Epic Abstracts – o colecție neobișnuită de fotografie de natură
Alex Axon prezintă un nou proiect fotografic pe Blogul F64. Am pornit de la oameni care cad, am fost boemi cu ceaiul negru și lapte, iar acum urmează fotografia de natură suprinsă într-o notă abstractă.
Știi tehnica aia de făcut poze potrivit căreia rotești inelul de zoom al obiectivului în timp ce declanșezi? Trebuie să ai un timp de expunere suficient de mare, mai concret undeva între 1/5 - 1/30 și vei obține direct din cameră efectul ăla de “radial blur” din Photoshop. Care efect este creat, de fapt, tocmai din aceasta tehnică, dar asta este cu totul altă poveste, una de istorie, mai precis.
Marea descoperire – Epic Abstracts
Ei bine, am realizat la un moment dat că pot mișca și aparatul foto în timp ce declanșez, nu numai inelul de zoom și brusc nu mai aveam degete la mână pentru a număra posibilitățile care se buluceau în cap. Puteam să fac mișcări orizontale, verticale, să rotesc camera într-o parte sau alta, să rotesc în timp ce mișc aparatul pe o axă, să rotesc în timp ce camera se mișcă pe orizontală și fac și zoom în același timp. După această epifanie, am analizat puțin cam ce tipuri de subiecte s-ar potrivi cu tehnica descrisă mai sus și am ajuns la concluzia că voi fotografia… copaci. Crenguțe de copac, mai precis. Crenguțe răzlețe de copac pe fundal de cer înnorat, spre seară, pentru ca lumina să îmi permită timpi mai lungi de expunere.
Tehnica foto – Epic Abstracts
Am ieșit, așadar, la pozat în primul parc și am început să fiu suspectat de nebunie temporară de către trecătorii care se uitau la mine cu stupefacție amestecată cu milă, în timp ce făceam mișcări ciudate din camera foto. Primele cadre nu au fost prea promițătoare, am constatat că era destul de dificil să obții ceva interesant. Am început să îmi rafinez tehnica, să ajustez timpii de expunere, să mișc aparatul cat mai cursiv, să îl rotesc în jurul unui punct fix (care nu era neapărat centrul obiectivului), lucru destul de dificil. Deja îmi închipuiam trepiede pe care montezi camera și care permit astfel de mișcări neobișnuite. Oare ar cumpăra cineva așa ceva?
După multe încercări, au început să apară și primele imagini care în sfârșit îmi transmiteau ceva. Am văzut pe ecranul DSLR-ului trei tornade și apoi un val imens. Am văzut două sulițe încleștate în iureșul unei bătălii și am mai văzut o ploaie de săgeți. Uite așa s-a conturat în capul meu conceptul acestei serii, Epic Abstracts și am început din acel moment să știu mai clar ce urmăresc. Ce crenguțe să abordez și ce mișcări ciudate din aparat să mai încerc. Toată seria s-a conturat după câteva ședințe foto și multe zeci de cadre trase. Timpii de expunere pe care i-am folosit au fost între 1/2 si 1/10 secunde.
Post-procesarea imaginilor a fost minimală și a constat în ajustări de tonalitate, contrast, unsharp mask. Toate efectele de blur și mișcare sunt făcute doar prin mișcarea camerei și nu au existat modificări ulterioare în acest sens. Nicio crenguță nu a fost ruptă în timpul actului fotografic. Chiar dacă majoritatea cadrelor prezintă crengi de copac, s-au strecurat și niște fire electrice într-o imagine, iar în alta niște copaci întregi.
1 Comment
Foarte fain proiect. Felicitări!