Sony A7R III și primele impresii ale lui Tobishinobi Shonibare 

Postat de: F64 F64

Sony

Tobi își spune impresiile despre Sony A7R III în urma fotografierii arhitecturii din Dubai.

Voi începe prin a spune că nu este deloc o evaluare aprofundată, pentru că nu mă ocup cu așa ceva. Eu fac fotografii, clipuri video și știu ce-mi place și ce-mi trebuie pentru a realiza aceste lucruri. Când călătoresc, stilul meu este foarte pe fugă, dar îmi place precizia și calitatea ridicată. Prin urmare, voi vorbi mai ales despre cât de mult mi-a simplificat sau complicat treaba Sony A7R III. Dacă dorești grafice și comparații detaliate, le găsești în multe alte locuri. Mai trebuie să menționez că acesta este un model în faza premergătoare a producției.

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Introducere

Aștept de mult timp această cameră. Îmi amintesc că, atunci când am auzit despre cutremurul care a afectat fabrica de producție a senzorilor de la Sony, mi-am zis „La naiba, sper că au scăpat teferi” și apoi „La naiba, sigur vor amâna datele de lansare din cauza asta” și așa a și fost, întârzierile au fost semnificative. Din fericire, A7R II e un „cal de bătaie” și și-a făcut datoria fără probleme cât l-am avut, timp de doi ani, și, ca în orice relație reușită, am învățat tot mai multe despre aparat între timp. Trebuie menționat însă că aș schimba ceva la modelul precendent. Dar să revenim la noul aparat.

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Caracteristici Sony A7R III

Probabil ai văzut numeroase liste care evidențiază caracteristicile, așa că le voi menționa pe cele care mi-au plăcut mai mult:

Sony

  • Procesarea imaginii mai rapidă, cu zgomot mai redus,
  • Fotografierea la 10 cps cu focalizare automată completă, 8 cps cu actualizări în timp real între declanșări,
  • Vizorul OLED cu 3,69 de milioane de puncte (1280 x 960 pixeli),
  • Focalizarea automată îmbunătățită, inclusiv modul de focalizare automată a ochilor mai persistent,
  • Stabilizarea imaginii pe 5 axe, calculată la opriri de 5,5 (CIPA) cu obiectiv de 50 mm,
  • Filmarea 4K din regiunea de decupare „Super 35” supraeșantionată din captura 5K,
  • Focalizarea automată video mai puțin predispusă la refocalizarea pe fundal,
  • Cele două fante pentru carduri SD (unul compatibil cu UHS-I și unul compatibil cu UHS-II),
  • Formatul RAW real necomprimat pe 14 biți, chiar și în modul de declanșare continuă,
  • Folosirea detecției fazei (inclusiv focalizare automată a ochilor) la 3 cps cu obiective adaptate.
sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Trebuie să recunosc, când am auzit anunțul, la început am fost puțin dezamăgit de idea aceluiași senzor de 42 de megapixeli dar, gândindu-mă mai bine, e logic. 10 cps la 42 de megapixeli e mai mult decât am avut vreodată și, cu siguranță, mai mult decât îmi va trebui, dată fiind activitatea mea prezentă și viitoare. Plus că, ai de unde alege dacă trebuie să alegi. Oricum, laptopul meu merge mai greu din cauza dimensiunilor fișierelor și atunci, moment sunt destul de mulțumit deocamdată de acest echilibru…

Focalizare automată îmbunătățită

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

În ceea ce privește focalizarea automată îmbunătățită, de mult timp îmi doream așa ceva. Posibilitatea de a fotografia acțiunile rapide în condiții de lumină scăzută sau de a urmării continuu la realizarea clipurilor video este extrem de importantă pentru scopurile mele fotografice și cinematografice de acum înainte și le voi trata pe fiecare, pe rând.

Pe scurt, focalizarea automată a fost exactă. Ca la orice cameră, apăsarea greșită pe buton poate duce la una sau două imagini defocalizate, dar nu m-a deranjat atât de mult încât să nu obțin imagini reușite. Când se fotografiază cu 10 cps, reușita este de 95%.

Fotografierea în lumină scăzută

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Din păcate, nu am avut ocazia să testez pe cât mi-aș fi dorit fotografierea în lumină scăzută.

Am folosit Sony A7R III cu un obiectiv terț cu adaptor în unele cazuri și am reușit să fotografiez cu o valoarea ISO foarte mică, obținând rezultate spectaculoase la răsărit și la apus. Am descoperit că adaptorul funcționează foarte bine cu A7R III, focalizarea automată fiind foarte rapidă și precisă, în ciuda faptului că nu am avut un obiectiv original.

Urmărirea continuă

A fost destul de bună, deși nu întotdeauna așa cum mi-aș fi dorit. Dar trebuie să ținem cont de faptul că era un model în faza premergătoare producției. Când treceam de la un subiect la altul, camera reușea să facă urmărirea continuă cu o tranziție foarte fluentă. Panoramarea de la stânga la dreapta, de la subiecte din prim-plan la cele îndepărtate din fundal, s-a făcut cu ușurință.

Calitatea imaginii

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Pot spune că imaginile pe care am reușit să le editez au fost excelente, după cum era de așteptat. Detaliile au fost clare și intervalul dinamic excelent dar, repet, era de așteptat de la un senzor de 42 MP.

Experiența

Pentru mine, cred că principala îmbunătățire privește experiența generală a fotografierii, ceea ce mă duce cu gândul la ceea ce-mi place la această cameră.

Ergonomia

Sony

O simți bine, textura suprafeței camerei este diferită, iar camera este bine echilibrată în mână. Durata de utilizare a bateriei este mult îmbunătățită, deci nu mai e nevoie să ai la tine 9 baterii. Vizorul este clar și nu pare să existe o diferență mare între vizor și ecran. La modelul anterior a trebuit să le spun adesea persoanelor să se uite la vizor, pentru că pe ecran apăreau porțiuni luminoase. Ambele par acum îmbunătățite.

Amplasarea butoanelor a trecut și ea la următorul nivel. Mutarea butonului de înregistrare a filmelor era necesară și este binevenită. Singura mea problemă, dar nu gravă, este că trebuie să apeși ferm pe buton ca să te asiguri că ai pornit și ai oprit înregistrarea la timp. Dar, la fel de bine, poți particulariza camera ca să folosești declanșatorul pentru a porni înregistrarea în modul pentru film.

Personalizarea

Cât despre personalizare, Sony A7RIII este la un nivel superior. E mult de discutat despre plăcerea de a fotografia pe fugă cu această cameră. Mi-am setat butonul personalizat C2 să facă trecerea între cadrul întreg și modul super 35. E foarte comod pentru clipuri video, în loc să trebuiască să cauți în meniu. Meniul funcțiilor are multe caracteristici care se pot personaliza și sunt sigur că vei avea propria configurație a acestora, dar voiam doar să știi că aici ai o mulțime de opțiuni.

Concluzie

sony
(c) Tobishinobi Shonibare

Cu cele două fante pentru carduri și fotografierea cu viteză mare ai siguranța că nu vei pierde nicio fotografie și că poți face încărcarea folosind Micro USB sau USB 3. Personal, consider că a fost un upgrade necesar. Și prețul e bun. Ar fi fost frumos să fie inclusă opțiunea cu 60cps la 4K, dar cred că exagerez, date fiind toate celelalte caracteristici incluse.

Despre Tobi

sony

 

Tobi se concentrează mai ales pe geometrie, simetrie și perspective. Caută frumusețea zonelor urbane și apreciază arhitectura impresionantă. Astfel, și-a creat un stil unic de fotografiere stradală. Își dorește să extindă limitele creativității, iar faptul că îi place moda l-a dus la o colaborare recentă cu mărci precum Adidas, Audi, Coach, Microsoft și, desigur, Sony.




test - array(0) { }

Lasă un comentariu

Adresa de E-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Top