(c) Vicențiu Amarandei

Cu Canon și Tamron la Trofeul National Super Rally

Vicențiu Amarandei, fan al competițiilor sportive, a acceptat provocarea de a testa echipamente F64 la un eveniment presărat cu adrenalină, miros de anvelope și zgomotul de luptă ale automobilelor cu sute de cai putere. Hai să descoperim review-ul lui mai jos:

Vreau să îți spun încă de la început că pentru mine calitatea optică este foarte importantă la fel ca rapiditatea de a face autofocus, menținerea clarului pe subiect și greutatea echipamentului. Motiv pentru care m-am bucurat enorm când am aflat că primesc în testare un echipament care în teorie este bun la toate!â

Încep cu obiectivul nou lansat de Tamron, și anume 15-30mm f/2.8 G2 VC cu montură Canon. Este un monstru de metal și sticlă care cântărește 1110g, are o construcție solidă, iar parasolarul nu se detașează și nu îi poți pune filtru de protecție.

Pachetul celor de la magazinul foto conține și mult doritul Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM. Spuneam de cel de sus ca este cam greu? Acesta din urmă are peste 1400g cu o construcție robustă, este masiv, lentile uriașe, iar parasolarul îi extinde lungimea cu aproximativ 35%.


Așadar, am avut la îndemână două obiective de top, un ultra-wide cu zoom și un tele cu zoom ce oferă o acoperire pe aproape toată plaja focală, gata de utilizare pe un aparat foto full frame de performanță medie.

Cum am testat echipamentul? Sar peste cititul manualului, mă prind repede cum funcționează aparatul, setez back-button focus, Autofocus continuu, auto ISO, Aperture Mode. Îmi plac testele de laborator, sunt precise, interesante, dar cred că relevant este și comportamentul echipamentului în condiții dinamice în care există eroare umană, experiența cu utilizatorul fiind din ce în ce mai importantă pentru mine.

Despre Tamron 15-30mm f/2.8 G2 VC

Încep cu focalele 15-30mm ale obiectivului de la Tamron, curios mai mult de perspectiva largă a obiectivului, caut unghiurile cele mai interesante, distorsiunile fiind clar de așteptat pentru un unghi de cuprindere atât de mare.

Recunosc că nu mă așteptam ca autofocusul să fie atât de rapid și precis indiferent dacă subiectul este static sau dinamic. În încercarea de observa cât de capabilă este stabilizarea din obiectiv, pentru pretențiile mele, este foarte performantă în cazul atenuării pașilor în timpul unei filmări din mână. Lungimea focală de 15mm are un mare potențial pentru încadrări mai puțin convenționale, mai ales în fotografia sport. Când vine vorba despre claritatea pe care o oferă obiectivul începând de la f/2.8, lens flare nu am întâlnit, dar nici nu am fost pus în situația în care ar fi putut aparea.

Este un obiectiv greu, după cum am spus și mai sus, iar în perechea cu Canon 6D părea într-un mare dezechilibru. Am renunțat rapid la el din cauza greutății mari, dar nici nu am avut o poziție avantajoasă față de pistă, iar înlocuitorul său este un tele cu zoom.

Puncte forte Tamron 15-30mm f/2.8 G2 VC

  • sharp începând de la f/2.8
  • construcție de calitate
  • stabilizare optică de calitate

 Puncte slabe Tamron 15-30mm f/2.8 G2 VC

  • extrem de greu
  • mai ratează focusul în lumină slabă
  • distorsionează puternic

Despre Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM

Am renunțat la 1110g pentru a monta +1400g de sticlă și metal, parcă mă contrazic singur, așa este. Vorbesc acum despre Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM, un obiectiv voluminos cu optică de invidiat, sistemul de autofocus pregătit pentru orice fel de competiție sportivă și nu în ultimul rând, luminos.

Primul lucru pe care l-am sesizat a fost viteza de reacție a sistemului de autofocus. Instant! Au fost momente extrem de dificile pentru menținerea focusului pe subiect și nu am să spun că nu am ratat niciun cadru, dar cred că am obținut o rată de aproximativ 85% de fotografii clare la un numar de poate 1000 de declanșări.

Ce pot spune despre panning? Combinația dintre stabilizarea optică potentă și sistemul de autofocus performant ajută atât de mult încat este o joacă să surprinzi dinamica acțiunii click după click.

Situația de la Campionatul National de Super Rally mi-a cerut să fotografiez la diafragmă deschisă, condițiile de iluminare fiind relativ slabe, cerul fiind înnorat pe tot parcursul zilei, iar spre lăsarea serii a fost foarte utilă deschiderea la f/2.8.

La final, când raliul s-a sfârșit, am testat fotografierea din mână pe intervalul 135-200mm, t 1/125s, ISO 6400, f/2.8 în vederea verificării sistemului de stabilizare din obiectiv unde am obținut cadrele de mai jos. Te informez! Era groaznic de frig, tremuram puternic, dar chiar face toți banii stabilizarea!

Puncte forte Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM

  • calitate optică
  • sharp
  • stabilizare optică
  • autofocus impresionant de bun

Puncte slabe Canon 70-200mm f/2.8L IS III USM

  • foarte greu
  • preț de achiziție mare

Concluzie

În concluzie, după o asemenea experiență complexă iți spun mai întâi ceva ce am observat la Canon 6D, mai exact are o deficiență majoră în recuperarea detaliilor din umbre (din fișiere RAW) în comparație cu ce am văzut pe la alte branduri.

Am realizat cât de importante sunt următoarele trei aspecte: autofocus, calitate optică și portabilitate. În opinia mea, setul 15-30mm cu 70-200mm este unul ce te poate servi regește în orice situație. Amble obiective sunt versatile, sunt performante, dar gândește-te dacă îți sunt neapărat necesare. Spun doar că dacă vrei să fotografiezi într-un mod mai discret cu aceste două obiective și să nu ieși în evidență, NU vei reuși!

Citește întreg articolul lui Vicențiu, aici!

Alți fotografi au mai citit și:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 obiective SONY de buget

Descoperă alături de Cristi Kerekes nu mai puțin de 4 obiective Sony de buget, cu care poți trece la un nivel superior dacă încă folosești obiectivul kit. De la wide, la macro și zoom, suntem convinși că vei alege ce ți se potrivește!

7 accesorii ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară

În lumea fotografilor accesoriile sunt nelipsite din trusa foto, pentru a evita situații neplăcute și pentru a fi sigur ca vei fi pregătit oricând, oriunde și în orice condiții pentru a fotografia. Descoperă accesoriile ce nu trebuie să îți lipsească în această primăvară, menite să te ajute să sa surprinzi momente cât mai frumoase

Fotografia de primăvară
5 sfaturi și exemple

Pentru un fotograf, primăvara este anotimpul ideal pentru fotografia de peisaj sau de stradă. Lumina este contrastantă, umbrele sunt încă reci, dar soarele este cald și arzător. Află câteva sfaturi care să te pregătească pentru fotografii de primăvară wow!

Expunerea lungă în 11 pași, de la peisaj la fine-art

Află din acest articol cum să te bucuri de tot ceea ce are de oferit expunerea lungă, plus mici ajutoare când vine vorba de accesorii, filtre, compoziție, metodă de abordare și altele!

Pregătește-te pentru un
Paște fotogenic

Săptămâna aceasta mulți dintre noi încep unul dintre cele mai importante maratoane de gătit al anului pentru masa de Paște. Venim în ajutorul tău, să îți spunem cum să faci fotografii memorabile cu mâncarea de Paște.