Olympus iese de pe piața aparatelor foto

După un an de zvonuri, este oficial: Olympus iese de pe piața foto după o perioadă de 84 de ani ca fiind una dintre cele mai recunoscute mărci din lume. Într-un anunț publicat pe site-ul său web, Olympus a anunțat că a semnat un memorandum de înțelegere pentru a-și vinde divizia de camere foto către Japan Industrial Partners (JIP), aceeași firmă de investiții care a achiziționat business-ul VAIO PC Sony în 2014.

Olympus și JIP își propun să semneze un acord legal până pe 30 septembrie.

Olympus a intrat în industria fotografică în anul 1939, prin lansarea Semi-Olympus I care a folosit primul obiectiv Zuiko. În deceniile următoare, compania a continuat să lanseze modele de camere populare, inclusiv PEN în 1959 și sistemul OMR de 35mm SLR.

“Olympus a pus în aplicare măsuri pentru a face față pieței camerelor digitale, extrem de severe, datorită, printre altele, reducerii rapide a pieței cauzate de evoluția smartphon-urilor”, declară Olympus. “Olympus a îmbunătățit structura costurilor prin restructurarea bazelor de fabricație și concentrându-se pe obiective interschimbabile. În ciuda tuturor acestor eforturi, Olympus a înregistrat pierderi operaționale timp de trei ani fiscali consecutivi până la termenul încheiat în martie 2020.”

Olympus spune că JIP ar putea face business-ul aparatului foto Olympus “mai compact, mai eficient și mai agil pentru a realiza o creștere continuă și durabilă”. OM-D și Zuiko urmează să trăiască în continuare prin această vânzare, iar noua companie deținută și operată de JIP va fi responsabilă de toate cercetăril, dezvoltarea și fabricarea camerelor și obiectivelor.

Termenii financiari ai acestei tranziții nu au fost făcuți publici. Olympus spune că va continua activitatea ca de obicei până la încheierea contractului și că noile produse planificate pentru 2020 vor fi lansate în conformitate cu programul.

Sperăm că noii dezvoltatori vor duce mai departe renumele lui Olympus, prin lansarea de noi produse OM-D și Zuiko în conformitate cu cerințele în schimbare ale pieței, concentrându-se pe inovație în cercetare și dezvoltare. Versatilitate, durabilitate și performanța și calitatea imaginii sunt doar câteva dintre aspectele ce caracterizează numele Olympus, pe care sperăm să le vedem și în continuare.

Tu care crezi că este viitorul pieței foto, în contextul actual? Către ce ar trebui să se orienteze producătorii de aparate foto? Suntem curioși care este părerea ta, lasă-ne un comentariu!

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *