Tokina 11-16mm

Pregatindu-ma pentru intalnirea cu oceanul Atlantic am stiut ca voi avea nevoie de o plaja generoasa, de aceea am optat pentru Tokina 11-16mm. Sincer sa fiu intentia a fost pur egoista. Am vrut sa aduc acasa cat mai mult din frumoasa Portugalie. De la salbatica plaja dominata de kitesurf-eri si supravegheata in tacere de fortul Guincho la edificiile Lisabonei incarcate de istorie si grandoare, pana la Street art-ul contemporan care isi expune manifestul la tot pasul in partea veche a orasului. Intors acasa imi dau seama ca am, in format digital, cam tot ce mi-am propus.

Revenind la obiectiv, Tokina 11-16 a rezistat cu stoicism nisipului care cutreiera purtat de vant plajele Cascais-ului datorita sigiliilor de cauciuc care il protejeaza. Apropo de constructie, 11-16 a mostenit de la varul  sau mai mare Tokina 12-24 f/4 robustetea datorata invelisului de policarbonat de inalta calitate si rezistenta mecanismului de zoom care este facut din metal.

Autofocusul este foarte rapid ajutandu-ma sa surprind in toata splendoarea fiecare val care se izbea de stancile tarmului. Trecerea de la auto la manual focus nu se face prin actionarea unui buton ci pur si simplu prin deplasarea inelului de focus inainte sau inapoi.

Plusul de valoare l-a adus in vizita pe care am avut-o la Oceanarium Lisabona unde in spatiul relativ restrans si intunecos 2.8-ul ajutat putin de Iso m-a lasat sa trag din mana fara probleme. Am putut chiar focaliza si fotografia la lumina unei meduze fosforescente.M-a cuprins  un sentiment de Jacques-Yves Cousteau aflat intr-un loc aproape adimensional unde in dreapta se afla oceanul Pacific iar in stanga Atlanticul in toata splendoarea faunei lor subacvatice iar eu am putut ca un veritabil explorator sa imortalizez cat mai multe exemplare.

M-am documentat despre acest obiectiv iar testele amanuntite si specializate spun ca, pe langa excelenta constructiei care se observa la prima secunda dupa ce ai pus mana pe el, problemele de distorsie tip “butoi” sunt mai mari la 11mm, ceea ce este si normal dar incepand cu 14mm  totul se amelioreaza culminand cu o  aberatie geometrica aproape neglijabila la 16mm (0.5%). Rezolutia este considerata printre cele mai bune din clasa sa, cu rezultate remarcabile chiar si la margini. S-a stabilit ca singurul punct slab este aparitia unor mici aberatii cromatice, deh…nimeni nu este perfect. Din pacate nu am avut timp sa verific toate aceste detalii tehnice, am fost  preocupat sa-mi iau cat mai mult din Portugalia acasa.

Un articol de Alex Frusina, consultant F64 

Echipament utilizat:
[products ids=7805152,1039166] 

Alți fotografi au mai citit și:

3 Comments

  • Da, chiar merita Portugalia…alta lume. Cinci zile acolo nu mi-au ajuns. Despre obiectiv, l-am avut si eu cat timp am avut aparate pe crop si este excelent – a functionat o zi intreaga la – 27 de grade fara probleme la diferentele de temperatura, iar rezolutia, focusul si constructia excelente. Acum pe full frame am 16-28, care este la fel la nivel de rezolutie si constructie, insa are doua probleme care pentru unii ar fi majore: predispozitia la flare si imposibilitatea montarii unui filtru. Multumim pentru info.

  • si mie mi se pare ciudat să folosesti un ultra-wide (pt crop) în exterior, în spații relativ mari (plaja, piața). Foto cu plaja chiar imi place !

  • Putin surprins sa vad laudat autofocusul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.