji XE-2, am avut la mine obiectivul din kit, Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 R LM OIS Zoom Lens, în privinţa căruia eram sceptic la început, eu deobicei prefer focalele fixe, însa l-am luat cu mine mai mult pentru că era destul de mic şi uşor, şi pentru că îmi lipsea focala de 35mm. Într-un final, spre deosebire de acesta, nu îmi amintesc din obiectivele de kit standard pe care le-am folosit să-mi placă vreunul. Obiectivul de bază a fost un Fujifilm 35mm f/1.4 XF R, echiv. 53mm în format 35mm.
Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 4, 1/160, iso 800

Zidul Berlinului
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 11, 1/500, iso 1000

foto Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 11, 1/60, iso 400

Fuji XE-2
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 5.6, 1/120, iso 1000

fotografie de strada
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 16, 1/140, iso 800

Pus lângă rangefinderul lui Hartmann de care ziceam mai sus, tot un brand japonez, Fuji XE-2 este similar dintr-un singur punct de vedere, cel puţin asa văd eu lucrurile: îţi dă exact senzaţia aia mişto pe care o ai când pozezi cu un point&shoot.
Fuji XE-2 pare de jucarie, cu un body prea uşor, deşi metalic, fiind chiar un pic mai discret în dimensiuni decât o Leica M analog. A fost nevoie de un reset la setările din fabrică ca meniul să devină ceva mai intuitiv şi oricum te prinzi rapid despre ce e vorba. Per total, trecerea de la un 5D Mk II la un Fuji XE2 nu este tocmai una firească, cu mici excepţii totul este diferit.
Germania

FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 4, 1/210, iso 800

Ce mi s-a părut grozav ca primă impresie, este calitatea imaginii scoasă de cei de la Fujifilm cu senzorul de pe acest model, şi spun asta fară să mă fi uitat pe teste comparative, pe cifre, ci direct pe imagine, pe rezultat.
Acelaşi lucru îl susţin şi vizavi de optică şi calitatea construcţiei obiectivelor testate de mine. Pentru mine poate cel mai tare lucru la obiectivul de 35mm f 1.4, pe lângă estetica imaginii, este distanța mică de la care poţi focusa fără să-l schimbi practic cu un alt obiectiv-doar 28cm, adică o distanţă ideală pentru scos anumite detalii importante în evidenţă.  
foto de strada
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 2.8, 1/3200, iso 1000

Continuând cu părţile pro aş zice dimensiunea şi greutatea body-ului. Pentru că este mic, de cele mai multe ori nu eşti observat pe stradă. Apoi la capitolul greutate Fuji XE-2 este exact genul acela de cameră pe care o poţi lua cu tine în fiecare zi.
fotografie de strada

FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 1.4, 1/25, iso 3200

Comparativ cu DSLR-ul pe care îl folosesc, granulaţia este vizibil mai fină la valori ISO mari. Deobicei nu pierd timp cu postprocesare pe imagine, în schimb, întotdeauna am aparatul setat pe formatul raw şi îmi place să folosesc iso-uri mari.
În primele zile principala grijă au fost bateriile, se consumau mult prea repede deşi setasem aparatul pe modul economic cu vedere doar prin EVF.  Asta nu înseamnă că fac multe poze zilnic. Comparativ cu un DSLR care consumă puţină energie în standby, e bine să deschizi aparatul numai la nevoie.
Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f4, 1/60, iso 2000

fotografia de strada
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 11, 1/250, iso 1000

Pe partea cu aspecte contra au fost momentele de “black-screen”, unele chestiuni legate de focalizare şi faptul că nu este weatherproof. “Black screen-ul” este în principiu rezolvabil, ori laşi în permanenţă EVF-ul pornit, dar asta înseamnă un consum rapid de baterie, ori te obişnuieşti cu distanţa de la care trebuie să priveşti prin el-nu trebuie să te îndepărtezi prea mult ca să se închidă şi să vezi la propriu negru exact atunci când vrei să declanşezi.
Fuji XE-2
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 2.8, 1/45, iso 2500

Andrei Becheru
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 2, 1/950, iso 3200

Fujifilm
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 5.6, 1/170, iso 1000

floarea soarelui
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 11, 1/1200, iso 1000

Fuji XE-2
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 8, 1/170, iso 2000

foto concert
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 4, 1/1600, iso 2000

Când mă refer la focalizare, nu mă gandesc la focus rapid, ci la precizie. Au fost vreo două situaţii când deşi focalizam pe planul 1 unde se află un personaj static, focusul îmi trecea automat pe planul 2. Într-o situaţie de genul ăsta nu te poţi bloca pentru că pierzi momentul şi atunci schimbi pe focus manual unde funcţia “focus peak” te ajută destul de mult.
fotografia de concert
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 4, 1/950, iso 2000

Focalizarea în contre-jour mi s-a părut într-o situaţie imposibilă, dar nu generalizez; nu vedeam mai nimic prin EVF, lumina soarelui era prea puternică şi am schimbat rapid vederea pe display-ul de pe spatele camerei. Scena era oricum destul de complexă, cu mulţi oameni în mişcare, pe planuri diferite, genul de situaţie pe care o rezolvi mai degrabă cu focalizare manuală.
fotografie de strada
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 8, 1/1400, iso 800

În câteva cuvinte, cred că este important ca o cameră să nu iţi distragă atenţia, să nu te incomodeze atunci când lucrezi, camera este o unealtă în ajutorul tău, nu o piedică, asta contează cel mai mult. În cele din urmă, Fuji XE2 tinde către performanţa asta în mare parte, e nevoie şi de un timp de acomodare pentru utilizator însă lasă spaţiu pentru îmbunătăţiri, mi-am dat seama mai bine de treaba asta înspre final, şi mai ales la ceva timp după testul acesta când am revenit pe un sistem DSLR.
foto Berlin
FUJINON XF 35mmF1.4 R, f 2.8, 1/320, iso 800

Fuji XE-2
FUJINON XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, f 11, 1/550, iso 1000

Un material și fotografii de Andrei Becheru.
]

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.