“ROMANIAN MUSIC AWARDS” 2012

După “EUROVISION”, “ROMANIAN MUSIC AWARDS” este cel mai mare spectacol de muzică la care au acces toți românii. Anul acesta s-a desfășurat la Craiova, într-o atmosferă la care ar visa să participe chiar și cele mai mari nume din muzica internațională.
Oltenii au fost… colosali; un exemplu de “dăruire” mai toți cântau cuvintele pe scenă, erau, imaginar, chiar pe scenă, așa cum au învățat de la marele Tudor Gheorghe… care locuiește  la aproape 800 m. de scenă. Încă odată oltenii sunt în top! Au cântat și jucat chiar dacă mai totul a fost… în engleză!
 
Nu sunt oltean, dar, cine nu are prieten un oltean, trăiește degeaba în România. Ce’s’eși?
Vă pot spune că, ceea ce fac  organizatorii acestui eveniment extraordinar este o adevărată Istorie a României. De trei ani, eu, Paul AGARICI și soția mea, Mihaela, suntem fotoreporterii oficiali ai acestui spectacol sui-generis: “ROMANIAN MUSIC AWARDS”. Este visul ori cărui profesionist; noi l-am atins… În acest an, am luat cu mine și patru absolvenți, cu “caș la gură”, să pot să îi arunc în vâltoarea faptelor fără cuvinte, adică să muncească la greu și nu să fie chibiți cum e plină Lumea de ei…
Echipa foto (ordine alfabetică) și aparatura fiecăruia a fost:
Mihaela AGARICI (“expert-foto”, profesor la “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 7 D, grip, Canon 1 Ds III, monopied, flash EX 580 I, 15/2,8 * 24-70/2,8 L * 100-400/5,6 L(Canon) – C.F. Sandisk 8 GO. Prelucrare: MacBook Pro 13”, program Lightroom și C.S. 5.
Paul AGARICI (“expert-foto”, profesor la “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 7 D, grip, Canon 1 Ds III, monopied, flash EX 580 II, 16-35/2,8 L * 85/1,2 L * 200/2,8 L* extender 1,4 (Canon). Prelucrare și toate reîncadrările: MacBook Pro 17”, program Lightroom și C.S. 5.
Gigi BĂNUȚOIU (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 5 D II, flash 580 II, 15/2.8 (Sigma) * 16-35/2,8 L  * 28-75/2,8 (Tamron) * 50/1,4 * 200/2,8 L (Canon) – extender 1,4 (Kenko).
Marius GOSPODIN (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 550 D, grip, flash 580 II, 28-75/2,8 (Tamron) * 70-300/5,6 APO (Sigma).
Răzan ILIESCU (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 500 D, grip, 10-17/3,5 (Tokina) * 50/1,4 (Sigma) *  28-75/2,8 (Tamron) * 70-200/2,8 (Sigma)
Mihai ION (abolvent “ȘCOALA DE ARTĂ”), Canon 550 D, grip, flash 580 II, 8/3,5 (Samyang) * 28-75/2,8 (Tamron) * 70-400/4 L (Canon).
În acest an, a partipat și F64 care ne-a “împrumutat” două aparate Canon 7 D, ca echipamente de lucru. Apoi, prin “grija” lui Rafi, nu ne-a lipsit nimic…
Canon 7 D este un excelent aparat făcut, aproape fără dubiu, “special” pentru fotoreportaj. În primul rând, prin gripul său și prin bateriile “grele” stă foarte bine în mână. Este echilibrat și, orice mișcare făcută în timpul faptei are o inerție foarte fin compensată, adică, te întorci ușor din poziția din care ai plecat, fără efort, fără smuciri, cum se întâmplă la mai toate celelalte aparate. Este un lucru foarte important, sesizabil doar de o mână profesionistă.
Nu imi permit să vă rețin cu chestiuni tehnice de amănunt; le veți găsi în multe analize care există de când a apărut 7 D. Vă povestesc, însă, despre cum se prezintă “pe teren” acest aparat. În timpul unui reportaj, mai ales în dificultatea unui spectacol nocturn, cu un  mare ecartament de lumină-umbră (efecte de lumină), fotoreporterul “nu poate să doarmă”: permanent, poză cu poză, el trebuie să intervină, plus-minus în corectarea expunerii față de poziția zero. Ce are special 7 D? Corecțiile! Ei bine, 7 D, prin butonul mare aflat în spate, permite intervenția incredibil de ușor, “la ochi”. Acest lucru înseamnă un formidabil câștig de timp: de exemplu, am avut nevoie de corecție minus 3… Adevăratul rost al intenției mele să vreau să folosesc acest aparat este că: are un captator mic, care, în situația unui teleobiectiv, “mărește” distanța focală cu x 1.6. Exemplu: 200 mm. x 1,6 = 320 mm.
Foarte rapid; este primul Canon care reacționează foarte plăcut în “al servo” unde urmărirea permanent a subiectului în mișcare se face absolut promt. Sunt și două lucruri negative: vizorul standard este puțin “întunecat”, adică are o evidentă lipsă de contrast, implicit și de lumină, care “obosește” fotograful în aprecierea conturului unui subiect în mișcare. Sigur, aparatul știe să o facă singur, dar parcă lipsește plăcerea prin care, prin vizor, se identifică subiectul. Asta, mai ales la fotografii (profesioniști) care au simțul subiectului, știu unde se află, în timp ce, un altul, cu experiență sumară în fotografie, caută în toate sensurile care și unde este subiectul. De aceea pot să declar un lucru paradoxal: 7 D este mai degrabă un aparat pentru profesioniști decât pentru cei cu experiență redusă. Adică, în mod elegant, afirm că 7 D cere mai multe cunoștiințe decăt cele citite (?!) în prospect. Al doilea “defect” îl constituie bateriile! Știam că “să nu mergi la drum cu pantofi noi”… În bucuria lui să fie folos, Rafi mi-a dat șase baterii noi pe care le-am încărcat promt. M-au lăsat spre sfărșitul reportajului, exact la recitalul lui Conect-R. A trebuit să activez Canon 1 Ds Mark III, ajuns aparat de rezervă; toate bateriile încep să funcționeze corect după minim cinci cicluri de încărcare-descărcare. Or, eu aveam doar unul! Ar mai fi de scris că, totul este rapid la acest aparat; din acest motiv, fotograful trebuie să fie atent la butoane. Datele de lucru pot fi schimbate ușor, accidental, în defavoarea viitoarei fotografii.
Ce m-a impresionat la Canon 7 D? Precizia lui, stare pe care o căutam de mult la aparatele care nu sunt în folosința profesionistului. Imaginile sunt excelente, planurile de clar-neclar foarte bine definite, comenzile de lucru precise și foarte promte, rezoluția de 18 mp este o mare bucurie pentru fotograful care are ca scop… claritatea masivă. Impresionant este faptul că toate imaginile le-am făcut la 3.200 I.S.O. fără nicio reținere. Eu trăiesc din fotografie și nu din discuții inepte, mofturi, pro sau contra folosirii unor  sensibilități mari. Nimeni nu mă întreabă cu ce am făcut pozele, ci unde sunt
Aici se cuvine o precizare: 7 D nu este un aparat pentru obiective ieftine! Cere obiective foarte bune, “L”, evident, foarte scumpe, cu “dungă roșie”. Dacă vreți să cumpărați/folosiți acest aparat, nu faceți compromisuri: trebuie să-i puneți accesorii de vârf, așa cum la o mașină scumpă veți folosi numai benzină de calitate… a dracului de scumpă. Sincer, altfel nu se poate; altfel, nu veți avea un Canon 7 D, un aparat excelent… Fără bani ca să vă luați obiective bune, nu cumpărați aparatul Canon 7 D. Sunt și altele, mai ieftine, cu accesorii mai ieftine și care, vorba românului, “merg și așa”!
Dragii mei, o cafea de calitate are alt gust într-o ceașcă de porțelan fin, decât într-un pahar de unică folosință… Chiar dacă “merge”…
Priviți imaginile (“Music Chanel”) de la “ROMANIAN MUSIC AWARDS”  2012; am “amestecat” intenționat fotografiile elevilor mei, de care sunt încântat, și ale celor doi profesori; vă vreau în locul meu ca să gustați mulțumirea că EI sunt aproape ca NOI. Pot spune că, prin aparatele folosite, prin imaginile realizate, elevii și profesorii au făcut reciproc școală, “ȘCOALA DE ARTĂ”, o școală de fotografi!
Mulțumesc echipei F64, elevilor mei (absolvenți) și, mai ales, celor care au făcut să existe “ROMANIAN MUSIC AWARDS” (Premiile Muzicale Românești).
13 iunie 2012, Paul AGARICI

Alți fotografi au mai citit și:

9 Comments

  • Nu mi se pare ok ca nu ati redimensionat imaginile. Sunt greu de vizualizat pe un monitor uzual de 19'' ( nu mai zic de 17''). Cam multa vorbarie despre 7D, aparat care are acelasi senzor din 550d, aparat care costa simtitor mai putin. Singurul lucru care merita mentionat la 7D este viteza superioara (in rafala). Faptul ca nu v-au ajuns 6 acumulatori mi se pare … exagerat. Adica eu am folosit acumulatorul initial (prima incarcare) vreo 1000 de cadre. Pentru un astfel de eveniment care nu cred ca a durat mai mult de 2,5 – 3 h mi se par arhisuficiente 2000 de cadre. Mai bine spuneati cate cadre ati tras.
    Observ ca se vad mai bine imaginile daca dau open in new window. Oricum, parerea mea e ca trebuiau redimensionate la o marime web, ca doar aici nu facem analiza 1:1 a pozelor.
    Si inca o chestiune exagerata: este visul oricarui profesionist sa fie fotograf oficial RMA? Sa fim seriosi…

  • lui C.GOGU/ Nu înțelegeți nimic! Cât timp mă numiți "pozar oficial" vă consider un Gogu obraznic, cu educație de șanț! Cu astfel de Gogu e lumea plină și aș prefera să trec peste dvs. Am spus dvs. pentru că mă respect… Îi rest, pentru că sunteți un biet anomim, fără bărbăția identificării, vă recomand să vă rețineți umorile și orgoliul mărunt. Doream o discuție constructivă, demnă și, mai ales, cu persoane reale și nu cu cele de tip Gogu. E lamentabil. Apoi, ca "să nu muriți de grija altuia" vă invit să citiți și articolul aferen fotografiilor postate. O sugestie: dacă n-ați fi fost Gogu la toate capitolele: educație, bun simt, cultură, cunoștiințe în domeniu (fotografie) etc. ați fi știut cum se desfășoară o conversație… Cu argumente pertinente, cu respectul interlocutorului, cu identificarea dvs. adică, în tot, cu ce vă lipsește cu desăvârșire. Regret că țara asta este plină de Gogu…

  • Am primit: echipa F64 a făcut un efort remarcabil să-și actualizeze modul de comunicare, prin inaugurarea acestui blog! Imaginile sunt prezentate inițial sub forma unor "previzualizări". Ca să fie privite trebuie să dati "clik" pe fiecare, apăsând cursorul. În acest fel se elimină orice erori de receptare. Imi cer scuze pentru acest comentariu care poate să pară naiv: iată însă că un "comentator" nu știe despre acest mod de operare! În evidentă confuzie, acesta consideră imaginile postate ca neclare și le numește cu un cuvânt care nu există: "defocusate". Mulțumesc încă odată echipei F64, cea mai perfectă gazdă în domeniul comunicării fotografice…

  • Am uitat: domnule C. Gogu, ca și dvs. am două nume P. Agarici ! Dacă folosiți numai unul, ori nu mă respectați, ori educația dvs. este redusă… Hotârâți-vă.

  • Domnule Agarici, sa nu imi spuneti ca ati primit si bani pentru "onoarea" de a fi pozar oficial, pentru ca ma jur ca imi iau toate sculele si le arunc pe geam. Din galeria de 17_poze_, jumatate sunt ori defocusate, ori supraexpuse, ori incadrate dubios, ori au artefacte in urma prelucrarii excesive ori o combinatie dintre cele enumerate pana acum…

    • Mulțumesc pentru aprecierile deosebit de pozitive; îmi fac o plăcere deosebită. Mai mult, mă bucur să găsesc în dvs. un om cu o inteligență peste normal. Apoi, știința dvs. în fotografie mă copleșește; ar vrea să vă consider "modelul" meu, dar, din păcate, constat forța dvs. remarcabilă să fiți anonim. Este caracteristica oamenilor de mare caracter și forță intelectuală… Da, sunt la începutul meseriei de fotograf dar am primit (numai) 4.000 euro pentru prestație. Sincer, îmi cer scuze și rămân mut de forța și simțul dvs. civic prin care mi-ați descoperit tertipurile. Da, "JOS PAUL AGARICI"! Mai rămâne un lucru: nicio fotografie nu a fost prelucrată, "defocusate" nu există în nicio limbă, "artefacte" înseamnă altceva (vezi D.E.X.), iar supraexpuse, dacă e vorba de exponometrie este mai mult decât incorect folosit de dvs. Da, este o mare diferență între dvs. și umilul eu: dvs. vorbiți (scrieți), iar eu muncesc, fac poze. Iată de ce vă mulțumesc din toată inima; mi-am reținut compasiunea pentru curajul (!?) dvs. să semnații anonim. Aveți absolută dreptate: suntețu GOGU…

      • Faptul ca am folosit intr-o oarecare masura englezisme pentru a ma exprima nu cred ca v-a impiedicat sa intelegeti la ce ma refer. Si nu cred ca o sa reusiti cu verva dvs. sa distrageti atentia cititorilor de la problemele semnalate de mine. Dar ca sa inteleaga si ei, si dvs. la ce m-am referit, o sa dau cateva referinte din limba de origine:
        "A compression artifact (or artefact) is a noticeable distortion of media (including images, audio, and video) caused by the application of lossy data compression." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_artifact
        "In optics, defocus is the aberration in which an image is simply out of focus." sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Defocus
        Si pentru ca va place DEX-ul: http://dexonline.ro/definitie/supraexpus.
        Iar faptul ca ati primit 4000 Euro pentru prestatie nu implica automat ca si materialele realizate sunt de calitate. Mai bine spuneti ca toate cadrele au fost trase de elevii dvs.. si atunci se explica situatia…

        • Gogule…interesanta abordare, uite asa mai invata omul cate ceva. Dar din curiozitate citind explicatiile despre limbile de origine, la noi oficial se vorbeste Engleza sau Romana ? Nu de alta, dar sunt intr-unimpas de orientare teritoriala si nu stiu unde sa ma duc la Londra sau Craiova ? Cat despre bani..nu stiu de ce crapi de invidie ? Sau sunteti d'ala " sa moara si capra vecinului!" De ce nu ne arati si talica ceva elocvent in materie de poze ca de fotografie nu cred ca se discuta.

    • domnu C Gogu va rog din tot sufletul sa va aruncati pe geam toata trusa foto … daca dumneavoastra considerati ca unele poze sunt "ori defocusate, ori supraexpuse, ori incadrate dubios, ori au artefacte in ele in urma prelucrarii excesive" va rog sa veniti dumneavoastra cu o serie de poze in care ne aratati cum este corect realizata o fotografie dpdv al expunerii, compozitiei si prelucrarii in photoshop sau macar postati un link catre site-ul dumneavoastra unde putem vedea ADEVARATE OPERE de ARTA sau preferati sa aruncati cu noroi la pura intamplare
      si anonimatul asta imi duce aminte de o replica celebra "O semnam si o dam anonima" (Farfuridi si Brânzovenescu), totusi daca aveti curajul si barbatia postati un comentariu sub numele dumneavoastra
      app tin sa mentionez ca pozele postate aici sunt neprelucrate … si chiar va rog sa specificati in mod clar defectele fiecarei poze in parte
      va multumesc pt atentia acordata si comentariul lasat

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.