Tohoku – Prin ochii fotografilor japonezi, la PostModernism Museum

S-a deschis la București PostModernism Museum, un centru cultural independent, cu proiectul de expoziție „Tohoku – Prin ochii fotografilor japonezi”, pentru prima dată în România
Expoziția ”TOHOKU – Through the Eyes of Japanese Photographers / Prin ochii fotografilor japonezi” a fost invitată la București de către centrul cultural PostModernism Museum, deschiderea având loc pe 20 aprilie ac. PostModernism Museum (PMM), deschis la București în primăvara lui 2015, este o inițiativă privată, non-profit, a unui grup de manageri culturali și curatori români.
Expoziția Tohoku – Prin ochii fotografilor japonezi” a fost itinerată din Beijing, Sydney, Manila și New Delphi până în Seattle, Chicago, Toronto, Tallinn, Zagreb și Budapesta. Este pentru prima dată când a ajuns în România. Expoziția l-a avut ca și curator pe Kotaro Iizawa, recunoscut ca unul dintre cei mai importanți critici de fotografie din Japonia.
Sunt  expuse 120 de lucrări din partea a 9 fotografi individuali și un colectiv: Teisuke Chiba, Ichiro Kojima, Hideo Haga, Masatoshi Naito, Hiroshi Oshima, Naoya Hatakeyama, Meiki Lin, Masaru Tatsuki, Nao Tsuda, Sendai Collection.
Expoziția a făcut parte din programul Noaptea Albă a Muzeelor (16 mai 2015).


 
COLECŢIA SENDAI
Colecţia Sendai este o serie neobişnuită, dacă o comparăm cu restul lucrărilor din expoziţie, fiind rezultatul unui experiment fotografic iniţiat în 2001 de un grup de artişti care locuiesc în Sendai, prefectura Miyagi, sub conducerea lui Toru Ito. Membrii actuali sunt Toru Ito, Shiro Ouchi, Makoto Kotaki, Wataru Matsutani, Hidekazu Katakura, Hisashi Saito, Ryuji Sasaki şi Reiko Anbai. Grupul a trasat linii pe hartă, împărţindu-şi regiunea pe bucăţi, şi au desemnat câte un artist pentru fiecare. Aici, fiecare a fotografiat o varietate largă de structuri, inclusiv case, drumuri şi poduri. Fotografii au decis singuri unghiurile şi poziţiile, însă au fotografiat întregul peisaj care încadra structura respectivă, evitând pe cât posibil un punct de vedere subiectiv. O altă condiţie pe care şi-au impus-o a fost ca imaginea să fie extrem de clară. Scopul a fost realizarea „unor negative cu peisaje anonime care se pierd în fiecare zi, şi arhivarea acestora”. Proiectul avea la început scopul de-a aduna o colecţie de zece mii de fotografii. El încă nu s-a încheiat, iar numărul lucrărilor a depăşit şase mii.
Multe dintre peisaje erau pe cale de-a fi transformate pentru totdeauna de dezvoltarea urbană şi de acţiunile de demolare a caselor deteriorate, iar Ito spera să păstreze amintirea acestora pentru viitoarele generaţii din Sendai. Dar menirea proiectului a fost brusc schimbată o dată cu producerea marelui cutremur produs din 11 martie 2011. Multe dintre clădirile care apar în aceste fotografii au fost distruse sau avariate. Efortul de păstrare în memorie a peisajelor, aşa cum există ele acum şi aici, stă sub semnul iminenţei pierderii lor. Casele şi clădirile sunt vase care păstrează în ele vieţiile locuitorilor. Dacă le privim dintr-o perspectivă nouă, dacă le vedem ca pe nişte martori ale modului de trai al unor locuitori dintr-un anumit oraş din Tohoku, la începutul secolului al XX-lea, ne vom da seama că aceste „peisaje anonime” au de spus multe lucruri importante.
Tohoku
Expoziția poate fi vizitată până pe 12 iunie, așa că nu o ratați!
Adresa spațiului expozițional este:
SWAN Technology Park, Kingston Building, Șos. București Nord nr. 15-23, Pipera

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.