Cu siguranță ai căutat măcar o dată să vinzi, să cumperi sau să închiriezi o locuință și ai aruncat un ochi pe anunțurile imobiliare de pe site-ul care te interesa direct. Cel mai probabil, ai văzut că majoritatea anunțurilor erau însoțite de fotografii făcute cu telefonul mobil, fie dintr-un unghi care nu avantaja sub nicio formă încăperile apartamentului sau ale casei scoase pe piață, fie erau mișcate, întunecate.

Cumpărătorii sunt mereu atrași de imagine, pentru că este, până la urmă, prima care contează. Nu contează dacă vrei să scoți la vânzare o casă în valoare de un milion de euro sau de câteva zeci de mii, rețeta pentru a avea cât mai mulți potențiali clienți este aceeași. Un anunț imobiliar fără fotografii care să scoată în evidență toate calitățile produsului, în cazul de față, al locuinței, pierde din start. Pozele sunt, practic, cartea de vizită a imobilului, pe lângă descrierea pe care trebuie să o faci corect din punct de vedere gramatical și cât mai detaliat cu putință, fără să exagerezi, ci doar să amintești toate avantajele de a locui în acea casă. Dacă vrei să afli de ce e foarte important să angajezi un fotograf profesionist atunci când vrei să îți vinzi casa, ține cont de motivele enumerate mai jos:

#1 Experiența își spune cuvântul

locuință

Având la activ mulți ani de fotografie, un profesionist va ști exact să surprindă ce e mai interesant într-o locuință. Poate că nici nu ai observat cât de bine pică lumina pe birou sau că de sus dormitorul pare mult mai elegant. Un fotograf știe cum să scoată din orice esența și frumusețea.

#2 Viziunea artistică

locuință

Fiecare fotograf spune o poveste în imagini. Fiind vorba de ceva neînsuflețit și static, va trebui să găsească unghiul ideal pentru a pune cât mai mult în valoare produsul pe care tu vrei să îl scoți pe piață, adăugându-și propria semnătură asupra imaginii de ansamblu.

#3 Momentul zilei

locuință

O cameră care în fotografii pare întunecată va da impresia unui spațiu neaerisit și claustrofob, în timp ce o lumină care inundă întreaga încăpere va atrage imediat atenția. Profesioniștii în fotografie știu în ce moment al zilei să apese butonul declanșator, tocmai pentru că pun mult preț pe lumina naturală. Desigur, pot ieși poze la fel de atrăgătoare și cu ajutorul luminii artificiale de la un spot îndreptat către punctul de interes al camerei, însă nimic nu se compară cu razele soarelui.

#4 Culorile

locuință

Telefoanele mobile au evoluat foarte mult în ultimii ani, la fel și camerele foto care le însoțesc. De la VGA s-a ajuns în scurt timp la camere cu peste 20 de megapixeli, însă nu se compară cu un aparat profesionist, deci niciodată nu vei reuși să faci o poză cu telefonul de aceeași calitate cu a unui fotograf.

#5 Prelucrarea

locuință

Cea mai mare parte din munca unui fotograf se desfășoară după ce termină de folosit camera, pentru că atunci se poate apuca de prelucrare. Asta nu înseamnă că modifică realitatea prin efectele din programele de procesare fotografică, ci pur și simplu amplifică unele detalii, pentru ca pozele să fie unele care îți fură privirea pentru câteva secunde.

Dacă vrei ca posibilii cumpărători să stea la coadă la ușa ta pentru a viziona apartamentul sau casa pe care o vinzi, nu uita că cel mai important aspect este reclama pe care i-o faci imobilului, prima dată cu fotografiile, care pot atrage clienții sau îi pot îndepărta, și imediat după cu descrierea, la care trebuie să fii atent, să nu aibă greșeli de exprimare sau gramaticale. După acești doi pași, lasă locuința să vorbească de la sine, pentru că tu i-ai făcut deja reclama cuvenită.

Un articol oferit de DWF.