Canon C300 – Scurt Review

Am primit c300 de la Canon Romania (multumesc Florin)  pentru o zi si jumatate si bineinteles ca am vrut sa il vad la lucru. Am descarcat manualul, am vazut toate review-urile de pe net, am luat agenda telefonica, am dat telefoane si in final am ajuns la Horezu. Ceea ce a iesit in ograda domnului Bascu puteti vedea in filmuletul alaturat, iar impresiile mele, un om care de 3 ani a filmat aproape numai pe 5 d mk 2/3, sunt:

– camera nu e mare, dar nici mica; cu modulul de monitor, cu microfon si cu un obiectiv serios pe ea capata o forma care numai discreta nu e; pare genul de camera de folosit pe rig sau pe o montura zdravana care se opereaza optim cu asistent;  adica te poti misca cu ea si o poti folosi in locuri inguste, mici dar nu este la fel de versatila ca un DSLR;
– poate fi adusa la un minim renuntand la accesorii, dar se pierde functionalitate: fara mufe xlr, fara control de sunet rapid, vizare doar prin ocular este tot relativ mare;
– manerele sunt ajustabile si/sau demontabile – camera se poate adapta pentru o multitudine de situatii;
– are 4 butoane de rec /stop si, cum a fost in cazul meu, raspunde si la telecomanda Lanc de pe trepied; exista inclusiv un buton de rec pozitionat sub obiectiv, care se poate apasa cu inelarul atunci cand manevrezi obiectivul;
– camera este doar full manual, prin urmare este gandita pentru a avea maximul de control, dar bineinteles ca asta presupune sa iti rezervi timp pentru reglaje; are push white balance si auto gain la sunet, dar in rest totul trebuie reglat
– de mentionat ca acest aparat nu are exponometru inclus, insa are zebra (probabil ca asistentul ar trebui sa aiba si un exponometru 🙂 )
– din fericire monitorul este extraordinar, deci in conditii normale te poti baza pe el sa faci expunerea la ochi;
– de asemenea are si un sistem de focus peak foarte bine implementat (ce bun ar fi si pe 5d )
– start-up 5 secunde – destul de mult pentru unele situatii;
– baterie foarte buna – circa 2 ore de filmare (mark 3 circa jumatate de ora)
– nu are slow motion; trage la maxim 60 fps in 720p si 30 in 1080p – la fel ca orice dslr; este una din chestiile pe care le-as fi dorit in plus;
– iso maxim este 20 000! si arata super bine ! inclusiv la iso foarte mare are o granulatie placuta si, chiar cand este vizibila, nu este deranjanta; dintre toate camerele existente pe piata, este dupa parerea mea in top 3 in low light;
– tot legat de calitate, imaginile au un feeling foarte organic, are o plaja dinamica foarte buna (si are chiar si c-log, un fel de raw), iar rezolutia si fidelitatea camerei sunt excelente (ce inseamna sa ai un senzor dedicat); la ochi eu am folosit modul cine 1, dar setarile de profile de culoare si ajustari sunt super de finete (poti regla toate valorile dintr-un meniu dedicat: gamut, nivel de negru, rgb, etc.);
– Iso minim este 320 –  in soare, daca vrei sa filmezi la 1/50, trebuie sa inchizi diafragma sau sa folosesti filtre nd (din fericire are buton dedicat pentru a activa nd-urile incorporate cu 2, 4 si 6 trepte). Tot legat de schimbarea brusca de lumina, de exemplu interior-exterior, este de mentionat ca dureaza ceva timp pana o poti regla, pentru ca nu are butoane dedicate pentru fiecare parametru. Trebuie sa apesi pe tasta function pentru a comuta intre iso, shutter si balans de alb, iar apoi sa te folosesti de un joystick. Din fericire, ND-urile au butoane, diafragma este pe rotita la indemana, iar pentru utilizatorii avansati, toate butoanele de pe suprafata aparatului se pot reconfigura, deci se pot face comenzi adaptate pentru stilul fiecaruia;
– are toate conectica necesara pentru orice tip de productie: sdi, hdmi, timecode, audio in/out etc;
– are 3 intrari de sunet (1 jack si 2 xlr), iesire de casti, butoane mecanice pentru toate setarile audio, mixer de canale si monitorizare pe ecran; aceleasi microfoane cu care lucram pe 5d au dat rezultate mult mai bune pe mufele si preamp-ul din c300;
– tot legat de sunet: camera este galagioasa; are un sistem de racire foarte zgomotos care se poate auzi pe un microfon omnidirectional.
– de asemenea, e de mentionat ca c300 nu are microfon inclus, deci, daca nu i se conecteaza unul, nu trage audio; asadar, chiar si pentru sunet de referinta, trebuie conectat un microfon;
– C300 inregistreaza fisiere format mpeg mxf cu o calitate maxima de 50mbps pe 2 carduri (slot A si B inseriate sau in redundanta);
– nu in ultimul rand, un mare avantaj pentru mine este ca am putut folosi totul de la DSLR; practic doar am schimbat body-ul de 5d cu C300;

Una peste alta, desi am facut o paralela si l-am comparat cu 5 d deoarece asta folosesc eu, c300 este intr-o clasa aparte, este o camera de nivel cinema, deghizata intr-o forma compacta, care ofera o calitate extraordinara, la un pret rezonabil raportat la concurenta. Pentru productii unde ai minim de control asupra actiunii (filme documentare, reportaje, videoclipuri, filme cu scenariu, filme corporate, scurt metraje, mini-serii ) si, de ce nu, si pentru cei care vor sa faca pasul urmator de la dslr, c300 este o camera aproape fara cusur.

Camera: Canon C300 ef mount
Obiective: Canon 16-35 f2.8 L, Canon 100 2.8 macro IS, Sigma 50 1.4
Stabilizare: trepied Miller, Konova linear slider
Audio: Azden, lavaliera Audiotechnica, Zoom H2n,
Lumina: doar ambientala; iso 320-850

Camera, montaj, concept: AlexSerban.ro
Asistent si editor secund: Cosmin Serban
Asistent secund: Andreea Nedelea
Locatie: familia Bascu, sat Olari, Horezu, Romania
Copyright http://alexserban.ro 2012

Alți fotografi au mai citit și:

5 Comments

  • Foarte frumos!

  • Despre C300 nu se mai poate spune nimic, astept si Blackmagicdesign Cinema Camera la review F64 – Alex Serban. Productia si montajul, in special lumina….speechless. Bravo Alex Serban.

  • un documentar de referinta!

  • foarte frumos documentar realizat profesionist, desi mai mult conteaza the man behind the camera dar nici camera nu e mai prejos 🙂

  • felicitari pentru film ! Genial !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.