Alex Axon prezintă un nou proiect fotografic pe Blogul F64. Am pornit de la oameni care cad, am fost boemi cu ceaiul negru și lapte, iar acum urmează fotografia de natură suprinsă într-o notă abstractă.

Știi​ ​tehnica​ ​aia​ ​de​ ​făcut​ ​poze​ ​potrivit​ ​căreia​ ​rotești​ ​inelul​ ​de​ ​zoom​ ​al​ ​obiectivului​ ​în​ ​timp​ ​ce declanșezi?​ ​Trebuie​ ​să​ ​ai​ ​un​ ​timp​ ​de​ ​expunere​ ​suficient​ ​de​ ​mare,​ ​mai​ ​concret​ ​undeva​ ​între​ ​1/5​ ​- 1/30​ ​și​ ​vei​ ​obține​ ​direct​ ​din​ ​cameră​ ​efectul​ ​ăla​ ​de​ ​“radial​ ​blur”​ ​din​ ​Photoshop.​ ​Care​ ​efect​ ​este creat,​ ​de​ ​fapt,​ ​tocmai​ ​din​ ​aceasta​ ​tehnică,​ ​dar​ ​asta​ ​este​ ​cu​ ​totul​ ​altă​ ​poveste,​ ​una​ ​de​ ​istorie,​ ​mai precis.

Marea​ ​descoperire – Epic Abstracts

Ei​ ​bine,​ ​am​ ​realizat​ ​la​ ​un​ ​moment​ ​dat​ ​că​ ​pot​ ​mișca​ ​și​ ​aparatul​ ​foto​ ​în​ ​timp​ ​ce​ ​declanșez,​ ​nu numai​ ​inelul​ ​de​ ​zoom​ ​și​ ​brusc​ ​nu​ ​mai​ ​aveam​ ​degete​ ​la​ ​mână​ ​pentru​ ​a​ ​număra​ ​posibilitățile​ ​care se buluceau​ ​în​ ​cap.​ ​Puteam​ ​să​ ​fac​ ​mișcări​ ​orizontale,​ ​verticale,​ ​să​ ​rotesc​ ​camera​ ​într-o​ ​parte​ ​sau alta,​ ​să​ ​rotesc​ ​în​ ​timp​ ​ce​ ​mișc​ ​aparatul​ ​pe​ ​o​ ​axă,​ ​să​ ​rotesc​ ​în​ ​timp​ ​ce​ ​camera​ ​se​ ​mișcă​ ​pe orizontală​ ​și​ ​fac​ ​și​ ​zoom​ ​în​ ​același​ ​timp.​ ​​ ​După​ ​această​ ​epifanie,​ ​am​ ​analizat​ ​puțin​ ​cam​ ​ce​ ​tipuri de​ ​subiecte​ ​s-ar​ ​potrivi​ ​cu​ ​tehnica​ ​descrisă​ ​mai​ ​sus​ ​și​ ​am​ ​ajuns​ ​la​ ​concluzia​ ​că​ ​voi​ ​fotografia… copaci.​ ​Crenguțe​ ​de​ ​copac,​ ​mai​ ​precis.​ ​Crenguțe​ ​răzlețe​ ​de​ ​copac​ ​pe​ ​fundal​ ​de​ ​cer​ ​înnorat, spre​ ​seară,​ ​pentru​ ​ca​ ​lumina​ ​să​ ​îmi​ ​permită​ ​timpi​ ​mai​ ​lungi​ ​de​ ​expunere.

Tehnica​ ​foto – Epic Abstracts

Am​ ​ieșit,​ ​așadar,​ ​la​ ​pozat​ ​în​ ​primul​ ​parc​ ​și​ ​am​ ​început​ ​să​ ​fiu​ ​suspectat​ ​de​ ​nebunie​ ​temporară​ ​de către​ ​trecătorii​ ​care​ ​se​ ​uitau​ ​la​ ​mine​ ​cu​ ​stupefacție​ ​amestecată​ ​cu​ ​milă​, ​în​ ​timp​ ​ce​ ​făceam mișcări​ ​ciudate​ ​din​ ​camera​ ​foto.​ ​Primele​ ​cadre​ ​nu​ ​au​ ​fost​ ​prea​ ​promițătoare,​ ​am​ ​constatat​ ​că era​ ​destul​ ​de​ ​dificil​ ​să​ ​obții​ ​ceva​ ​interesant.​ ​Am​ ​început​ ​să​ ​îmi​ ​rafinez​ ​tehnica,​ ​să​ ​ajustez​ ​timpii de​ ​expunere,​ ​să​ ​mișc​ ​aparatul​ ​cat​ ​mai​ ​cursiv,​ ​să​ ​îl​ ​rotesc​ ​în​ ​jurul​ ​unui​ ​punct​ ​fix​ ​(care​ ​nu​ ​era neapărat​ ​centrul​ ​obiectivului),​ ​lucru​ ​destul​ ​de​ ​dificil.​ ​Deja​ ​îmi​ ​închipuiam​ ​trepiede​ ​pe​ ​care montezi​ ​camera​ ​și​ ​care​ ​permit​ ​astfel​ ​de​ ​mișcări​ ​neobișnuite.​ ​Oare​ ​ar​ ​cumpăra​ ​cineva​ ​așa​ ​ceva?

După​ ​multe​ ​încercări,​ ​au​ ​început​ ​să​ ​apară​ ​și​ ​primele​ ​imagini​ ​care​ ​în​ ​sfârșit​ ​îmi​ ​transmiteau​ ​ceva. Am​ ​văzut​ ​pe​ ​ecranul​ ​DSLR-ului​ ​trei​ ​tornade​ ​și​ ​apoi​ ​un​ ​val​ ​imens.​ ​Am​ ​văzut​ ​două​ ​sulițe​ ​încleștate în​ ​iureșul​ ​unei​ ​bătălii​ ​și​ ​am​ ​mai​ ​văzut​ ​o​ ​ploaie​ ​de​ ​săgeți.​ ​Uite​ ​așa​ ​s-a​ ​conturat​ ​în​ ​capul​ ​meu conceptul​ ​acestei​ ​serii,​ ​Epic​ ​Abstracts ​și​ ​am​ ​început​ ​din​ ​acel​ ​moment​ ​să​ ​știu​ ​mai​ ​clar​ ​ce urmăresc.​ ​Ce​ ​crenguțe​ ​să​ ​abordez​ ​și​ ​ce​ ​mișcări​ ​ciudate​ ​din​ ​aparat​ ​să​ ​mai​ ​încerc.​ ​Toată​ ​seria​ ​s-a conturat​ ​după​ ​câteva​ ​ședințe​ ​foto​ ​și​ ​multe​ ​zeci​ ​de​ ​cadre​ ​trase.​ ​Timpii​ ​de​ ​expunere​ ​pe​ ​care​ ​i-am folosit​ ​au​ ​fost​ ​între​ ​1/2​ ​si​ ​1/10​ ​secunde.

abstracts

(c) Alex Axon

Post-procesarea​ ​imaginilor​ ​a​ ​fost​ ​minimală​ ​și​ ​a​ ​constat​ ​în​ ​ajustări​ ​de​ ​tonalitate,​ ​contrast, unsharp​ ​mask.​ ​Toate​ ​efectele​ ​de​ ​blur​ ​și​ ​mișcare​ ​sunt​ ​făcute​ ​doar​ ​prin​ ​mișcarea​ ​camerei​ ​și​ ​nu​ ​au existat​ ​modificări​ ​ulterioare​ ​în​ ​acest​ ​sens.​ ​Nicio​ ​crenguță​ ​nu​ ​a​ ​fost​ ​ruptă​ ​în​ ​timpul​ ​actului fotografic.​ ​Chiar​ ​dacă​ ​majoritatea​ ​cadrelor​ ​prezintă​ ​crengi​ ​de​ ​copac,​ ​s-au​ ​strecurat​ ​și​ ​niște​ ​fire electrice​ ​într-o​ ​imagine,​ ​iar​ ​în​ ​alta​ ​niște​ ​copaci​ ​întregi.

Articol​ ​și​ ​fotografii​ ​de​ ​Alex​ ​Axon.